Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

145 kW på V2 Supercharger. God nyhet!!!

Startet av Elmaster, mandag 25. mars 2019, klokken 09:24

« forrige - neste »

Elmaster

God nyhet mens vi venter på V3. Tesla har begynt å pushe software update sånn at (for å begynne med) TM3 kan lade på 145kW på superchargere. Har noen av dere fått versjon 2019.7.11? Tester dere på en supercharger isåfall for å se om Norske SuC'er er også oppdaterte eller ikke? Det åpner kanskje model 3 opp for andre hurtig ladere også? Håper noe med nye firmware kan teste det.

https://www.teslarati.com/tesla-v2-supercharger-145-kw-software-update/

VikingWithWings

Med min lille erfaring på Superlading, synes jeg at  "On-Route Battery Warmup" høres vel så viktig ut. Vinterstid ser det ut til å være vanskelig å få temp opp i batteriet til å få utnyttet hastigheten i superlading. Min opplevelse så langt, er at selv etter et par timers normal kjøring får jeg sjelden mer enn 60-70 kWh hastighet.
Tipper 2019.8.3 blir den firmware som kommer med dette. Registrert i Sverige og Tyskland nå.
11.mars -19 TM3P Deep Blue Metallic
EAP -> FSD | HW2.5 -> HW3.0 | FW2022.40.4.1

Jarv!s

Hei.
Har kjørt litt med min TM3, har fått 97 kw - 110 kw alle gangene jeg testet supercharger.
Har dessverre bare versjon 2019.5.25
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

hawK

Sitter også med 2019.5.25.
Kun testet supercharger på én lokasjon (Gol), fikk ikke mer enn 40kW. Prøvde to staller, samme hastighet.
Bilen hadde ikke blitt kjørt så lenge (30min kjøring fra kaldstart med 30min handlestopp halvveis i turen), så mistenker at batteriet var relativt kaldt.

TøddiVedder

Hørte et tips om å skru varmeapparatet til hi mens man ladet på suc (en liten periode)skulle hjelpe med oppvarming av batteri og øke hastigheten. Noen testet?

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Hodetelefoner

Sitat fra: TøddiVedder på mandag 25. mars 2019, klokken 11:16
Hørte et tips om å skru varmeapparatet til hi mens man ladet på suc (en liten periode)skulle hjelpe med oppvarming av batteri og øke hastigheten. Noen testet?
Du må kjøre rutene opp og ned samtidig

mrexplode

Sitat fra: Hodetelefoner på mandag 25. mars 2019, klokken 11:55
Sitat fra: TøddiVedder på mandag 25. mars 2019, klokken 11:16
Hørte et tips om å skru varmeapparatet til hi mens man ladet på suc (en liten periode)skulle hjelpe med oppvarming av batteri og øke hastigheten. Noen testet?
Du må kjøre rutene opp og ned samtidig

Hehe, og synge en sang samtidig  8) 8)

gruffalo

I går testa jeg for andre gang superlading, jeg hadde kjørt i over en time i 2 plussgrader og sørpeføre, i moderat hastighet. Starta turen på 80%/400km, og kom til superladeren med 62%. Da fikk jeg 18-20 kW. Jeg var på lader A, og B var ledig.

Dette synes jeg var latterlig lite? Den estimerte over en time på å lade fra 62% - 80%.

Første gangen jeg prøvde fikk jeg 34kW, hadde da 52% batteri, og ganske kald bil.

Er dette normalt?

E-tron 55 sportback 2022

Hodetelefoner

Å kjøre i over en time og kun bruke 18% av batteriet, er ganske unormalt ja.

Handyman

Fredag, kjørt 2,5 time, 3-5 grader,  18% SoC, 117kW max (163.6km på 12 min, 743km/t)
Gikk drastisk nedover ved ca 50% SoC
Kjør lenge og langt ned (under 20%) før superladerhastigheten testes.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Hejduk

2021 Model 3 LR blå
2021 Model Y LR hvit
2019 Model 3 LR grå
2018 Hyundai Kona grå
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

Handyman

Sitat fra: Hejduk på mandag 25. mars 2019, klokken 21:52
Da fikk jeg akkurat 219.8.3....
Jeg også. Men det står ingenting om raskere lading.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA