Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av tesla ved feriehus i Danmark

Startet av Storfe, søndag 24. mars 2019, klokken 20:45

« forrige - neste »

Stylus

Sitat fra: Kim- på mandag 01. april 2019, klokken 09:07
Sitat fra: spirrevipp på mandag 01. april 2019, klokken 07:26
Det er bra med SuC langs motorveien nedover mot Tyskland og mot København, men vær obs på at vestkysten av Danmark er (foreløpig) helt uten superladere. Bruker UMC hver gang jeg er i den delen av Danmark. Har også brukt Chademo en gang for å slippe å bruke en time (eller mer!) på å kjøre tur retur superlader. Er du optimalt dårlig plassert på vestkysten så går vinninga opp i spinning ved å kjøre til superlader. Selv kommer jeg til å fortsette å ta med UMC + minst en av Chademo/Type 2.

Jeg skal også nedover til vestkysten på ferie i sommer, og har med Chademoadapter. Er godt over en time til nærmeste SuC, og bare 15min til nærmeste hurtiglader med Chademo.
Kjekt å ha :)
For øvrig har jeg med adapter vist over i tråden til dansk jord, så jeg har tenkt å prøve meg på Umc på feriehuset vi har leid. Hvis det ikke funker er Chademo løsningen. Har alltid med type 2 kabel og.


JorgenM

Mange nyere feriehus har stikk for lading av elbil. Dette står i beskrivelsen for huset vi leier i sommer (gjennom feriehus.no):
- Ved huset finder der rigeligt med p-pladser ligesom der forefindes et udendørs stik til ladning af el-biler.

Trenger selvsagt adapter i tillegg :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

spirrevipp

Sitat fra: Kim- på mandag 01. april 2019, klokken 09:07
Hva tenker du om bruk av chademo? Er det et must å ha med seg?

Tror ikke jeg vil anbefale å kjøpe Chademo "kun" for denne turen, du klarer deg fint med type 2 som nødløsning så lenge du får ladet ved feriehuset. Tror det er mulig å leie Chademo via Finn/Facebook også.

Etter 2 år og 3 måneder i Tesla så har jeg brukt Chademo 1 gang (Billund), og type 2 noen få ganger ved Citti Park i Flensburg siden det stort sett er bra med superladere der jeg har vært på tur. Selv om de er lite i bruk så synes jeg de har en stressreduserende effekt når man er på tur hvor man ikke ferdes så ofte.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

geear

Chademo gir fleksibilitet som er kjekk å ha, og som kverker litt av elbilulempen. I Danmark hadde vi plan for neste SuC, så ble jentungen syk underveis og vi måtte stoppe, og bli der en stund, hadde bare kort stykke igjen til SuC, men det var helt håpløst å kjøre dit. Da var det helt tilfeldig dc-lader med Easypark-støtte (eon tror jeg) på bensinstasjonen der vi stoppet, slik at vi kunne droppe SuC etterpå og komme oss til målet for dagen. Føltes verdt hver krone akkurat der og da. Får bare håpe på CCS-adapter med støtte for mer enn 125A.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA