Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HW 3 i produksjon

Startet av mthoring, lørdag 23. mars 2019, klokken 21:57

« forrige - neste »

OhmPaPa

Fra TMC:

Asked for the HW3 upgrade as my car is currently in Service. I was told they have received only 100 units across US to be tested in different flavors Tesla has to validate retrofit.

Vaduz

Tesla selgere er veldig dyktige. Du opplever ikke at de selger til deg fordi de ikke dytter produktet på potensielle kunder, men sitter passivt og hjelper ved spørsmål. Men når du først begynner å vise interesse for kjøp så introduseres du for knapphet ganske fort! Jeg kjøpte S75D med kampanjerente før jul, mine «spesifikasjoner» fantes det bare 1(!) igjen av og det var i Stavanger! (alt standard, delskinn, svart, 19 tommer hjul etc) lol jeg kjente ikke til tesla og var litt naiv. Syntes handelen hadde gått vel raskt fra interessert+ til salg og angret litt umiddelbart, men er generelt storfornøyd i ettertid! Kjøpt FSD også på «tilbud», blir gøy å se hva som kommer fremover!

Motorwatt

Antar at 10-15.000 norske biler skal oppdateres, og bare når de er inne for annen service. Tipper det i beste fall tar 1-2 år før alle har fått. Og kanskje starter  de ikke opp før man har klart å avklare UN/EU-direktivet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

HKS

Sitat fra: Motorwatt på mandag 16. september 2019, klokken 06:54
Antar at 10-15.000 norske biler skal oppdateres, og bare når de er inne for annen service. Tipper det i beste fall tar 1-2 år før alle har fått. Og kanskje starter  de ikke opp før man har klart å avklare UN/EU-direktivet.
Tviler på at så mange har kjøpt FSD til sine biler... Jeg tror vi heller snakker om mellom 5.000 og 10.000 biler i Norge.
Tesla Model 3 Long Range

Klykken

Sitat fra: HKS på mandag 16. september 2019, klokken 10:31
Sitat fra: Motorwatt på mandag 16. september 2019, klokken 06:54
Antar at 10-15.000 norske biler skal oppdateres, og bare når de er inne for annen service. Tipper det i beste fall tar 1-2 år før alle har fått. Og kanskje starter  de ikke opp før man har klart å avklare UN/EU-direktivet.
Tviler på at så mange har kjøpt FSD til sine biler... Jeg tror vi heller snakker om mellom 5.000 og 10.000 biler i Norge.
Mellom 10% og 20% av alle Tesla i dette landet, det.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Hvis vi da antar 10.000 biler, og de klarer 10 biler pr. dag, så tar det 1000 dager. Altså nærmere 5 år....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: Vaduz på søndag 15. september 2019, klokken 16:38
Jeg kjøpte S75D med kampanjerente før jul, mine «spesifikasjoner» fantes det bare 1(!) igjen av og det var i Stavanger! (alt standard, delskinn, svart, 19 tommer hjul etc) lol jeg kjente ikke til tesla og var litt naiv. Syntes handelen hadde gått vel raskt fra interessert+ til salg og angret litt umiddelbart, men er generelt storfornøyd i ettertid! Kjøpt FSD også på «tilbud», blir gøy å se hva som kommer fremover!
Samme her, men hentet i Bergen. Kampanjerente tok vekk angeren etterpå handelen, dog. En billigbil fra Tesla + FSD+gøy ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på mandag 16. september 2019, klokken 13:23
Hvis vi da antar 10.000 biler, og de klarer 10 biler pr. dag, så tar det 1000 dager. Altså nærmere 5 år....
I følge påstander skal det ikke ta mer enn 15min totalt for å bytte til FSD-computer.
Men hvis man legger 30 min til grunn, bør en person lett kunne bytte 15 pr dag.
Hvis dette fordeles på 15 Service Centre (pluss evt mobile service enheter) så blir det over 225 pr dag.
10 000 enheter delt på 200 pr dag gir 50 dager.
Hvis man så dobler antall dager for å ta høyde for diverse problemer, ineffektivitet mm. bør det være fult mulig å gjennomføre alle bytter på et halvt år.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Jobben skal bare gjøres på biler bestilt med FSD, og som er inne på service for noe annet iflg. EM.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på mandag 16. september 2019, klokken 13:46
Jobben skal bare gjøres på biler bestilt med FSD, og som er inne på service for noe annet iflg. EM.
Hva Elon sier bør tas med en klypa salt, og dersom man ønsker, så er det jo enkelt å bestille time for å sjekke "et eller annet", kanskje "prompeputa" fusker ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Dine antagelser er alt for optimistiske, og mine kanskje litt for pessimistiske. Noe midt i mellom muligens. Uansett har jeg neppe Teslaen min den dagen det blir aktuelt. Men neste eier kan kanskje dra nytte av min FSD-investering.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på mandag 16. september 2019, klokken 13:46
Jobben skal bare gjøres på biler bestilt med FSD, og som er inne på service for noe annet iflg. EM.
Skal inn på service med et baklys i slutten av måneden, og har betalt for FSD. Regner ikke med noe, men hadde vært gøy ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Sitat fra: JorEl på mandag 16. september 2019, klokken 19:37
Sitat fra: Motorwatt på mandag 16. september 2019, klokken 13:46
Jobben skal bare gjøres på biler bestilt med FSD, og som er inne på service for noe annet iflg. EM.
Skal inn på service med et baklys i slutten av måneden, og har betalt for FSD. Regner ikke med noe, men hadde vært gøy ;)
Hør med de i forkant, da?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Recap EM:

Desember 2015: "We're going to end up with complete autonomy, and I think we will have complete autonomy in approximately two years." -

Januar 2016: "In ~2 years, summon should work anywhere connected by land & not blocked by borders, eg you're in LA and the car is in NY" -

Juni 2016: ""I really consider autonomous driving a solved problem," he said. "I think we are probably less than two years away." -

Mars 2017: "I think that is about two years" -

November 2018: "Tesla advanced Summon ready in ~6 weeks! Just an over-the-air software upgrade, so will work on all cars made in past 2 years (Autopilot hardware V2+)"

Juli 2019: "...later in 2019 it will recognize stop signs and traffic lights, and do "automatic driving" on city streets"



Og vi litt naive ønsker oss bare skiltlesing og en AP som oppfører seg som folk (les vanlige sjåfører)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

#74
Men nå får vi FSDcomputer og alt ordner seg.. :police:

Men opp i alt dette, så har faktisk bilen min fått mange nye ting som kameraovervåkning,
og Sentrymode, og sjakk( :+1:) og det kommer mer :)
Edit; Ikke meningen og irritere deg Motorwatt, med alt for my optimisme. Det jeg venter på er FSDcomputeren og at Tesla skriver SW som passer til denne. Musk har lovet for mye for fort, ja. Men Tesla har også gitt mye.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA