Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Parkeringsassistenten

Startet av Chimp, mandag 25. mars 2019, klokken 09:39

« forrige - neste »

Chimp

Jegeg får den kun til å velge utkjøring fra parkeringsplass og lukeparkering. Det er jo en modus for vanlig parkering også, men den er grået ut  hos meg. Testet på en stor parkeringsplass uten å få noen treff. Noen som har fått til å bytte?
Har forøvrig S med drive pack uten 360 kamera, men iht produktbeskrivelse skal ikke dette påvirke park pack som er sensorstyrt.

RayBomb

Skjer automatisk etter at du trykker på assistent knappen nederst i høyre hjørne. Da skal det etter hver dukke opp parkeringer. Hvis bilen ser parkplasser som bare er gråe, så vil ikke bilen selv parkere der, ofte pga trang parkering.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Chimp

Så du har fått til å bruke denne på "normal" rettfrem eller rygge-parkering? Min finner kun luker, og det er på stoooor åpen parkeringsplass

RayBomb

Ja, men ikke rett frem. Bilen rygger alltid inn, så du må kjøre fordi den ledige parkplassen.
Vanlig parkering:

Og lukeparkering:
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Vind

Om det ikke er biler på parkeringsplassen så må det være veldig god merking.  Parkeringsassistenten er veldig lik det som finnes på de fleste andre tyske/ svenske biler.  Det er vel bekreftet tidligere at denne teknologien ikke er funnet opp av Jaguar selv.

Uansett går det i de fleste tilfeller mye raskere å gjøre jobben selv (Spesielt på tom parkeringsplass)...   ..men litt morsomt er det nå da.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

RayBomb

Ja, helt enig. Er bedre å gjøre det selv. Prøvde den i går litt, og bilen ville på død og live rygge inn i siden på en annen bil. Folk lurte på om jeg var helt tullete. Men ingen som ringte politiet for promillekontroll denne gangen :)
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Chimp

Hehehe ja men akkurat dette synes jeg faktisk kunne vært et godt hjelpemiddel på trange kjøpesentre. Jeg er vant med liten bil så jaguaren er fortsatt litt stor for meg, hadde vært fantastisk å bare trykke på en knapp. Synes ikke det fungerer så bra, så jeg parkerer heller langt unna folk som den pingla jeg er :D får ikke så mye riper i dørene da.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA