Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HW 3 i produksjon

Startet av mthoring, lørdag 23. mars 2019, klokken 21:57

« forrige - neste »

Motorwatt

Er det egentlig noe nytt her? Bortsett fra kanskje de med AP2.0 (uthevingen er min):

Anyone who purchased full self-driving will get FSD computer upgrade for free. This is the only change between Autopilot HW2.5 & HW3. Going forward "HW3" will just be called FSD Computer, which is accurate. No change to vehicle sensors or wire harness needed. This is v important.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Sitat fra: JorEl på lørdag 30. mars 2019, klokken 04:39
:+1: Et skritt nærmere..
https://electrek.co/2019/03/29/tesla-full-self-driving-computer-retrofit-elon-musk/
Fantastisk at vi som kuppet FSD for 16.700 får HW oppgradering. Veldig fornøyd og ser spent framtida i møte.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

JorEl

#17
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 30. mars 2019, klokken 08:21
Er det egentlig noe nytt her? Bortsett fra kanskje de med AP2.0 (uthevingen er min):

Anyone who purchased full self-driving will get FSD computer upgrade for free. This is the only change between Autopilot HW2.5 & HW3. Going forward "HW3" will just be called FSD Computer, which is accurate. No change to vehicle sensors or wire harness needed. This is v important.
Om det er noe nytt, spørs jo hva du visste på forhånd ;)
Men jeg liker tweeten til Musk;
Retrofits will start when our software is able to take meaningful advantage of the Tesla FSD computer, which is an order of magnitude more capable. For now, it's slightly disadvantageous to have Tesla FSD computer, as our software is more refined for HW2.

Jeg kjøpte FSD fordi jeg tror på Tesla, og er blitt "blessed by Musk" ;)

Ellers så hørte jeg litt på denne i går, der snakkes det om AP og at noe allerede er implementert inn i softwaren... https://youtu.be/2HtLDNRCwL4?t=905
Edit, kommer også litt om europeiske leveringer, Norge blir nevnt og da blir jeg litt stolt :-[ ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 30. mars 2019, klokken 08:21
Er det egentlig noe nytt her? Bortsett fra kanskje de med AP2.0 (uthevingen er min):

Anyone who purchased full self-driving will get FSD computer upgrade for free. This is the only change between Autopilot HW2.5 & HW3. Going forward "HW3" will just be called FSD Computer, which is accurate. No change to vehicle sensors or wire harness needed. This is v important.
Han skriver og at AP2.0 FSD kunder vil oppgraderes til HW3. Men for AP2.5 er det kun computeren som er forskjellig. Tolker det sånn at det er computeren som gjør det tekniske i FSD mulig, redundant wiring handler stort sett om krav hvis bilen skal kjøre uten at noen sitter bak rattet. Det bekymrer meg mindre.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

prophan

Sitat fra: turfsurf på lørdag 30. mars 2019, klokken 13:58
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 30. mars 2019, klokken 08:21
Er det egentlig noe nytt her? Bortsett fra kanskje de med AP2.0 (uthevingen er min):

Anyone who purchased full self-driving will get FSD computer upgrade for free. This is the only change between Autopilot HW2.5 & HW3. Going forward "HW3" will just be called FSD Computer, which is accurate. No change to vehicle sensors or wire harness needed. This is v important.
Han skriver og at AP2.0 FSD kunder vil oppgraderes til HW3. Men for AP2.5 er det kun computeren som er forskjellig. Tolker det sånn at det er computeren som gjør det tekniske i FSD mulig, redundant wiring handler stort sett om krav hvis bilen skal kjøre uten at noen sitter bak rattet. Det bekymrer meg mindre.

Håper du har rett, jeg er på AP2.0 med kjøpt FSD siden bilen var ny. Håper da at de gjør det som må til for å få FSD, selv om det kun er AP2.5 som er eksplisitt nevnt i den twitteren. Begynner å lure om det er billigere for dem å refundere penger til AP2.0 FSD eiere enn å oppgradere bilene, og vi AP2.0 blir snytt.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

turfsurf

Sitat fra: prophan på lørdag 30. mars 2019, klokken 16:15

Håper du har rett, jeg er på AP2.0 med kjøpt FSD siden bilen var ny. Håper da at de gjør det som må til for å få FSD, selv om det kun er AP2.5 som er eksplisitt nevnt i den twitteren. Begynner å lure om det er billigere for dem å refundere penger til AP2.0 FSD eiere enn å oppgradere bilene, og vi AP2.0 blir snytt.
Nei, se i kommentaren lenger ned da skriver han eksplisitt at alle ink AP2 får HW3 computer.

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

spirrevipp

Godt nytt for oss med HW2. Har ikke vært helt overbevist, men nå begynner jeg å få troen på det.

Frykter at det fort kan ta lang tid før det blir noe oppgradering dog, så spørs om det er jeg eller neste eier som får noen glede av det.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

MrBacardi

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Luniboy

2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

Motorwatt

Interessant å lese at HW3 er mye sprekere enn HW2.5:

Musk also dropped a couple of tidbits about the company's custom Self-Driving computer, which is already in production. According to Musk, HW3 is "at about 5% compute load or 10% with full fail-over redundancy" when handling tasks like Navigate on Autopilot with automatic lane changes. In comparison, Musk noted that HW2.5 is at about ~80% compute load when processing similar tasks.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Hvis Tesla i Norge klarer å oppdatere 50 biler pr. dag (lite trolig) med HW3, og det er 20.000 norske biler med FSD, vil det ta to år (!) bare å fikse hardware. Greier de 25 pr. dag, tar det det dobbelte...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Tipper det er max 2000-5000 biler med FSD i Norge, selv etter dette med gratis FSD.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Tallet er selvfølgelig ren tipping. Men hvis de virkelig får det til å virke, vil nok ettersalget øke betraktelig.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa

Det er vistnok kjapt å bytte til HW3. Åpne dash via hanskerommet. Og ut med HW2 og inn med HW3. Så Tesla kan jo arrangere HW3-dager hvor vi med FSD står i kø og de bytter fortløpende. Burde klare mye mere enn 20 per dag da.

Når det gjelder antall biler med FSD - jeg har en. Og en kompis har en. Så da er det 2. Flere?  :laugh:

Motorwatt

#29
Jeg også, men tror jeg trenger 2 for å få alt til å virke .....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA