Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HW 3 i produksjon

Startet av mthoring, lørdag 23. mars 2019, klokken 21:57

« forrige - neste »

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

emmern

Det store spørsmålet er : NÅR får de som kjøpte FSD tidlig denne? (retrofit)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

HKS

Sitat fra: emmern på lørdag 23. mars 2019, klokken 23:31
Det store spørsmålet er : NÅR får de som kjøpte FSD tidlig denne? (retrofit)
Når det trengs er vel svaret på det.
Så tenker jeg det blir "first come, first serve".
Tesla Model 3 Long Range

GeirHM

Kanskje kan det komme noe godt ut av at jeg ikke fikk service før 28 juni?

Jeg legger "montering av HW3" til listen av nødvendige gjøremål.

emmern

Sitat fra: HKS på søndag 24. mars 2019, klokken 01:08
Når det trengs er vel svaret på det.
Så tenker jeg det blir "first come, first serve".

Vil jo si det trengs ASAP, da HW3 har et bedre nevralt netverk som er mer robust i forhold til de som kan kjøres på HW2 / HW2.5.

Og siden de har lovt flere ganger, og inkl bestilling at de med FSD får slike features før året er omme, så begynner det jo å haste med å få de installert.  8)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

TeslaModelX

Sitat fra: emmern på søndag 24. mars 2019, klokken 17:08
Sitat fra: HKS på søndag 24. mars 2019, klokken 01:08
Når det trengs er vel svaret på det.
Så tenker jeg det blir "first come, first serve".

Vil jo si det trengs ASAP, da HW3 har et bedre nevralt netverk som er mer robust i forhold til de som kan kjøres på HW2 / HW2.5.

Og siden de har lovt flere ganger, og inkl bestilling at de med FSD får slike features før året er omme, så begynner det jo å haste med å få de installert.  8)

Hvor har de lovt det? Syns mange sier det, men finner ikke noe skriv om det noen plass.

mthoring

Ble lovt av elon på twitter i fjor høst, og ble gjentatt nå i perioden FSD var på tilbud. Så blir vanskelig å vri seg unna det. Kan utsette det en stund da.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

GeirHM

Her i denne artikkelen er det referanse til en av Elon Musks tweets det går an og håpe gir oss som nettopp kjøpte FSD ny hardware:

https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-hardware-3-model-s-x/?fbclid=IwAR0UfUWZdvLCjdV2UdEVO9vEhDebtK118Jr3Laj4JPVJHviEN0p5Aj2Qkos

HKS

Sitat fra: emmern på søndag 24. mars 2019, klokken 17:08
Vil jo si det trengs ASAP, da HW3 har et bedre nevralt netverk som er mer robust i forhold til de som kan kjøres på HW2 / HW2.5.

Og siden de har lovt flere ganger, og inkl bestilling at de med FSD får slike features før året er omme, så begynner det jo å haste med å få de installert.  8)
Som sagt så tviler jeg på at det blir snakk om noe retrofit før det kommer funksjonalitet som krever HW3, noe jeg tviler på kommer til å skje med det første.

Tror HW2 og HW2.5 helt fint kommer til å greie mye av funksjonaliteten de lover i FSD-pakken i dag (deteksjon av stoppskilter og rødt lys). Navigate on Autopilot i by kan bli litt mer utfordrende, men siden pakken nå er tydelig på at du som sjåfør fremdeles har kontrollen/ansvaret så bør også dette gå greit.

Med det tempo ting går fremover i Europa, så blir det nok fort 2020 før det er snakk om noe retrofit.
Tesla Model 3 Long Range

Motorwatt

Blir mye "synsing", men det jeg liker minst er at det ikke tydelig er definert gjenkjenning av fartsskilt. Det står tydelig bare "stoppskilt". Jeg har ingen/liten tro på at vi får dette før HW3 er klart. Da burde de isåfall ha implementert det for lenge siden.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

De må gjøre skiltgjenkjenningen helt på nytt sammen med alt det andre, med nevrale nettverk framfor klassisk computer vision. Er vel derfor det tar tid.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Sitat fra: emmern på søndag 24. mars 2019, klokken 22:33
De må gjøre skiltgjenkjenningen helt på nytt sammen med alt det andre, med nevrale nettverk framfor klassisk computer vision. Er vel derfor det tar tid.
Stoppskilt og trafikklys skal komme i slutten av året. Så da har vi vel ikke fartsskilt før ut i 2020 engang? Og da bør vi kanskje også ha HW3.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

HKS

Sitat fra: Motorwatt på søndag 24. mars 2019, klokken 21:33
Blir mye "synsing", men det jeg liker minst er at det ikke tydelig er definert gjenkjenning av fartsskilt. Det står tydelig bare "stoppskilt". Jeg har ingen/liten tro på at vi får dette før HW3 er klart. Da burde de isåfall ha implementert det for lenge siden.
Dette gjøres allerede i bakgrunnen... Har gjort det en god stund allerede.
Deteksjon og klassifisering av skilt med AI er ikke en veldig tung oppgave, å ha god, og mye nok data til å trene nettverket det er en utfordrende oppgave, men det gjøres offline hos Tesla, ikke i bilen.
Tesla Model 3 Long Range

geear

Sitat fra: Motorwatt på søndag 24. mars 2019, klokken 21:33
Blir mye "synsing", men det jeg liker minst er at det ikke tydelig er definert gjenkjenning av fartsskilt. Det står tydelig bare "stoppskilt". Jeg har ingen/liten tro på at vi får dette før HW3 er klart. Da burde de isåfall ha implementert det for lenge siden.
De har sagt AP2 skal være en forbedret utgave av AP1, så den må klare alt AP1 klarte og mer til...

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA