Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Slette feilkoder på i-MiEV ?  (Lest 394 ganger)

Ronnyschafer

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Slette feilkoder på i-MiEV ?
« på: ſøndag 26. ſeptember 2021, klokken 17:54 »
Noen i Oslo området som har utstyr til å slette feilkoder på i-MiEV og som kan tenke seg å låne meg det?
Eller er det noen som kan anbefale hva jeg kan kjøpe for å slette de og som inne koster mange 1000kr?

Porsgrunn

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Slette feilkoder på i-MiEV ?
« Svar #2 på: ſøndag 26. ſeptember 2021, klokken 23:10 »
Avhenger av hvilken type feilkode det er. Er det en standard feilkode, brukt av de fleste bilprodusenter, på komponenter som ikke har med sikkerhet å gjøre bør det gå greit.

Er det en kode på f.eks airbag eller noe som er spesielt for bilprodusenten kan det hende du må ha annet utstyr.

https://www.biltema.no/globalassets/01.-bil-mc--autoilu-mp/felkodslasare/felkodslasare_feilkodeleser_virhekoodien_lukulaite_fejlkodelaser_overview.pdf

Apper eller utstyr spesielt for i-MiEV kan andre mye bedre enn meg ;)

engolf

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Slette feilkoder på i-MiEV ?
« Svar #3 på: Mandag 27. ſeptember 2021, klokken 21:38 »
Jag har tillgång till diagnostikutrustning, och kan läsa ut/radera eventuella felkoder, men då måste du i så fall komma till sandvika med bilen.
Den felkodsläsaren från biltema du länkade till tror jag är för VAG-bilar, tvivlar starkt den tar mitsubishi:(