Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla har mistet kontrollen - på tide å varsle media?

Startet av TRM, lørdag 23. mars 2019, klokken 22:08

« forrige - neste »

Mippen

Sitat fra: Langangen på søndag 24. mars 2019, klokken 00:40
Sitat fra: Mippen på lørdag 23. mars 2019, klokken 23:50
Media er på saken alt skal jeg tro flere i TOCN. Flere som har blitt kontaktet på diverse grupper om de er interessert i å stille på intervju. Usikker på hvilke media, men skal være riksdekkende media. Kvaliteten på bilene er for lav slik det er nå. Hvis Model 3 skal lykkes må bilen ha en høyere standard. Jeg har aldri opplevd at et bilmerke har så mange feil når de lanserer en ny modell. Alle skjønner at faren for feil er større på en ny modell, men dette er ikke bare barnesykdommer. De sender ut biler som ikke er ferdig rett og slett og kaller det for deres standard, og noen (meg inkludert) fikk nei på at de vil fikse. Andre får kanskje til svar og de siste får bare beskjed om at de skal notere det ned uten å gi noen garanti. Alt for dårlig av Tesla.

Hvorfor i alle dager har du har du bestillt en model Y vis du ikke er fornøyd med Tesla? Synes du da skal holde deg til folkevogna di.

Bestilte den før jeg returnerte bilen og før jeg opplevde den dårlige servicen til tesla på nært hold. Er i tvil om jeg skal beholde eller avbestille den. Jeg har et lite håp om at de skjerper seg innen 2021, men har mine tvil. Har ikke gjort noe med den bestillingen ennå for å se hvordan ting utvikler seg. Jeg har alt avbestilt en ny Model 3. Planen var å bestille ny med levering rett etter den gamle, men etter jeg ble behandlet som en dritt i forbindelse med innlevering har jeg ikke lyst til å røre en model 3 på lang tid.
Fremtiden er elektrisk.

vegardg


cjs

#17
Media har allerede tatt tak i dette, det meldes om det samme fra "over there"

Consumer Reports fjerner sin Tesla Model 3-anbefaling – igjen
https://www.tek.no/artikler/consumer-reports-fjerner-sin-tesla-model-3-anbefaling-igjen/458682


Larsebass

Er jo selvplaging å bestille en bil og så sitte passivt-aggressivt og bekymre seg over tenkte problemer.

Utrolig nok kan du bare returnere bilen hvis du ikke er fornøyd. Prøv det med et annet bilmerke.
Tesla X75D.

Mippen

#19
Sitat fra: Larsebass på søndag 24. mars 2019, klokken 03:20
Er jo selvplaging å bestille en bil og så sitte passivt-aggressivt og bekymre seg over tenkte problemer.

Utrolig nok kan du bare returnere bilen hvis du ikke er fornøyd. Prøv det med et annet bilmerke.

Bil handler om følelser, og for mange av oss som kjøper Tesla handler akkurat bilkjøpet om det. Jeg er selv veldig stor fan av Tesla og hva de har fått til. Det som bekymrer meg er at de sender ut produkter som har helt klare feil og mangler. Bilene blir gjennomgått mange ganger før vi som kunder kan hente ut bilene her på berget, men likevel har mange åpenbare feil. Noen kjøper Tesla sin påstand om at dette er innenfor standarden deres. Har selv vært vitne til det når jeg hentet bilen min. Andre er kanskje for konfliktsky til å si noe. Jeg mener i hvert fall at når et stor antall av bilene som leveres ut har åpenbare mangler så er det greit å rope varsku slik at andre eiere, eller folk som skal hente ut bilen sin vet hva som er greit og ikke greit. Tesla kan ikke kamuflere kvalitetsproblemene sine og bare si at det er innenfor deres standard, og som jeg og mange har fått høre - at vi kan ikke forvente at bilen er like bra som Model S og X. Jeg er enig i at det alltid vil noen biler som har feil eller mangler uansett hvilke bil det er, men jeg har aldri sett eller hørt om et bilmerke som har så høy feil frekvens som Tesla og Model 3. Jeg har heller ikke hørt om at et bilmerke i stedet for å ta problemene når de oppstår bare sender ut bilene med feil, og sier det er innenfor deres standard for å slippe unna, og håper at folk skal synes at bilen er bra nok ellers.

Jeg har gjort mye for å hjelpe Tesla til å selge bra. Jeg har vervet mange nye bileiere privat og gjennom blogg som jeg tidligere var aktiv på. Jeg har alltid vært positiv til Tesla selv om de alltid har slitt med kvalitets problemer, og at det er lang ventetid på service senter. Nå som jeg har blitt kjent med Model 3 kan jeg med en gang si at den er i en annen liga når det gjelder kvalitet. Ikke i positiv forstand... Jeg har aldri sett en bilmodell som har så mange feil med utlevering, og jeg har aldri opplevd at Tesla er så negativ til ting som oppdages. Jeg tror mange Tesla ansatte må hate jobben sin om dagen. De vet sannsynligvis innerst inne at det de leverer ut er alt for dårlig, men jeg ser at de har fått utdelt noen bilder og maler som de sjekker manglene opp mot når kunden klager, og er ikke mangelen verre enn i papirene til Tesla sier de bare at det er innenfor standarden deres. Det hjelper ikke at døren og glasstaket ser skjevt ut, eller at bilen mangler lakk på innsiden av døren. De sier bare at det er innenfor og at de ikke vil gjøre noe. Det eneste de gjør er å notere ned hva du sier hvis du maser nok, men de notatene er ikke verdt noe. Alle klager må behandles i USA, og det kan ta måneder før man får et negativt svar. I praksis er dette bare en måte for Tesla å kjøpe seg tid slik at folk henter ut bilen sin og ikke kan bruke angreretten på 14 dager.

Jeg ha gledet meg i snart 5 år, fra jeg begynte å høre rykter om model 3 til nå. Jeg må bare si at det har vært en stor skuffelse. Bilen er veldig bra på mange områder, men når de ikke klarer å få orden på helt enkle ting er jeg redd for at Model 3 kan ødelegge for Tesla. En ting er hva man finner på utlevering eller innen de første dagene. Hva med resten av tiden man skal eie bilen, eller den dagen man skal selge. Jeg har lyst på Model 3 igjen, men slik kvaliteten er nå tar jeg ikke sjansen. Jeg er også særs misfornøyd med kundeservicen hos Tesla. Jeg ble indirekte truet med at de ville trekke penger fra meg hvis jeg leverte inn bilen. Sa at de alltid vil finne noe å trekke for. De endret også forklaring fra dagen før om at jeg kunne komme tilbake med bilen etter avtale hvis jeg leverte inn angre skjemaet. Når jeg faktisk leverte det fikk jeg 40 min på å vaske og tømme bilen, og de gjentok at de kan trekke meg hvis de finner noe. Det er takken for at jeg har vært trofast kunde hos Tesla i mange år, og at jeg har vervet et stort antall med nye kunder. De har blitt så høye på seg selv at kundene ikke lengre er verdt noen ting. De glemmer bare at det er kundene som gjør de store, og hvis vi slår tilbake og viser de at dette ikke er greit må de skjerpe seg. Det er vi som bestemmer hvor godt produkt vi vil kjøpe. Når Tesla stadig strekker strikken for hva som er greit blir bilene dårligere. 
Fremtiden er elektrisk.

bjornskj

Tror at noen tar tak i dette er for det beste for oss alle, selv de som lovpriser Tesla tiltross for alle (?) problemene. Ingen er tjent med slurvete produksjon og klargjøring og som noen har nevnt jo flere biler som må på service center for å rette opp i produksjon/klargjøringsproblemer jo større blir køen til disse.

Så uansett om Tesla er "det beste i verden" så tror jeg det er greit at noen tar av seg de rosa brillene og ser på hva som skjer med litt kritiske øyne.

Lynkjapp

- Hva er en sikker kilde til klikk for nettaviser? Nyheter, helst negative, om Tesla.
- Hvor mye styr har det blitt i media om dårlig kvalitet på Model 3? Veldig lite.

Jeg gjetter at grunnen til dette er at journalistene vet at de får pepper hvis de rapporterer dette som en krise og så viser det seg at det er noen titalls kunder av firetusen som har en opplevelse som er dårligere enn det som kan sies å være gjennomsnittet for utlevering av nybil i Norge, uansett merke.

Så til de som leser denne tråden (som er en helt legitim tråd for øvrig) så vil jeg si, husk at det er firetusen biler som er utlevert nå og de fornøyde kundene er mye stillere enn de som har noe å klage på. Så ikke la andres negative opplevelser ødelegge en spennende utleveringsdag. Selv var jeg litt nervøs før jeg fikk sett vår bil, men etter hvert som vi gikk gjennom den så vi at alt var flott og fint og den er bare helt fantastisk (bortsett fra at Midnight grey blir nesten like fort møkkete som en svart bil...). Og i dag skal jeg på langtur med supercharging for første gang. Juhu! :)

geear

IKKE krisemaksimer før du/dere i det hele tatt har fått bil. Ta det inne på Tesla-kontoen eller i fornøydhetsskjemaet du får tilsendt etter utlevering av ny bil. De ba om møte med meg etterpå, og stilte med både salgssjef og servicesjef, og de bekreftet at skjemaet også gikk videre til Tesla sentralt. Media gjør bare situasjonen verre. Hvor enn jeg snur meg hører jeg hvor forferdelig Tesla er - basert på media, fra folk som ikke eier Tesla. Tesla fortjener å overleve selv om QA ikke er der det burde være for tiden. Jeg er glad det er en stund til Model Y skal på veien. De MÅ bruke tiden fremover på å ta QA opp et hakk.

Tafsern

Alt for mange her inne synes det er helt greit at "vanlige folk i gata" skal kvalitetssikre sine egne biler på 10 minutter hos Tesla. Biler til 500k+ skal være tilnærmet plettfrie fra fabrikk, og kvalitetskontroller bør tas FØR de forlater fabrikken av folk som arbeider med dette og har ressursene til det.

Stort sett alle feilene som dukker opp vitner om slurv, som følge av kvantitet fremfor kvalitet.

Løve

Det som er skremmende er at alt dette er feil som har blitt klaget på siden første bilene ble overlevert til kunder. Å ikke ha løst disse probleme helt og fullt innen nå er skremmende og sier at Tesla i praksis driter i kundene sine. tesla pushe gladelig bilder som aldri skulle forlatt fabrikken over på kunder som ikke har mot og vilje nok til å stå opp for snakeoil-selgere.

Tesla er også eneste bilmerket med utallige tråder som begynner med «Elsker bilen, men...» Så joda TS, å fåpressen involvert høres fornuftig ut. For ikke snakke m nødvendig. Det må være grenser for hvor mye rask et selskap skal få presse på kunder uten at noen reagerer. Bare husk at du vil få et lite «Blackbox-teater» etter deg av die hard fans. Bare se på spørsmålene som stilles i retur i denne tråden alene, ta så en runde rundt på alle andre forum med tesla-tråder og du vil se at den som kritiserer Tesla, uansett hvor faktabasert, angripes av en mobb.

Jeg oppfordrer deg TS til å være særdeles kritis og nøye ved overtakelse av bil. 7mm sprekk i vinduet er for eksempel ting du ikke må finne på å godta. Ikke godta at noe skal fikses senere da det er bevist om og om igjen at Tesla ikke har tid til, eller særlig interesse for, å fikse dette senere.

Lynkjapp

Sitat fra: Løve på søndag 24. mars 2019, klokken 09:41
Bare husk at du vil få et lite «Blackbox-teater» etter deg av die hard fans.

Og du er justisministerens kone eller? ;)

SitatIkke godta at noe skal fikses senere da det er bevist om og om igjen at Tesla ikke har tid til, eller særlig interesse for, å fikse dette senere.

Jeg synes tvert imot at jeg leser gang på gang at folk skriver "ja, det kan ta litt tid, men Tesla ordner ALLTID opp".

Men nå er jeg igang og polemiserer med Løve og det er kanskje litt dumt. Men litt gøy også. Og den Blackbox-kommentaren får meg til å ane at han ikke er Tesla-shorter som man kunne tro, men bare en vanlig PK-hatende jeg-vet-bedre-enn-sauene type.

Autowinder

Sitat fra: Løve på søndag 24. mars 2019, klokken 09:41
Jeg oppfordrer deg TS til å være særdeles kritis og nøye ved overtakelse av bil. 7mm sprekk i vinduet er for eksempel ting du ikke må finne på å godta. Ikke godta at noe skal fikses senere da det er bevist om og om igjen at Tesla ikke har tid til, eller særlig interesse for, å fikse dette senere.
Nå bløffer du igjen Løve. Jeg er den eneste som har nevnt 7mm her og det var en ripe i glasset. Hvorfor juger du det til å bli en sprekk, som er noe helt annet? Det tar seg dårlig ut når du blir tatt så utrolig i løgn. Get a life!
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

1000kwh

Likevel påfallende at de som ikke eier en Model 3 eller har fått levert sin er de som roper høyest på elbilforum. Om å gjøre å lage mest mulig støy.


gigafactory

Jeg hadde også blitt sur av å bare kjøre leaf/trilling  ;D

Spiro

Nok en tråd som ødelegger gleden av å vente på en ny tm3. Så lei av Dette!

Fornøyde kunder holder kjeft heldigvis
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA