Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla har mistet kontrollen - på tide å varsle media?

Startet av TRM, lørdag 23. mars 2019, klokken 22:08

« forrige - neste »

EV-FTW

Denne tråden er bare blitt en farse! Er jo endt  opp med flåsete innlegg og angrep fra alle hold.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

olekvi

Sitat fra: Øyst1 på mandag 25. mars 2019, klokken 14:57
Denne tråden er bare blitt en farse! Er jo endt  opp med flåsete innlegg og angrep fra alle hold.

Første post la lista.
'19 TM3P

Slettet profil

Hvis ikke moderator kan ta tak i slike useriøse nidviser av oppgulp, paranoia og antakelser tror jeg snart jeg sletter brukeren min her.

P.S: Hentet Model 3 for to uker siden og den var PERFEKT. Ikke at jeg gidder å løpe rundt med blacklight og lupe.

emurof

Sitat fra: olavxxx på lørdag 23. mars 2019, klokken 22:24@Trådstarter pust ut, kanskje du får en fin bil? Ingen vits å ta krisen på forskudd.
Kanskje han har flaks og ikke får noen problemer, men det er veldig mange som har problemer med bilene.

SitatDu har jo uansett åpent kjøp, så du kan bare nekte å ta i mot bilen hvis du føler at den ikke lever opp til dine forventninger.
Det er jo ikke bare å nekte å ta den imot hvis man faktisk har behov for bil og har basert seg på at man faktisk får den utlevert til riktig tid.

tmn

Sitat fra: emurof på mandag 25. mars 2019, klokken 16:57
Sitat fra: olavxxx på lørdag 23. mars 2019, klokken 22:24@Trådstarter pust ut, kanskje du får en fin bil? Ingen vits å ta krisen på forskudd.
Kanskje han har flaks og ikke får noen problemer, men det er veldig mange som har problemer med bilene.

SitatDu har jo uansett åpent kjøp, så du kan bare nekte å ta i mot bilen hvis du føler at den ikke lever opp til dine forventninger.
Det er jo ikke bare å nekte å ta den imot hvis man faktisk har behov for bil og har basert seg på at man faktisk får den utlevert til riktig tid.

Ironisk nok kjøper han/hun en Tesla som vi fra før vet ikke utleverer biler finpolert og shinet, og det er faktisk produktet du kjøper. Når produkt ikke møter forventning så kan jo pengene gå et annet sted med kanskje "høyere standard" på finpussen.

Jeg er nøgd bare bilen min kjører fra utleveringsstedet. Det er det jeg forventer av bilen :)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

emurof

Det er det som er litt frustrerende. Det er bare Tesla som lager gode nok biler. Alt annet er egentlig bare dritt. Den eneste grunnen til at jeg hadde kjøpt f.eks. I-Pace eller E-Tron er at de var godt under prisen jeg må betale for en Tesla. De har ikke det jeg trenger. Jeg ønsker ikke en utdatert bil basert på fossilbil med knapper i overflod og elendig navigasjon med mer.

Og da er man på en måte "gissel" hos Tesla...

Hadde Tesla bare fått orden på kvalitetskontrollen, og ikke minst kundebehandling i etterkant så hadde det blitt veldig bra.

DagfinnN

Sitat fra: Teslamats på mandag 25. mars 2019, klokken 16:50
Hvis ikke moderator kan ta tak i slike useriøse nidviser av oppgulp, paranoia og antakelser tror jeg snart jeg sletter brukeren min her.
Helt enig. Jeg har foreslått at det kan være 10 moderatorer her med litt lavere status enn admin. F.eks kun med rettigheter til å utestenge noen en dag eller 2. Mer, må full admin bestemme. Men intet hørt.

Her må det være ekte info fra folk som har hatt dårlige opplevelser og helst mest fra folk som har opplevd noe bra. Dessverre er at det alt for mange som siterer andre sine opplevelser og da i alle hovedsak de negative. Synes ikke det bør forekomme. Da blåser sakene straks utover alle proporsjoner. I tillegg komme de 3-4 trollene som har som livsoppgave å snakke ned Tesla.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

alfaalfa

Sitat fra: DagfinnN på mandag 25. mars 2019, klokken 17:28
Helt enig. Jeg har foreslått at det kan være 10 moderatorer her med litt lavere status enn admin. F.eks kun med rettigheter til å utestenge noen en dag eller 2. Mer, må full admin bestemme. Men intet hørt.

Her må det være ekte info fra folk som har hatt dårlige opplevelser og helst mest fra folk som har opplevd noe bra. Dessverre er at det alt for mange som siterer andre sine opplevelser og da i alle hovedsak de negative. Synes ikke det bør forekomme. Da blåser sakene straks utover alle proporsjoner. I tillegg komme de 3-4 trollene som har som livsoppgave å snakke ned Tesla.
Det er sikkert en forhistorie her jeg ikke kjenner til, men usakligheter kan gå begge veier også, så bra om folk på begge sider kan holde seg i skinnet:-) (tenker hverken på noen spesielle her eller på deg). Å påstå at noen snakker ned Tesla her fordi de har shortet Tesla-aksjer blir jo rimelig usaklig, det er vel ingen som er ved sine fulle fem som tror hva som skrives her inne påvirker aksjekursen til Tesla.

DagfinnN

Sitat fra: alfaalfa på mandag 25. mars 2019, klokken 17:44
Det er sikkert en forhistorie her jeg ikke kjenner til, men usakligheter kan gå begge veier også, så bra om folk på begge sider kan holde seg i skinnet:-) (tenker hverken på noen spesielle her eller på deg). Å påstå at noen snakker ned Tesla her fordi de har shortet Tesla-aksjer blir jo rimelig usaklig, det er vel ingen som er ved sine fulle fem som tror hva som skrives her inne påvirker aksjekursen til Tesla.
Ja - det er en forhistorie. Det er ca 3 troll her som "alltid" rakker ned på Tesla med en blanding av sannheter og direkte løgn. De søker og leter over nettet og spar opp all den dritt de kan finne. Disse har irritert mange i lengre tid og er nok en grunn til at noen overreagerer i sine svar. Jeg kan også bli irritert og har løst dette med å bruke ignorelista. Dermed slipper jeg å bli fristet til å svare på disse provokasjonene. Håper at Forum i framtiden finner en måte å filtrere bort sitater også.
Så er det et faktum at Tesla utfordrer eksisterende bilindustri og verksteder så det holder. Derfor er mange, kanskje ikke først og fremst her, som har en annen og mer alvorlig grunn til å prøve å skade og snakke ned Tesla.
Ved å ta en titt inn i FB gruppene, "Livets harde skole" og "vi som ønsker elbilen ditt pepperen gror", kan man fort miste troen på menneskeheten.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Ingeniøren

#84
Sitat fra: emurof på mandag 25. mars 2019, klokken 17:22
Det er det som er litt frustrerende. Det er bare Tesla som lager gode nok biler. Alt annet er egentlig bare dritt. Den eneste grunnen til at jeg hadde kjøpt f.eks. I-Pace eller E-Tron er at de var godt under prisen jeg må betale for en Tesla. De har ikke det jeg trenger. Jeg ønsker ikke en utdatert bil basert på fossilbil med knapper i overflod og elendig navigasjon med mer.

Og da er man på en måte "gissel" hos Tesla...

Hadde Tesla bare fått orden på kvalitetskontrollen, og ikke minst kundebehandling i etterkant så hadde det blitt veldig bra.

Så enig så enig, men der er de ikke og langt i fra. Kanskje vi skal prise oss lykkelig for det, for da hadde de hatt hele markedet og dunket ut resten  :)

Ellers er jeg litt overrasket over at folk ikke vet at bilen er produsert i statene og hva det betyr. De har en helt annen standard på kvalitet og finish enn f.eks japanere og tyskere, og bilene blir deretter. Dette har man kunnet lese seg til i snart 10 år til nå og det har ikke blitt bedre på de årene. For et år eller to siden ble Tesla X kåret til bilen med mest feil.

Kunne godt tenkt med en Tesla da de er innovative på mange områder og gjør ting som jeg liker. Samtidig er de elendige på produksjons kvalitet og en kundebehandling som likner Apple så per nå er det uaktuelt.

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA