Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HW 3 i produksjon

Startet av mthoring, lørdag 23. mars 2019, klokken 21:57

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: JorEl på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:02
Men nå får vi FSDcomputer og alt ordner seg.. :police:
Hva forventer du skal ordne seg?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Det går jo flere biler med FSD-computer på veiene, uten at de har flere funksjoner enn andre.
Det er nok på SW det henger, og FSD-computeren utgjør pr nå ingen forskjell i funksjoner.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

JorEl

#77
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:12
Sitat fra: JorEl på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:02
Men nå får vi FSDcomputer og alt ordner seg.. :police:
Hva forventer du skal ordne seg?
Kjørte edit på min forrige post; Ikke meningen og irritere deg Motorwatt, med alt for my optimisme. Det jeg venter på er FSDcomputeren og at Tesla skriver SW som passer til denne. Musk har lovet for mye for fort, ja. Men Tesla har også gitt mye.
Så jeg forventer at en sterkere hardware med ny SW skal fikse noe. Hvor mye? Tja, vi må jo bare vente og se. Det er bare det vi kan gjøre.
Men som jeg har sagt før; Det er ikke meg det er synd på, siden jeg bare har hatt bilen i snart 1år, men de som besilte FSD for lenge siden og at på til har solgt bilen. De fikk jo aldri noe for det, uten om kanskje bedre salgspris, men da er jo problemet over til neste eier :-X
Det var lovnad av FSDcomputer som gjorde at jeg hoppet på FSD, rett og slett for å passe på at bilen ikke ble utdatert.
Edit ; Jeg skulle jo ha TM3, og det er bare flaks at jeg nå har MCU2 for dette hadde jeg ikke peiling på når jeg kjøpte bilen.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

RuneW

Sitat fra: JorEl på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:39
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:12
Sitat fra: JorEl på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:02
Men nå får vi FSDcomputer og alt ordner seg.. :police:
Hva forventer du skal ordne seg?
Kjørte edit på min forrige post; Ikke meningen og irritere deg Motorwatt, med alt for my optimisme.

Ja, optimister altså. Pakk dere vekk! Jeg blir så provosert av dere!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Hehe. Skjønner det. Ofte er realitetene vanskelig å forholde seg til....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geirci2

Jeg skal inne på service neste torsdag, da det er registrert feil på computeren (2.5). På servicerapporten etter feilsøkingen fra Tesla er det også skriftlig skrevet at jeg er blitt lovt 3.0, så da blir det spennende å se hva de gjør med sine lovnader :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Handyman

Var innom Kristiansand i dag og spurte om de viste noe om FSD-computeren (også HW3), men dette hadde de på service ikke hørt om en gang. Tror derfor ikke det er noen enheter i landet enda.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ok67

Hadde eg endå hatt vindusvsikarar som fungerte...
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Handyman

Sitat fra: ok67 på onsdag 18. september 2019, klokken 07:58
Hadde eg endå hatt vindusvsikarar som fungerte...
Har du prøvd Rain-X eller tilsvarende på ruta ved kameraene?
Det gjør underverker på min bil.
Skulle dog gjerne hatt muligheten til å stille følsomheten manuelt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Egentlig litt merkelig dette med "Autowipers (Beta)". Har vært beta i over 3 år, og ved hver eneste oppdatering kommer det innlegg her om "at nå er det mye bedre". For så å bli helt stille til neste oppdatering hvor det samme gjentar seg. Det er flere tråder om dette temaet, men som med mye annet med Tesla er dette ofte væravhengig, og like uforutsigbart som været alltid er.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ok67

Sitat fra: Handyman på onsdag 18. september 2019, klokken 08:32
Sitat fra: ok67 på onsdag 18. september 2019, klokken 07:58
Hadde eg endå hatt vindusvsikarar som fungerte...
Har du prøvd Rain-X eller tilsvarende på ruta ved kameraene?
Det gjør underverker på min bil.
Skulle dog gjerne hatt muligheten til å stille følsomheten manuelt.
Ja, har hatt på Rain-X. Då funkar automatikken mykje betre, men viskarane luggar og går skikkeleg ugjevnt på ruta med mykje ulyd...
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

RuneW

Sitat fra: ok67 på onsdag 18. september 2019, klokken 09:01
Sitat fra: Handyman på onsdag 18. september 2019, klokken 08:32
Sitat fra: ok67 på onsdag 18. september 2019, klokken 07:58
Hadde eg endå hatt vindusvsikarar som fungerte...
Har du prøvd Rain-X eller tilsvarende på ruta ved kameraene?
Det gjør underverker på min bil.
Skulle dog gjerne hatt muligheten til å stille følsomheten manuelt.
Ja, har hatt på Rain-X. Då funkar automatikken mykje betre, men viskarane luggar og går skikkeleg ugjevnt på ruta med mykje ulyd...

Hadde du Rain-X på hele ruta eller bare på feltet med kameraene?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

geear

Har særdeles dårlig erfaring med rainx på hele frontruter, som regel glir viskerne altfor lett og ukontrollert. På noen biler slår de i A-stolpen. For Tesla sin del fungerer det godt å legge det kun over kameraområdet.

Thomas Parsli

Sitat fra: ok67 på onsdag 18. september 2019, klokken 09:01

Ja, har hatt på Rain-X. Då funkar automatikken mykje betre, men viskarane luggar og går skikkeleg ugjevnt på ruta med mykje ulyd...

Rens viskerbladene ordentlig og påfør RainX på de også :)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA