Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HW 3 i produksjon

Startet av mthoring, lørdag 23. mars 2019, klokken 21:57

« forrige - neste »

cra

Kanskje jeg skal vurdere rain-x på hele ruta hvis det gjør at viskeren går lenger. Min stopper 10cm far A-stolpen, så jeg har en kjempeblindsone om vinteren når det klabber snø på kanten. Den forige hadde kanskje 2cm ekstra blindsone.

Største problemet jeg har hatt med slike remedier er at når viskerne går så lager noen av dem en slik film (som forsvinner i løpet av et sekund eller to). Lite gunstig i mørket og med møtende trafikk.  ::)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Sitat fra: cra på onsdag 18. september 2019, klokken 10:20
Største problemet jeg har hatt med slike remedier er at når viskerne går så lager noen av dem en slik film (som forsvinner i løpet av et sekund eller to). Lite gunstig i mørket og med møtende trafikk.  ::)

Har du prøvd å rengjøre viskerbladene?
Jeg forstår det slik at dette er forurensning som bare skyves rundt på ruta.
Jeg har hatt problemet, men bare forbigående. Stoppet ikke for å rense vindusviskere, men det forsvant etter noe tid (høljeregn).
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

RuneW

Sitat fra: ok67 på onsdag 18. september 2019, klokken 09:20
Heile ruta

Og, grunnen til at jeg spør er at jeg har dårlig erfaring med Rain-X generelt. Lenge siden jeg testet, men mener å huske at det ble mange smådråper istedenfor ren rute etter viskerene ved Rain-X. Mulig det arter seg annerledes med moderne ruter/biler...

Jeg skal prøve kun på kamera-området i alle fall.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

mthoring

Offtopic dette her, men ville skyte inn at jeg fikk tatt coating på frontruta i vår. Fint i 90+km/t da vannet bare renner av, uten bruk av viskere. Men et annet resultat er "regnsensingen" har blitt hypersensitiv, selv laveste følsomhet er nå ofte i overkant aggresiv. Mulig rain-x er en gylden middelvei.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA