Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HW 3 i produksjon

Startet av mthoring, lørdag 23. mars 2019, klokken 21:57

« forrige - neste »

pers1

Fra Live Eventen.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

zairup

Skal inn på litt fiks samt service nå ila uken.

Lurte på hvis det er noen som har hørt noe eller fått etterinstallert HW3 når i etterkant av at Dashcam funksjonen har kommet (evt av andre grunner).
Har kjøpt FSD og har HW2, mangler derfor dashcam funksjonen nå som den har kommet.

Skal spørre om det på servicen men bare greit å vite hvis noen har fått tilbakemeldinger

Lazzie68

Da jeg var innom SC fikk jeg beskjed om at bilen min ville bli kalt inn til oppgradering til HW3 "snart". Ble positivt overrasket over det, men mistenker vel strengt tatt at jeg hadde fått 3 ulike svar om jeg hadde pratet med 3 Tesla representanter 😂

Motorwatt

"Snart" eller "soon" er nok det første ordet de blir opplært i å bruke hos Tesla. EM er storbruker av dette ordet.... Men ordet er veldig relativt, da.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

S4e

Sitat fra: Motorwatt på søndag 24. mars 2019, klokken 21:33
Blir mye "synsing", men det jeg liker minst er at det ikke tydelig er definert gjenkjenning av fartsskilt. Det står tydelig bare "stoppskilt". Jeg har ingen/liten tro på at vi får dette før HW3 er klart. Da burde de isåfall ha implementert det for lenge siden.

Tenkt det samme som deg. Trafikk lys og stopp skilt er ikke like interessant som pålitelige fartsskilt...

Kan ikke være så vanskelig å tyde, men mener det er en patent som hindrer dem? Noen som har pålitelig info om dette?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Sulle

Tipper Tesla har en løsning klar som de drar ut av ermet når tiden er moden (nivå 4 lanseres f.eks.). Tipper de vil utsette betaling av eventuelle royalties så lenge som mulig.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

o.b.lix

Sitat fra: S4e på mandag 22. juli 2019, klokken 22:17
Tenkt det samme som deg. Trafikk lys og stopp skilt er ikke like interessant som pålitelige fartsskilt...

Kan ikke være så vanskelig å tyde, men mener det er en patent som hindrer dem? Noen som har pålitelig info om dette?

At et patent hindre de å lese skilt må være en vandrehistorie uten rot i vrkeligheten.
Mobileye har også et patent på å lese trafikklys, som Tesla skal jo levere i løpet av året...?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JorEl

#38
 :o :) :) :laugh:
https://electrek.co/2019/09/12/tesla-starts-self-driving-computer-retrofit/

Edit; Nå blir man glad når man skal på service.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emmern

Europa / Norge kommer nok heeeeeeeeeeelt til slutt, etter aaaaaaaaalle i USA har fått. Husk det er ingen features her som er lovlige, som vil ta nytte av HW3. Særlig hvis skiltlesing får plass i 2.5.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Jeg ønsker en kreditnota: APF2 FullSelf-driving Capability - NOK 24.200.-

De mest bortkastede pengene jeg noensinne har brukt! Selger lovet meg at jeg allerede i oktober 2018 ville få fordeler av kjøpet. Skriftlig!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa

Sitat fra: emmern på lørdag 14. september 2019, klokken 10:17
Europa / Norge kommer nok heeeeeeeeeeelt til slutt, etter aaaaaaaaalle i USA har fått. Husk det er ingen features her som er lovlige, som vil ta nytte av HW3. Særlig hvis skiltlesing får plass i 2.5.

For noe tull!

Om ikke annet blir det fint å slippe ghost braking hver gang HW2 blir overarbeidet.

Generelt en flinkere/tryggere autopilot blir meget bra!

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Sitat fra: OhmPaPa på lørdag 14. september 2019, klokken 10:54
For noe tull!

Om ikke annet blir det fint å slippe ghost braking hver gang HW2 blir overarbeidet.

Generelt en flinkere/tryggere autopilot blir meget bra!

Selv om det hadde vært sant (og burde være sant på sikt), så er ikke det nok til at Tesla gidder å ettermontere.
Elon sa at når features klart trengte HW3, så ville man få det. Da tenker jeg på faktisk selvkjøring.

Smart Summon skal funke på HW2.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

For meg som kjøper biler med maksimalt et 3-års perspektiv (har aldri hatt en bil lenger), så er pengene betalt av meg for FSD bortkastet!

Muligens kan jeg få noe tilbake når jeg selger...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA