Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Da har prisen gått opp på Y også...

Startet av Bjoris, søndag 24. mars 2019, klokken 13:00

« forrige - neste »

Bjoris

Den kom ikke samtidig, men ser at AWD/LR har gått fra 465 til 474 nå...

Magnus Hansen

Noen tusen opp, ja. Ser ikke ut som de gjorde noe med bestillingen som ligger inne.

SMO_1

Pris på bestillingen som er gjort er som det refereres til uendret. Jeg er god spent på hva som skjer når jeg skal gjøre endringer. Jeg vil gå fra blå til sort - det vil være uproblematisk, men jeg ønsker å gå fra RWD til AWD - jeg er da spent på om jeg får ny eller gammel pris.
e-Golf
TMY bestilt 15.03.19

lirekassa

Sitat fra: SMO_1 på mandag 25. mars 2019, klokken 09:52
Pris på bestillingen som er gjort er som det refereres til uendret. Jeg er god spent på hva som skjer når jeg skal gjøre endringer. Jeg vil gå fra blå til sort - det vil være uproblematisk, men jeg ønsker å gå fra RWD til AWD - jeg er da spent på om jeg får ny eller gammel pris.

Er du sikker på at det vil være uproblematisk? Du endrer bestillingen din uansett...

SMO_1

Sitat fra: lirekassa på mandag 25. mars 2019, klokken 14:27
Sitat fra: SMO_1 på mandag 25. mars 2019, klokken 09:52
Pris på bestillingen som er gjort er som det refereres til uendret. Jeg er god spent på hva som skjer når jeg skal gjøre endringer. Jeg vil gå fra blå til sort - det vil være uproblematisk, men jeg ønsker å gå fra RWD til AWD - jeg er da spent på om jeg får ny eller gammel pris.

Er du sikker på at det vil være uproblematisk? Du endrer bestillingen din uansett...

Nei. Ikke sikker. Sendt mail til Tesla for avklaring.
e-Golf
TMY bestilt 15.03.19

Amoss

Sitat fra: SMO_1 på mandag 25. mars 2019, klokken 15:29
Nei. Ikke sikker. Sendt mail til Tesla for avklaring.

Standard svaret til Tesla i tilsvarende situasjoner tidligere har vært (kortversjonen, fritt fra egen hullkommelse) "Ikke noe problem å endre, men da får hele bestillingen gjeldende pris som den er pr. endringstidspunktet."

Regner med at det er dette eller noe tilsvarende svar du vil få nå også.
Model S 85D

lirekassa

Det er også et par år til bilen kommer og de har sine fulle hyre med å utlevere 3'ere.

Står ellers tydelig nok i avtalen:

"Dersom du gjør endringer i din
Kjøretøykonfigurasjon, kan du måtte betale potensielle prisøkninger ved prisjusteringer gjort siden din opprinnelige Forhåndsbesllingsdato. Enhver endring du gjør av din Kjøretøykonfigurasjon,
inkludert endring av leveringssted eller forventet leveringsd, vil bli reflektert i en etterfølgende Kjøretøykonfigurasjon som blir en del av Avtalen."


Får bare prøve deg fram når de åpner for redigering, men greit å være obs på potensiell prisøkning før du lagrer.

Løve

Sitat fra: SMO_1 på mandag 25. mars 2019, klokken 09:52
Pris på bestillingen som er gjort er som det refereres til uendret. Jeg er god spent på hva som skjer når jeg skal gjøre endringer. Jeg vil gå fra blå til sort - det vil være uproblematisk, men jeg ønsker å gå fra RWD til AWD - jeg er da spent på om jeg får ny eller gammel pris.

Det står i klartekst i avtalen du har med tesla at om du gjør endringer så vil prisendringer slå inn. Med andre ord, du vil ende opp å betale den nye og forhøyede prisen.

Trond.m

Forstår ikke poenget med å oppgi pris på en bil 2 år før den blir levert. Bare valutakursen kan jo endre seg minst 10 % på så lang tidshorisont. Det er grunn til å tro at USD kan bli langt billigere enn i dag. Dessuten er det ikke utenkelig at de blir endringer i mva fradraget etter 2020. Prisen må sees på som et grovt estimat fra Tesla om hva bilen kan koste i 2021.

Superelbilen

Ser ut som at vi som har forhåndsbestilt bare kan komme godt ut av det? Blir den billigere så avbestiller man/får den nye prisen, blir den dyrere så beholder vi prisen?

GRS

Regner med man vil kunne legge til utstyr som kommer senere uten at grunnprisen endrer seg? For de som var tidlig mener jeg. :)

Vanskelig å velge noe som ikke er tilgjengelig ved bestilling. ;)
TM3P sort/sort

Magnus Hansen

Det er jo veldig snodig at tesla ønsker å ta valutarisikoen for dette. Men de synes kanskje det er verdt det for å få inn cash de kan bruke til å investere i fabrikasjonskapasitet

turfsurf

Sitat fra: GRS på søndag 31. mars 2019, klokken 19:07
Regner med man vil kunne legge til utstyr som kommer senere uten at grunnprisen endrer seg? For de som var tidlig mener jeg. :)

Det står ganske klart i vilkårene. Evt endringer vil medføre ny pris.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Amoss

Sitat fra: SuperSigurd på søndag 31. mars 2019, klokken 18:34
Blir den billigere så avbestiller man/får den nye prisen, ...

Hvorfor avbestille?  Endre en eller annen filleting i konfigen, lagre og du har ny pris. Om du ikke ønsker å endre noe, så er det da bare å endre tilbake og lagre på nytt, og du har fortsatt ny pris.
Model S 85D

Disqusor

Sitat fra: Bjoris på søndag 24. mars 2019, klokken 13:00
Den kom ikke samtidig, men ser at AWD/LR har gått fra 465 til 474 nå...

Det er en "indre dynamikk" som de fleste overser, batteriets utvikling har en klar nedadgående trend !

ARK INVESTMENT:  Tesla Shares Will Hit $4,000, Says Ark CEO Catherine Wood | CNBC
https://www.youtube.com/watch?v=j7oPJZG_boA

ARK Invest sets $4,146 price target for Tesla in Q2 2023 (Present: $ 285)
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/discussion-ark-invest-sets-4-146-price-target-for-tesla-in-q2-2023.126644/

Why Catherine Wood Bets On Tesla Motors Inc (TSLA) And Netflix, Inc. (NFLX)

Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA) and Netflix, Inc. (NASDAQ:NFLX) are among the companies ARK Investment Management LLC bets on and the firm's founder and CEO, Catherine Wood, explained why in a discussion on CNBC.

Noticing that ARK Investment Management LLC likes to invest in companies like Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA) and Netflix, Inc. (NASDAQ:NFLX), Seema Mody asked why the preference for technology stocks.

Wood said that society right now is "seeing a shift from the old world to the new world."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA