Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla har mistet kontrollen - på tide å varsle media?

Startet av TRM, lørdag 23. mars 2019, klokken 22:08

« forrige - neste »

alfaalfa

Sitat fra: bno på søndag 24. mars 2019, klokken 19:19
Personlig har jeg alltid en løsnings fokusert tilnærming. I så måte var jeg villig til å bla opp 80000 mer for en P versjon, endre farge etc. men de hadde kun en bil tilgjengelig i sandnes da, men med hvite seter og det ville ikke kona ha. Da var tingene i det uvisse og jeg ba om å få "usikret" innbetaling på over en halv million refundert.
Da snakket man om 6 uker. Niks sa jeg, jeg skal ikke ta konsekvensen av Tesla sine feil og sa at de får maks 14 dager. Da ble det noe mail frem og tilbake som endte med raskere utbetaling. (14 dager)

@Mippen
Støtter deg fullt ut.

Hvis du har fått tilbake pengene så ser jeg ikke helt problemet? (altså, jeg ser at det er kjipt hvis bilhandelen ikke gikk som det burde, men hvis du har fått tilbake pengene er det vel ikke så mye mer du kan kreve).

Å si at man har like forventninger til en bil til 150.000 som en bil til 15 millioner, da vil jeg si at det er på tide med en reality check. Det er nok litt anderledes å få utlevert en bil til mange millioner og en av Norges mest solgte biler som koster det samme som en hvilken som helst annen gjennomsnittlig familiebil.

cra

Å bekymre seg for problemer som ikke enda har oppstått er misbruk av fantasi.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Mippen

#62
Sitat fra: alfaalfa på søndag 24. mars 2019, klokken 19:49
Sitat fra: bno på søndag 24. mars 2019, klokken 19:19
Personlig har jeg alltid en løsnings fokusert tilnærming. I så måte var jeg villig til å bla opp 80000 mer for en P versjon, endre farge etc. men de hadde kun en bil tilgjengelig i sandnes da, men med hvite seter og det ville ikke kona ha. Da var tingene i det uvisse og jeg ba om å få "usikret" innbetaling på over en halv million refundert.
Da snakket man om 6 uker. Niks sa jeg, jeg skal ikke ta konsekvensen av Tesla sine feil og sa at de får maks 14 dager. Da ble det noe mail frem og tilbake som endte med raskere utbetaling. (14 dager)

@Mippen
Støtter deg fullt ut.

Hvis du har fått tilbake pengene så ser jeg ikke helt problemet? (altså, jeg ser at det er kjipt hvis bilhandelen ikke gikk som det burde, men hvis du har fått tilbake pengene er det vel ikke så mye mer du kan kreve).

Å si at man har like forventninger til en bil til 150.000 som en bil til 15 millioner, da vil jeg si at det er på tide med en reality check. Det er nok litt anderledes å få utlevert en bil til mange millioner og en av Norges mest solgte biler som koster det samme som en hvilken som helst annen gjennomsnittlig familiebil.

Det er helt klart forskjeller på en bil til 15 mill og en til 150 tusen, men selv billige biler er ferdig bygget fra fabrikken. Det er ikke Teslaer alltid. Ble for øvrig obs på at Elon Musk har kommentert litt tidligere.
Fremtiden er elektrisk.

alfaalfa

Skulle gjerne sett bilde av en Model 3 utlevert i Norge som ikke er bygget ferdig på fabrikken... At noe er montert skjevt, at det er en ripe eller at noe ikke virker betyr vel ikke at bilen ikke er bygget ferdig. Det betyr vel heller at det har skjedd en feil under produksjon og påfølgende ikke god nok kvalitetskontroll eller klargjøring, eller at det har oppstått skade under transport som ikke er rettet. Det skjer vel med alle bilmerker, og for alt jeg vet mest hos Tesla.

Mippen

Sitat fra: alfaalfa på søndag 24. mars 2019, klokken 20:06
Skulle gjerne sett bilde av en Model 3 utlevert i Norge som ikke er bygget ferdig på fabrikken... At noe er montert skjevt, at det er en ripe eller at noe ikke virker betyr vel ikke at bilen ikke er bygget ferdig. Det betyr vel heller at det har skjedd en feil under produksjon og påfølgende ikke god nok kvalitetskontroll eller klargjøring, eller at det har oppstått skade under transport som ikke er rettet. Det skjer vel med alle bilmerker, og for alt jeg vet mest hos Tesla.

Ferdig bygget er et defenisjons spørsmål. For meg er ikke bilen ferdig hvis det har sviktet i kvalitetskontrollen og Tesla må ta bilen inn igjen for å utbedre den. Feil kan skje med alle biler men ikke i så store antall som her.
Fremtiden er elektrisk.

GOS

Sitat fra: Løve på søndag 24. mars 2019, klokken 19:06

Fysisk følbart i lakk.

Så hvor mange av disse Model 3, som du stadig sier er av så dårlig kvalitet, har du selv fysisk følt disse feilene i lakken på? Om du ikke har følt det selv så bør du gjerne hol.. kj... inntil du fysisk har følt det selv. (Og da kan du jo oppgi VIN nummer og beskrive hvor ripen var slik at vi vet du ikke troller.....)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

olavxxx

Sitat fra: GOS på søndag 24. mars 2019, klokken 20:58
Sitat fra: Løve på søndag 24. mars 2019, klokken 19:06

Fysisk følbart i lakk.

Så hvor mange av disse Model 3, som du stadig sier er av så dårlig kvalitet, har du selv fysisk følt disse feilene i lakken på? Om du ikke har følt det selv så bør du gjerne hol.. kj... inntil du fysisk har følt det selv. (Og da kan du jo oppgi VIN nummer og beskrive hvor ripen var slik at vi vet du ikke troller.....)
Ikke rart bilene har riper, hvis det går en pusekatt rundt å skraper på lakken.
Kan noen installere kattejager på mottakshallen for å skremme vekk "løven"?

teslamsp

Sitat fra: TRM på lørdag 23. mars 2019, klokken 22:08
Har en TM3P i bestilling, men med bakgrunn i daglige skrekkhistorier fra utleveringer må jeg si at jeg grugleder meg!

Er det ikke riper i lakken, så er det skeive paneler eller glasstak. Eller rift i seter. Eller beskjed om at bilen du skal hente om få timer allikevel ikke er klar.

Alt dette hadde vært greit hadde det vært unntaket, men dessverre ser det ut til å være regelen. Spesielt når det kommer til lakken.
Har sett på flere svarte 3'ere, og samtlige ser ut som at de er vasket med svamp full av grus. Dette gjelder nok alle andre farger også, men det er spesielt avslørende på svart.

Og når DS'ene (Delivery Specialist) serverer den ene røverhistorien etter den andre om at dette er normalt kjenner jeg at jeg blir provosert.

Erfaringsmessig reagerer ikke Tesla på tilbakemeldinger fra kundene sine. Å bruke TOCN er nok ikke effektivt nok. Da er det kanskje på tide å bruke mediakortet?

Måten Tesla opererer på nå er som å pisse i buksa - det bygges opp enorme køer på servicesentrene - for fiks som burde vært unødvendig!

Noen med dårlige opplevelser som har lyst til å løfte dette til en mediasak?


Kanskje du heller bør satse på å få kurert paranoiaen. Alt dette er bare en historie oppi hodet ditt. Du bør heller prøve å være litt objektiv og slutte å lese alt sladderet på nett. De som har en grei opplevelse har som regel ingenting å poste i den sammenheng.

Motorwatt

Sitat fra: bno på søndag 24. mars 2019, klokken 20:48
Jeg har ikke fortalt min historie. Så da kan man ikke konkludere ift. til hva man tror. Det skal jeg ta opp med Tesla Sandnes.

I profilen din står det:

Tesla Model ≡ Bil ble bestilt, men Tesla ba frafalle.

Vil det si at de ikke vil selge deg en ny bil?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

alfaalfa

Sitat fra: bno på søndag 24. mars 2019, klokken 20:48
Jeg har ikke fortalt min historie. Så da kan man ikke konkludere ift. til hva man tror. Det skal jeg ta opp med Tesla Sandnes.
Slik jeg leser det du skriver så har du fått tilbake pengene, men mulig jeg tar feil. Uten at jeg er noen ekspert på det kan du muligens ha krav på å få dekket nødvendige utgifter som følge av at bilen har vært mangelfull. Usikker på om dette gjelder hvis du faktisk ikke har tatt i mot noen bil.

På signaturen din virker det som du har vært uheldig med dine bilhold, har du både Tesla og VW på svartelisten din?

Motorwatt

I kontrakten står det:

Ansvarsbegrensning. Unntatt i det omfang som er tillatt etter gjeldende lovgivning, skal vi under ingen omstendigheter holdes ansvarlig for tilleggs- eller følgeskadeserstatning som måtte oppstå i forbindelse med denne avtalen. Hvis vi holdes ansvarlig for slik skadeserstatning, skal din eneste beføyelse være tilbakebetaling av ordrebetalingen. Denne ansvarsbegrensningsklausulen skal ikke gjelde ved forsettlig pliktbrudd, forsettlig bedrageri eller grov uaktsomhet fra vår side eller ved dødsfall eller personskade.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

olekvi

Sitat fra: bno på søndag 24. mars 2019, klokken 20:48

Jeg har ikke fortalt min historie. Så da kan man ikke konkludere ift. til hva man tror. Det skal jeg ta opp med Tesla Sandnes.


Nei, og du har skrevet at du ikke kommer til å posten den her på forumet, så kan du ikke bare holde kjeft?  Det hadde vært fint, takk.

Det samme gjelder de av dere som bare gjentar seg selv til det kjedsommelige både her og andre steder på nettet.  Dere bidrar ikke med noe nyttig, men sutrer og bærer dere som småunger.  Skjerpings!


Jeg er forøvrig veldig fornøyd med min Model 3!
'19 TM3P

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Sitat fra: bno på søndag 24. mars 2019, klokken 14:23
Følg med. Men jeg legger ikke noe ut her på forumet.
Halvkvedet setning er som regel verre enn sannheten.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

1000kwh

Sitat fra: olekvi på mandag 25. mars 2019, klokken 00:02
Sitat fra: bno på søndag 24. mars 2019, klokken 20:48

Jeg har ikke fortalt min historie. Så da kan man ikke konkludere ift. til hva man tror. Det skal jeg ta opp med Tesla Sandnes.


Nei, og du har skrevet at du ikke kommer til å posten den her på forumet, så kan du ikke bare holde kjeft?  Det hadde vært fint, takk.

Det samme gjelder de av dere som bare gjentar seg selv til det kjedsommelige både her og andre steder på nettet.  Dere bidrar ikke med noe nyttig, men sutrer og bærer dere som småunger.  Skjerpings!


Jeg er forøvrig veldig fornøyd med min Model 3!
Det er 3-4 som har bestemt seg for å slite ut resten av brukerne i sin antitesla kampanje.

Synd å si det, men Elbilforrum er blitt mye søppel. Sånn går det vel når man lar disse trollene få fortsette.

(snakker ikie om bno)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA