Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Å få utlevert bil som har vært registrert på en annen tidligere

Startet av Nicky777, søndag 24. mars 2019, klokken 17:47

« forrige - neste »

Nicky777

Jeg har sett i noen tråder at noen har fått utlevert TM3 som har vært registrert på en annen person. Fikk beskjed om at jeg kommer til å få en annen bil enn jeg opprinnelig var tiltenkt og er derfor spent på om Tesla kommer til å prøve å gi meg en sånn. Noen spørsmål til dem som har fått en tidligere registrert bil.
Har dere godtatt dette?
Har dere fått prisavslag?
Har dere fått informasjon om at den har vært registrert på en annen før, eller funnet ut av det selv?
Hvor langt hadde bilen gått?

olavxxx

Hvor har du sett dette?
Jeg har bare sett de vanlige trollene her si noe i de banene.

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Ingeniøren

Der er jo noen som har nektet å ta i mot bilen, og da har den vel vært registrert på en annen.

Da er det god grunner til å sjekke bilen grundig og evnt får prisavslag.

Blir vel kalt troll nå  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Sverre Hasvold

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 24. mars 2019, klokken 18:13
Der er jo noen som har nektet å ta i mot bilen, og da har den vel vært registrert på en annen.

Da er det god grunner til å sjekke bilen grundig og evnt får prisavslag.

Blir vel kalt troll nå  :)

Tror ikke delivery har fullmakt til å gi noe som helst... Ville nok sjekket ekstra nøye, kan jo bare si nei ;)

Sandvika

Hvorfor skulle det være grunnlag for noe som helst? Er jo ikke bruktbil fordet om bilen har vært omdisponert etter registrering?
Tidenes mest dustete I-landsproblem.

rlnd

Kan det være andre grunner enn kjøper nektet å ta i mot bilen, for eksempel kjøper ikke fikk på plass finansiering, feil konfigurasjon eller andre ting.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Nicky777

Sitat fra: olavxxx på søndag 24. mars 2019, klokken 18:05
Hvor har du sett dette?
Jeg har bare sett de vanlige trollene her si noe i de banene.

Hvis du ser på side 80 i tråden om Levering av Model 3 kan du lese om en som fikk en bil som hadde vært registrert på et annet navn. Har også sett det enkelte andre steder. Er derfor nyskjerrig på hvordan dette fungerer og nyskjerrig på hva Tesla gjør med de returnerte bilene.

pekle

Hvilke holdepunkter er det for at Tesla vil gi deg en sånn? Hvor mange har faktisk fått "bruktbil"? Det som står på side 80 er jo ikke bekreftet en gang, da den bilen ikke skal leveres før i morgen - kan like gjerne være en typo. Jeg fikk ny VIN noen dager før levering, men da en helt ny (serienummer ca 23.000 høyere enn den første) Vet ikke hva som skjedde med den første, den er foreløpig ikke registrert i det hele tatt - iallfall ikke i Norge.

Nicky777

Sitat fra: pekle på søndag 24. mars 2019, klokken 19:19
Hvilke holdepunkter er det for at Tesla vil gi deg en sånn? Hvor mange har faktisk fått "bruktbil"? Det som står på side 80 er jo ikke bekreftet en gang, da den bilen ikke skal leveres før i morgen - kan like gjerne være en typo. Jeg fikk ny VIN noen dager før levering, men da en helt ny (serienummer ca 23.000 høyere enn den første) Vet ikke hva som skjedde med den første, den er foreløpig ikke registrert i det hele tatt - iallfall ikke i Norge.

Jeg har ingen holdepunkter for dette, bortsett fra at jeg har sett det som står på side 80 og et annet lignende tilfelle i en annen tråd. Jeg er ikke ute etter å snakke Tesla ned her. Lurer bare på hva Tesla gjør med returbilene og siden dette er den første bilen jeg kjøper ny ønsker jeg meg en fin bil uten riper og en som ikke har vært levert ut til noen andre først. Gleder meg som en unge til å få bil og tror fortsatt at jeg kommer til å bli fornøyd :-)

Sverre Hasvold

Sitat fra: Nicky777 på søndag 24. mars 2019, klokken 19:38
Sitat fra: pekle på søndag 24. mars 2019, klokken 19:19
Hvilke holdepunkter er det for at Tesla vil gi deg en sånn? Hvor mange har faktisk fått "bruktbil"? Det som står på side 80 er jo ikke bekreftet en gang, da den bilen ikke skal leveres før i morgen - kan like gjerne være en typo. Jeg fikk ny VIN noen dager før levering, men da en helt ny (serienummer ca 23.000 høyere enn den første) Vet ikke hva som skjedde med den første, den er foreløpig ikke registrert i det hele tatt - iallfall ikke i Norge.

De som har blitt kjørt som jeg vet om er ikke sendt ut til nye kunder. Regner med at de blir lånebiler, demobiler eller solgt som lett brukte etter en stund.

Jeg har ingen holdepunkter for dette, bortsett fra at jeg har sett det som står på side 80 og et annet lignende tilfelle i en annen tråd. Jeg er ikke ute etter å snakke Tesla ned her. Lurer bare på hva Tesla gjør med returbilene og siden dette er den første bilen jeg kjøper ny ønsker jeg meg en fin bil uten riper og en som ikke har vært levert ut til noen andre først. Gleder meg som en unge til å få bil og tror fortsatt at jeg kommer til å bli fornøyd :-)

Løve

Sitat fra: Sandvika på søndag 24. mars 2019, klokken 18:20
Hvorfor skulle det være grunnlag for noe som helst? Er jo ikke bruktbil fordet om bilen har vært omdisponert etter registrering?
Tidenes mest dustete I-landsproblem.

Sannsynligheten for at bien er en b-vare som andre har nektet å motta er jo høy. God grunn til å være skeptisk.

TøddiVedder

Jeg fikk en bil registrert på meg, men ble ikke tatt ut grunnet jeg ville vente til etter påske. Regner med den ble gitt til noen andre.

Motorwatt

Kan kanskje Tesla kan reversere registreringen hvis det gjøres innen en fastsatt tid, og bilen faktisk ikke har vært på veien?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ok67

Kva om ein bil som har vore registrert (men ikkje tatt imot) blir sendt til Nederland? (Eller motsatt)
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA