Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ønskeliste ekstrautstyr model Y (please tell Elon..)

Startet av LASOL, søndag 24. mars 2019, klokken 15:51

« forrige - neste »

LASOL

Sitat fra: Disqusor på tirsdag 02. april 2019, klokken 18:21
Sitat fra: LASOL på søndag 24. mars 2019, klokken 15:51
Jeg reserverte model Y timer etter lansering så dette er ikke ment som baising av Tesla. Men, etter prøvekjøring av Audi Etron (som jeg ikke likte kjøreegenskapene på) håper jeg det blir mulig å kjøpe følgende ekstrautstyr til model Y  når den nærmer seg lansering:
1. LED Matrix lys og nattsynassistent
2. Headup display
3. Sensor under støtfanger bak for åpning av bakluke når man har hendene fulle med handleposer, ski etc.

Alt du opplister kan fås som X-utstyr allerede i dag :-)

Størrelsemessig passer model Y meg bra og så er jeg ikke glad i falkevingedørene på X'n. Smaken er som baken, noen elsker X andre vil vente på Y..
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

AJ82

Sitat fra: Disqusor på tirsdag 02. april 2019, klokken 18:21
Sitat fra: LASOL på søndag 24. mars 2019, klokken 15:51
Jeg reserverte model Y timer etter lansering så dette er ikke ment som baising av Tesla. Men, etter prøvekjøring av Audi Etron (som jeg ikke likte kjøreegenskapene på) håper jeg det blir mulig å kjøpe følgende ekstrautstyr til model Y  når den nærmer seg lansering:
1. LED Matrix lys og nattsynassistent
2. Headup display
3. Sensor under støtfanger bak for åpning av bakluke når man har hendene fulle med handleposer, ski etc.

Alt du opplister kan fås som X-utstyr allerede i dag :-)

Hæ? Skjedd noe nytt i det siste?

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

kodax

Det har vel vært så mye Tesla-prat på etron-forumet, at Disqusor trodde det var X-forumet;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Disqusor

Sitat fra: kodax på søndag 24. mars 2019, klokken 18:59
Matrix, nattsyn, HUD og støydemping får min stemme også.

Tror neppe TM er særlig altiv på elbilforum, sjekk deg inn på TMs eget forum, der leses alt med argusøyne !

kodax

Dersom Teslaer blir så autonome som Elon sier, så er jo de tre første uinteressante..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

LASOL

Det ser dessverre ut som om det ikke blir HUD på model Y (eller andre Teslamodeller). Elon ble intervjuet om dette og sier at han ikke liker HUD og at bilene uansett skal (??) være selvkjørende og da trenger man dette ikke. https://www.teslarati.com/elon-musk-talks-tesla-model-y-manufacturing-design/

Personlig tror jeg det er lenge før dette vil fungere i praksis på svingete veier, regn og vinter. Jeg vil ha godt lys og HUD har ingen tro på at bilen blir reelt selvkjørende på noen år. 
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

nosi1202

Rollo som gjør at ikke all bagasje kommer farende ved bråbrems eller enda verre kollisjon
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

emphezis

Sitat fra: SurSnasen på onsdag 27. mars 2019, klokken 09:20
Støydemping, støydemping, støydemping.
Rails så man kan få en habil måte å feste takstativ på.
Metalltak i stedet for glass.
HUD som i e-tron (god oppløsning, mye informasjon).
Elektrisk åpning av bakluke, med fotsensor.
Apple Carplay/Android Auto.
Dedikert regnsensor.
Matrix-lys.
360-kamera. Hent gjerne inspirasjon fra Audi på hvordan de har løst det.
Mulighet for å koble ut antispinn etc uten å måtte punge ut mangfoldige titusener ekstra for en performance-pakke.
Tradisjonelle og velfungerende dørhåndtak.
Godt ryggelys.

  • Støydempingen blir nok prioritert etter massiv kritikk av Model 3.
  • Rails får du ikke da det allerede er mulig å bruke takstativ på Model 3, samme løsning kommer på Model Y.
  • Metalltak kommer ikke. Kostbart å differensiere produksjonslinja, og hype'en på Tesla er de store glasstakene som strekker seg hele veien.
  • HUD kommer ikke på en Tesla. Fordyrende og unødvendig (i følge Musk).
  • Elektrisk bakluke er allerede bekreftet. Åpning vha. fot er vel tvilsomt, men hvem vet... Hengerfeste kommer også som standard.
  • Apple Carplay eller Android Auto kommer aldri til en Tesla - med 100 % sikkerhet. Tesla sitt OS er overlegent disse to i en Tesla, og Spotify + et suverent Google-map er allerede integrert. Tilkobling via Bluetooth (eller USB) er mer enn godt nok for å streame musikk og utføre telefonsamtaler etc.
  • Dedikert regnsensor prioriteres neppe, blir nok software-oppgradering av eksisterende løsning isteden dessverre.
  • Matrix lys er tvilsomt, har ikke inntrykk av at lys er topp prioritet hos Tesla. Hva skal bilen med lys, den skal jo kjøre selv? :laugh:
  • 360-kamera kan plutselig komme, burde være bare en software-oppgradering unna så mange kameraer som Tesla har...
  • Utkobling av sikkerhetssystemene forblir nok bare en mulighet på Performance. Må jo gi de som betaler en formue for annen programvare (som det i realiteten nesten bare er...) litt valuta (og ekstra muligheter) for pengene.
  • Dørhåndtakene blir garantert akkurat slik som de er på Model 3 dessverre. Jeg er positiv til at de ikke gjør de elektriske (finnes vel ikke én Model S eller X som ikke har hatt problemer med disse..), men jeg synes de har laget en klønete løsning på Model 3. Vanskelig å håndtere og man får masse fingermerker (på den støvete og ikke alltid nyvaskede bilen..) rundt dørhåndtakene, spesielt fra barn. :)
  • Ryggelys blir vel som på Model 3.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

LASOL

Det er vel ikke kommet noen informasjon om dette enda, men om det blir som model 3 så blir det neppe det..
Har satt en Y i bestilling selv og håper på både rattvarme, head-up display gode lys, luftfjæring og god støydemping, m.m.
Har varme i ratt i dag, S85D, og synes det er topp selv om det jo i praksis ikke brukes mange ganger i året..
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

RuneW

Sitat fra: LASOL på onsdag 19. februar 2020, klokken 14:08
Det er vel ikke kommet noen informasjon om dette enda, men om det blir som model 3 så blir det neppe det..
Har satt en Y i bestilling selv og håper på både rattvarme, head-up display gode lys, luftfjæring og god støydemping, m.m.
Har varme i ratt i dag, S85D, og synes det er topp selv om det jo i praksis ikke brukes mange ganger i året..

Bedre støyisolering og varme i ratt ønsker jeg meg også, men "gode lys"? Er ikke lysene bra på Model3?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

LASOL

Sitat fra: RuneW på onsdag 19. februar 2020, klokken 14:33
Sitat fra: LASOL på onsdag 19. februar 2020, klokken 14:08
Det er vel ikke kommet noen informasjon om dette enda, men om det blir som model 3 så blir det neppe det..
Har satt en Y i bestilling selv og håper på både rattvarme, head-up display gode lys, luftfjæring og god støydemping, m.m.
Har varme i ratt i dag, S85D, og synes det er topp selv om det jo i praksis ikke brukes mange ganger i året..

Bedre støyisolering og varme i ratt ønsker jeg meg også, men "gode lys"? Er ikke lysene bra på Model3?
Det er mulig model 3 har gode lys. Min 2015 model S har ikke det..
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Stikkkontakt

Sitat fra: RuneW på onsdag 19. februar 2020, klokken 14:33
Sitat fra: LASOL på onsdag 19. februar 2020, klokken 14:08
Det er vel ikke kommet noen informasjon om dette enda, men om det blir som model 3 så blir det neppe det..
Har satt en Y i bestilling selv og håper på både rattvarme, head-up display gode lys, luftfjæring og god støydemping, m.m.
Har varme i ratt i dag, S85D, og synes det er topp selv om det jo i praksis ikke brukes mange ganger i året..

Bedre støyisolering og varme i ratt ønsker jeg meg også, men "gode lys"? Er ikke lysene bra på Model3?

Naboen min sin M3 har ihvertfall sterke nok lys ettersom venstre lykt lyser midt i trynet på alle møtende biler.

RuneW

Tror det ville ha vært nyttigere for deg å tipse ham om det enn å gulpe det opp her... :+1:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA