Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla har mistet kontrollen - på tide å varsle media?

Startet av TRM, lørdag 23. mars 2019, klokken 22:08

« forrige - neste »

TRM

Har en TM3P i bestilling, men med bakgrunn i daglige skrekkhistorier fra utleveringer må jeg si at jeg grugleder meg!

Er det ikke riper i lakken, så er det skeive paneler eller glasstak. Eller rift i seter. Eller beskjed om at bilen du skal hente om få timer allikevel ikke er klar.

Alt dette hadde vært greit hadde det vært unntaket, men dessverre ser det ut til å være regelen. Spesielt når det kommer til lakken.
Har sett på flere svarte 3'ere, og samtlige ser ut som at de er vasket med svamp full av grus. Dette gjelder nok alle andre farger også, men det er spesielt avslørende på svart.

Og når DS'ene (Delivery Specialist) serverer den ene røverhistorien etter den andre om at dette er normalt kjenner jeg at jeg blir provosert.

Erfaringsmessig reagerer ikke Tesla på tilbakemeldinger fra kundene sine. Å bruke TOCN er nok ikke effektivt nok. Da er det kanskje på tide å bruke mediakortet?

Måten Tesla opererer på nå er som å pisse i buksa - det bygges opp enorme køer på servicesentrene - for fiks som burde vært unødvendig!

Noen med dårlige opplevelser som har lyst til å løfte dette til en mediasak?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

1000kwh

Du skal ikke vente til du får bilen før du kontakter TV2 Hjelper deg?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TRM

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 23. mars 2019, klokken 22:16
TS: Hva håper/tror du at du vil oppnå med det?
At kvaliteten på produktet som utleveres holder en såpass høy standard at det ikke ødelegger for kapasiteten på servicesentrene, jfr urin i buksa.
Når det gjelder riper i lakken er det svært enkle tiltak som skal til.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

olavxxx

@Trådstarter pust ut, kanskje du får en fin bil? Ingen vits å ta krisen på forskudd.

Du har jo uansett åpent kjøp, så du kan bare nekte å ta i mot bilen hvis du føler at den ikke lever opp til dine forventninger. Jeg personlig er SYKT impornert over 3P. Den var ikke perfekt detailet og det var noen småting de skal fikse, men bilen er ellers veldig mye bedre enn jeg hadde forventet. Det er en skikkelig kjøremaskin, den tar svinger som om den gikk på skinner, føles lett, snerten, leken, den har mer krefter enn man trenger og går langt.

Med superlader v3 blir det jo en skikkelig tallknuser på langtur!


Men klart jeg skjønner det er lett å bli farget, man har noen som har negative opplevelser, i tillegg har man de som bare er inne å troller og ikke en gang eier en Tesla, så har man bilen på vei og er litt nervøs.

Men du har da uansett beste vilkårene jeg har sett bilprodusent gi: "åpent kjøp". Så hvis den er for dårlig og du ikke kan bli enig i at de får utbedre, bare sier du: nei takk :-)

Olings

Sitat fra: TRM på lørdag 23. mars 2019, klokken 22:08
Har en TM3P i bestilling, men med bakgrunn i daglige skrekkhistorier fra utleveringer må jeg si at jeg grugleder meg!

Er det ikke riper i lakken, så er det skeive paneler eller glasstak. Eller rift i seter. Eller beskjed om at bilen du skal hente om få timer allikevel ikke er klar.

Alt dette hadde vært greit hadde det vært unntaket, men dessverre ser det ut til å være regelen. Spesielt når det kommer til lakken.
Har sett på flere svarte 3'ere, og samtlige ser ut som at de er vasket med svamp full av grus. Dette gjelder nok alle andre farger også, men det er spesielt avslørende på svart.

Og når DS'ene (Delivery Specialist) serverer den ene røverhistorien etter den andre om at dette er normalt kjenner jeg at jeg blir provosert.

Erfaringsmessig reagerer ikke Tesla på tilbakemeldinger fra kundene sine. Å bruke TOCN er nok ikke effektivt nok. Da er det kanskje på tide å bruke mediakortet?

Måten Tesla opererer på nå er som å pisse i buksa - det bygges opp enorme køer på servicesentrene - for fiks som burde vært unødvendig!

Noen med dårlige opplevelser som har lyst til å løfte dette til en mediasak?

Hentet ut bil i dag på Lillestrøm.

Strøken bil. Ingen feil. Hyggelig og kunnskapsrik Tesla-representant som tok seg tid til å hjelpe meg med alt jeg trengte. Byttet inn bil. Null stress. Var 20 minutter forsinkelse som jeg fikk beskjed om da jeg kom. Fikk da billett til "Sjøen for alle"-messen ved siden av så jeg tok en rusletur for å se på båter mens jeg ventet på bil.

Autopilot funket etter kun kort kalibrering. Autosteer fungerer som en drøm.

Tror nok denne historien er mer vanlig enn de andre du leser om på forumet, men man føler liksom ikke samme behovet for støtte og oppbacking når alt er som det skal.

Jeg forstår veldig godt at folk klager når ting er galt, men det betyr ikke at antallet klager er representativt for totalen.

Det er bare å glede seg. Litt sunn skepsis er bare fornuftig. Ta deg tid og sørg for at du får alle svar, men ingen grunn til å grue seg.

Det positive med de negative tilbakemeldingene at det skjerper oss som kanskje ellers ville vært litt mer fanboys og blinde til å tørre å forlange fokus og service ved utleveringen. Jeg er ihvertfall glad for det selv om min egen opplevelse heldigvis ikke var negativ.

hawK

Jeg var vel i samme båt som trådstarter, leste mange dårlige opplevelser her og spesielt facebook.. veldig blanda følelser da jeg satt og ventet på utlevering, men resultatet er at bilen var i svært god stand.
Det er noe småplukk, men lakk og annet er så bra som man kan forvente av en fabrikkny bil hos meg.

Det jeg kjenner mest på er støynivå (18" aero), kombinasjon av hjulstøy og motor, særlig i hastigheter rundt 50km/t.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TRM

Sitat fra: olavxxx på lørdag 23. mars 2019, klokken 22:24
@Trådstarter pust ut, kanskje du får en fin bil? Ingen vits å ta krisen på forskudd.
Mye mulig bilen jeg får er ok, men problemet er at såpass mange må inn for retting/ detailing i etterkant at det går utover kapasiteten til sc. En tapping av kapasitet jeg indirekte vil lide av.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

fnatiC

#8
Sitat fra: TRM på lørdag 23. mars 2019, klokken 22:08
Har en TM3P i bestilling, men med bakgrunn i daglige skrekkhistorier fra utleveringer må jeg si at jeg grugleder meg!

Er det ikke riper i lakken, så er det skeive paneler eller glasstak. Eller rift i seter. Eller beskjed om at bilen du skal hente om få timer allikevel ikke er klar.

Alt dette hadde vært greit hadde det vært unntaket, men dessverre ser det ut til å være regelen. Spesielt når det kommer til lakken.
Har sett på flere svarte 3'ere, og samtlige ser ut som at de er vasket med svamp full av grus. Dette gjelder nok alle andre farger også, men det er spesielt avslørende på svart.

Og når DS'ene (Delivery Specialist) serverer den ene røverhistorien etter den andre om at dette er normalt kjenner jeg at jeg blir provosert.

Erfaringsmessig reagerer ikke Tesla på tilbakemeldinger fra kundene sine. Å bruke TOCN er nok ikke effektivt nok. Da er det kanskje på tide å bruke mediakortet?

Måten Tesla opererer på nå er som å pisse i buksa - det bygges opp enorme køer på servicesentrene - for fiks som burde vært unødvendig!

Noen med dårlige opplevelser som har lyst til å løfte dette til en mediasak?

Hentet min model 3 svart i forrige uke. Lakken var fin, saumfarte hele bilen (både meg og samboer) og fant veldig lite å sette fingeren på. Men det jeg fant derimot var en liten glippe i skjøten mellom de to glasstakene på fører siden samt noen som har hatt noe i baksetet som har ført til at setet har fått noen små skrapemerker. Alt dette ble loggført og tatt bilde av, av representanten som leverte oss bilen hos tesla og sa at de vil tak kontakt for utbedringer, ellers var bilen veldig bra.

Jeg sier på ingen måte at de feilene jeg fant er ok, men jeg regner med at de ordner opp. Har personlig lest meg selv opp og ned i disse skrekk trådene i flere måneder i forkant av uthentingen noe som på en måte var bra da jeg ble mer opplyst over ting jeg/vi skulle se etter, men på en annen side kan det føre til unødvendig engstelse.

Vent til du har hentet ut bilen før du engster deg noe som helst, mitt beste råd. Er du ikke fornøyd med bilen så er det ingen som tvinger deg til å akseptere den. Husk at de som skriver på forumet skriver i irritasjon eller sinne fordi de er misfornøyde med ett eller annet. De som er fornøyde hører man som regel ikke fra :)

TRM

Sitat fra: fnatiC på lørdag 23. mars 2019, klokken 23:14
Sitat fra: TRM på lørdag 23. mars 2019, klokken 22:08
Har en TM3P i bestilling, men med bakgrunn i daglige skrekkhistorier fra utleveringer må jeg si at jeg grugleder meg!

Er det ikke riper i lakken, så er det skeive paneler eller glasstak. Eller rift i seter. Eller beskjed om at bilen du skal hente om få timer allikevel ikke er klar.

Alt dette hadde vært greit hadde det vært unntaket, men dessverre ser det ut til å være regelen. Spesielt når det kommer til lakken.
Har sett på flere svarte 3'ere, og samtlige ser ut som at de er vasket med svamp full av grus. Dette gjelder nok alle andre farger også, men det er spesielt avslørende på svart.

Og når DS'ene (Delivery Specialist) serverer den ene røverhistorien etter den andre om at dette er normalt kjenner jeg at jeg blir provosert.

Erfaringsmessig reagerer ikke Tesla på tilbakemeldinger fra kundene sine. Å bruke TOCN er nok ikke effektivt nok. Da er det kanskje på tide å bruke mediakortet?

Måten Tesla opererer på nå er som å pisse i buksa - det bygges opp enorme køer på servicesentrene - for fiks som burde vært unødvendig!

Noen med dårlige opplevelser som har lyst til å løfte dette til en mediasak?
Vent til du har hentet ut bilen før du engster deg noe som helst, mitt beste råd. Er du ikke fornøyd med bilen så er det ingen som tvinger deg til å akseptere den. Husk at de som skriver på forumet skriver i irritasjon eller sinne fordi de er misfornøyde med ett eller annet. De som er fornøyde hører man som regel ikke fra :)
Har hentet ut to Solid Black TMS i Drammen, der begge bilene var bortimot perfekt i lakken. Lakken på begge bilene holdt seg veldig godt gjennom mitt eierskap. De svarte TM3 jeg har sett har sett ut som eldre bruktbiler som har vært jevnlig vasket i børstemaskin.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

geirci2

Siste, jfr. annet forumemne: mye fukt (vått) i trunkens kjeller.
Baller bare på seg av feil her og der.

Enig med trådstarter: grugleder meg til onsdag.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Sverre Hasvold

Sitat fra: TRM på lørdag 23. mars 2019, klokken 22:23
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 23. mars 2019, klokken 22:16
TS: Hva håper/tror du at du vil oppnå med det?
At kvaliteten på produktet som utleveres holder en såpass høy standard at det ikke ødelegger for kapasiteten på servicesentrene, jfr urin i buksa.
Når det gjelder riper i lakken er det svært enkle tiltak som skal til.

Det er de nok smertelig klar over. Tror at utleveringsfarten er høyere enn det de klarer å klarer å sjekke og klargjøre pent. Noen biler har nok passert kvalitetskontrollen som ikke burde ha gjort det, men det betyr ikke at din bil ikke er fin. Det er bare å si nei hvis du ikke liker det. Min svarte var helt fin i lakken og ingen andre problemer med bilen heller.

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Mippen

#13
Media er på saken alt skal jeg tro flere i TOCN. Flere som har blitt kontaktet på diverse grupper om de er interessert i å stille på intervju. Usikker på hvilke media, men skal være riksdekkende media. Kvaliteten på bilene er for lav slik det er nå. Hvis Model 3 skal lykkes må bilen ha en høyere standard. Jeg har aldri opplevd at et bilmerke har så mange feil når de lanserer en ny modell. Alle skjønner at faren for feil er større på en ny modell, men dette er ikke bare barnesykdommer. De sender ut biler som ikke er ferdig rett og slett og kaller det for deres standard, og noen (meg inkludert) fikk nei på at de vil fikse. Andre får kanskje til svar og de siste får bare beskjed om at de skal notere det ned uten å gi noen garanti. Alt for dårlig av Tesla.
Fremtiden er elektrisk.

Langangen

Sitat fra: Mippen på lørdag 23. mars 2019, klokken 23:50
Media er på saken alt skal jeg tro flere i TOCN. Flere som har blitt kontaktet på diverse grupper om de er interessert i å stille på intervju. Usikker på hvilke media, men skal være riksdekkende media. Kvaliteten på bilene er for lav slik det er nå. Hvis Model 3 skal lykkes må bilen ha en høyere standard. Jeg har aldri opplevd at et bilmerke har så mange feil når de lanserer en ny modell. Alle skjønner at faren for feil er større på en ny modell, men dette er ikke bare barnesykdommer. De sender ut biler som ikke er ferdig rett og slett og kaller det for deres standard, og noen (meg inkludert) fikk nei på at de vil fikse. Andre får kanskje til svar og de siste får bare beskjed om at de skal notere det ned uten å gi noen garanti. Alt for dårlig av Tesla.

Hvorfor i alle dager har du har du bestillt en model Y vis du ikke er fornøyd med Tesla? Synes du da skal holde deg til folkevogna di.
Model 3 2021 Sr+
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA