Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Å få utlevert bil som har vært registrert på en annen tidligere

Startet av Nicky777, søndag 24. mars 2019, klokken 17:47

« forrige - neste »

Motorwatt

Statens Vegvesen:

Kode Autoreg
09 Ved korrigering av omregistrering på feil person og ved innlegging av salgsmelding tilbake fra ny til registrert eier når kjøretøyet ikke har vært omregistrert. (Kommentarene «Feilregistreringer»)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Bjoris

Det er jo ett problem om du skal selge bilen, du kan ikke dokumentere at du er eneste eier av bilen, det vil komme opp 2 eiere. Hadde ikke godtatt dette uten rabatt!

Amoss

Sitat fra: ok67 på søndag 24. mars 2019, klokken 22:23
Kva om ein bil som har vore registrert (men ikkje tatt imot) blir sendt til Nederland? (Eller motsatt)

Da blir bilen registrert som "brukt importert". Altså dersom Tesla ikke kan "kanslere" en nybil-registrering.
Model S 85D

frankofobia

Jeg skulle få en bil utlevert i går. Da jeg sjekket VIN på fredag så jeg at den var registrert på en annen person.
Tesla ringte meg på lørdag for sikre at alt var på plass for utlevering av ny bil på mandag, han som ringte ble ganske paff da jeg konfronterte han med dette. Han sjekket med registreringsavdelingen hos seg og måtte bekrefte at denne hadde blitt registrert tidligere.

Det blir omlevering som jeg har fått bekreftet på mail. Ærlighet varer lengst har jeg lært, hadde Tesla spilt med åpne kort hadde jeg kanskje tatt levering på bilen. Men ikke til fullpris. Når jeg kjøper ny bil skal jeg være første eier.


Sitat fra: pekle på søndag 24. mars 2019, klokken 19:19
Hvilke holdepunkter er det for at Tesla vil gi deg en sånn? Hvor mange har faktisk fått "bruktbil"? Det som står på side 80 er jo ikke bekreftet en gang, da den bilen ikke skal leveres før i morgen - kan like gjerne være en typo. Jeg fikk ny VIN noen dager før levering, men da en helt ny (serienummer ca 23.000 høyere enn den første) Vet ikke hva som skjedde med den første, den er foreløpig ikke registrert i det hele tatt - iallfall ikke i Norge.
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

Bjoris

Jeg regner med at dette pågår i en hvis utstrekning med den politikken Tesla har, at du kan trekke deg uten å tape en krone.

Antar det bare er i de tilfellene Tesla har glemt å få annulert registreringen at dette faktisk kommer for en dag.

Hvor skulle ellers disse bilene havne? Ingen "brukte" 3 tilsalgs enda såvidt jeg har hørt om og ikke loaners eller voldsomt med demobiler ute og går heller?

Dette er baksiden av medaljen med denne politikken, samtidig tenker jeg det er ikke noe problem om en flisespikker ikke vil ha bilen og jeg syns den er ok, men jeg kommer til å sjekke min meget nøye og er det mer enn bare noen småting så kommer jeg også til å trekke bestillingen. Jeg har liten tro på at ting som blir lovet fikset når det er snakk om lakk, blir fullverdig...

Nicky777

Sitat fra: frankofobia på tirsdag 26. mars 2019, klokken 09:52
Jeg skulle få en bil utlevert i går. Da jeg sjekket VIN på fredag så jeg at den var registrert på en annen person.
Tesla ringte meg på lørdag for sikre at alt var på plass for utlevering av ny bil på mandag, han som ringte ble ganske paff da jeg konfronterte han med dette. Han sjekket med registreringsavdelingen hos seg og måtte bekrefte at denne hadde blitt registrert tidligere.

Det blir omlevering som jeg har fått bekreftet på mail. Ærlighet varer lengst har jeg lært, hadde Tesla spilt med åpne kort hadde jeg kanskje tatt levering på bilen. Men ikke til fullpris. Når jeg kjøper ny bil skal jeg være første eier.


Sitat fra: pekle på søndag 24. mars 2019, klokken 19:19
Hvilke holdepunkter er det for at Tesla vil gi deg en sånn? Hvor mange har faktisk fått "bruktbil"? Det som står på side 80 er jo ikke bekreftet en gang, da den bilen ikke skal leveres før i morgen - kan like gjerne være en typo. Jeg fikk ny VIN noen dager før levering, men da en helt ny (serienummer ca 23.000 høyere enn den første) Vet ikke hva som skjedde med den første, den er foreløpig ikke registrert i det hele tatt - iallfall ikke i Norge.

Dette bekrefter jo rimelig tydelig at Tesla lever ut biler som har vært levert ut tidligere. Klart det er problematisk for Tesla å vite hva de skal gjøre med bilene som returneres/folk ikke tar levering på, men de kan vel ikke selge dem til full pris? Jeg vet ikke hva praksis rundt dette er hos andre bilmerker, men for Tesla er det jo en større utfordring enn for andre pga. det store omfanget. Det er nok mange som ikke sjekker dette og som dermed får en tidligere registrert bil. Dermed kan fort annenhåndsverdien synke noe.

olekvi

Sitat fra: Nicky777 på tirsdag 26. mars 2019, klokken 10:52

Dette bekrefter jo rimelig tydelig at Tesla lever ut biler som har vært levert ut tidligere. Klart det er problematisk for Tesla å vite hva de skal gjøre med bilene som returneres/folk ikke tar levering på, men de kan vel ikke selge dem til full pris? Jeg vet ikke hva praksis rundt dette er hos andre bilmerker, men for Tesla er det jo en større utfordring enn for andre pga. det store omfanget. Det er nok mange som ikke sjekker dette og som dermed får en tidligere registrert bil. Dermed kan fort annenhåndsverdien synke noe.

Gjør det egentlig det?

Det bekrefter at biler har vært registrert, men de trenger jo ikke å ha være utlevert?

På forumet her er det flere som har postet at de har sett hvor bilene de har fått utlevert og levert tilbake står via app-en, og de står på samme sted, og er neppe forsøkt levert ut igjen til noen nye?


Hos Statens Vegvesen kan man se førstegangsregistrering og man kan se når bilen ble registrert på nåværende eier.  Om det er kun dager i mellom de to datoene tror jeg ikke det spiller den minste rolle på bruktbilprisen.  Egentlig tror jeg ikke antall eiere, så lenge det er et antall som stemmer greit med bilens alder, spiller særlig inn overhodet.  Bilens årsmodell, utstyr, tilstand, kjørelengde og servicehistorikk er det som betyr noe, tenker jeg.


At Tesla bør si at bilen har vært registrert tidligere er jeg derimot helt enig i, spesielt siden jeg tror de har veldig lite å tape på det.
'19 TM3P

Espen Hugaas Andersen

Tesla burde helt klart opplyse om at den er registrert tidligere, men om den aldri har vært levert, så ser ikke jeg noen grunn til at det skulle være noe prisavslag.

Tesla bør bare selge/levere de bilene som ikke har blitt hentet ut i april/mai, før det kommer nye forsyninger med biler fra USA. Da kan folk velge om de vil ha tidligere registrert bil nå, eller vente noen måneder på helt ny bil.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kTesla

Står jeg overfor to helt identiske biler på Finn.no (pris, farge, km-stand, etc)  der ene har 1 tidligere eier og den andre 2 ville jeg gått for den med 1 eier. Definitivt.

Samme når det står mellom to identiske biler der ene har 2 tidligere eiere og den andre 3 ttidligere eiere. Ville alltid valgt den med færrest eiere.

Selvsagt kan man skrive i annonsen at grunnen til at det er en ekstra eier er dette med registrering og at noen ikke tok i mot bilen av feks økonomiske grunner. Men jo flere eiere, jo større varsellys.

Tesla som er beryktet for å ha mye feil er ikke en bil jeg vil ha mange tidligere eiere på viss jeg kjøper brukt. Min subjektive vurdering er da at denne bilen er en av de bilene som er utsatt for mye feil. Dette gjelder for så vidt for alle biler.

Trenger ikke være slik. Men slik tenker jeg.

Handyman

Sitat fra: kTesla på tirsdag 26. mars 2019, klokken 13:27
Står jeg overfor to helt identiske biler på Finn.no (pris, farge, km-stand, etc)  der ene har 1 tidligere eier og den andre 2 ville jeg gått for den med 1 eier. Definitivt.

Samme når det står mellom to identiske biler der ene har 2 tidligere eiere og den andre 3 ttidligere eiere. Ville alltid valgt den med færrest eiere.

Selvsagt kan man skrive i annonsen at grunnen til at det er en ekstra eier er dette med registrering og at noen ikke tok i mot bilen av feks økonomiske grunner. Men jo flere eiere, jo større varsellys.

Tesla som er beryktet for å ha mye feil er ikke en bil jeg vil ha mange tidligere eiere på viss jeg kjøper brukt. Min subjektive vurdering er da at denne bilen er en av de bilene som er utsatt for mye feil. Dette gjelder for så vidt for alle biler.

Trenger ikke være slik. Men slik tenker jeg.
Hvis bilene er identiske så ville jeg valgt den som var nærmest, evt bilen til den selgeren som virket mest troverdig. Antall eiere på to identiske biler vil bare bety noe for følelsen til kjøper.
Det er jo ikke kjærester vi snakker om, da vil antall tidligere "eiere" større betydning for meg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kTesla

Sitat fra: Handyman på tirsdag 26. mars 2019, klokken 13:40
Sitat fra: kTesla på tirsdag 26. mars 2019, klokken 13:27
Står jeg overfor to helt identiske biler på Finn.no (pris, farge, km-stand, etc)  der ene har 1 tidligere eier og den andre 2 ville jeg gått for den med 1 eier. Definitivt.

Samme når det står mellom to identiske biler der ene har 2 tidligere eiere og den andre 3 ttidligere eiere. Ville alltid valgt den med færrest eiere.

Selvsagt kan man skrive i annonsen at grunnen til at det er en ekstra eier er dette med registrering og at noen ikke tok i mot bilen av feks økonomiske grunner. Men jo flere eiere, jo større varsellys.

Tesla som er beryktet for å ha mye feil er ikke en bil jeg vil ha mange tidligere eiere på viss jeg kjøper brukt. Min subjektive vurdering er da at denne bilen er en av de bilene som er utsatt for mye feil. Dette gjelder for så vidt for alle biler.

Trenger ikke være slik. Men slik tenker jeg.
Hvis bilene er identiske så ville jeg valgt den som var nærmest, evt bilen til den selgeren som virket mest troverdig. Antall eiere på to identiske biler vil bare bety noe for følelsen til kjøper.
Det er jo ikke kjærester vi snakker om, da vil antall tidligere "eiere" større betydning for meg.

No spesifiserte jeg ikke demografisk område, men det var implisert under etc at bilene befinner seg i samme området. Selvsagt har det noe og si hvem som selger og. Men «alt likt» (og da mener jeg alt. Sett gjerne inn samme eier og for den saks skyld) så går jeg for den med færrest eiere. Det vil nok en del andre og. Selvsagt er det og mange som ikke bryr seg. Så det blir en vurderingssak for hver enkelt.

Men jeg hadde ikke tatt i mot en ny bil med allerede en annen eier registrert uten noen som helst kompensasjon. Selv om bilen er 100% strøken og mange vil mene det er uproblematisk. Kall det i-landsproblem, kall meg vanskelig, men det er slik jeg er, slik jeg ser det, og slik jeg vurderer det.  ;)

Handyman

Sitat fra: kTesla på tirsdag 26. mars 2019, klokken 13:47
Sitat fra: Handyman på tirsdag 26. mars 2019, klokken 13:40
Sitat fra: kTesla på tirsdag 26. mars 2019, klokken 13:27
Står jeg overfor to helt identiske biler på Finn.no (pris, farge, km-stand, etc)  der ene har 1 tidligere eier og den andre 2 ville jeg gått for den med 1 eier. Definitivt.

Samme når det står mellom to identiske biler der ene har 2 tidligere eiere og den andre 3 ttidligere eiere. Ville alltid valgt den med færrest eiere.

Selvsagt kan man skrive i annonsen at grunnen til at det er en ekstra eier er dette med registrering og at noen ikke tok i mot bilen av feks økonomiske grunner. Men jo flere eiere, jo større varsellys.

Tesla som er beryktet for å ha mye feil er ikke en bil jeg vil ha mange tidligere eiere på viss jeg kjøper brukt. Min subjektive vurdering er da at denne bilen er en av de bilene som er utsatt for mye feil. Dette gjelder for så vidt for alle biler.

Trenger ikke være slik. Men slik tenker jeg.
Hvis bilene er identiske så ville jeg valgt den som var nærmest, evt bilen til den selgeren som virket mest troverdig. Antall eiere på to identiske biler vil bare bety noe for følelsen til kjøper.
Det er jo ikke kjærester vi snakker om, da vil antall tidligere "eiere" større betydning for meg.

No spesifiserte jeg ikke demografisk område, men det var implisert under etc at bilene befinner seg i samme området. Selvsagt har det noe og si hvem som selger og. Men «alt likt» (og da mener jeg alt. Sett gjerne inn samme eier og for den saks skyld) så går jeg for den med færrest eiere. Det vil nok en del andre og. Selvsagt er det og mange som ikke bryr seg. Så det blir en vurderingssak for hver enkelt.

Men jeg hadde ikke tatt i mot en ny bil med allerede en annen eier registrert uten noen som helst kompensasjon. Selv om bilen er 100% strøken og mange vil mene det er uproblematisk. Kall det i-landsproblem, kall meg vanskelig, men det er slik jeg er, slik jeg ser det, og slik jeg vurderer det.  ;)
Tror jeg skjønner ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Bjorn55

Jeg har en bil som først ble registrert på noen andre. Jeg fant det ut tilfeldig og ringte vedkommende bilen hadde vært registrert på. Han valgte å ikke ta ut bilen fordi han var misfornøyd med lakken et bestemt sted. Han fortalte meg hva jeg skulle se etter når han hørte jeg skulle se på bilen. Lakken var fikset og bilen var fin. Og Tesla informerte om at bilen hadde vært registrert på andre først. Jeg hadde ingen betenkeligheter med å ta med meg bilen.

Emils


Sverre Hasvold

Sitat fra: Emils på tirsdag 26. mars 2019, klokken 15:08
Hvor kan man se om bilen har vært registrert på andre?

Veivesenet. Bare legg inn VIN på nettsiden så skal det komme opp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA