Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har ladeplan Oslo - Trondheim?

Startet av rogersen, lørdag 23. mars 2019, klokken 19:30

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Joltus


Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Joltus på onsdag 27. mars 2019, klokken 10:23
Kanskje han fortsatt er på vei??  :o

Hørt på P1 reiseradioen:
"Vi har en melding til sjafør av sort Nissan Leaf med kjennetegn EV 12345 på vei mellom Fornebu og Trondheim. Din familie savner deg. Ta kontakt med nærmeste lensmannskontor eller politi. Så har vi en lyseblå undulat som har forsvunnet fra sine eiere på Hamresanden camping...."
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

rogersen

Hehe! Kjøreturen gikk veldig bra. Første dagen var det Kristiansand - Fornebu med lading på Brokelandsheia og Fokserød. Dag to var Oslo Til Trondheim med lading på Shell Espa - Shell Koppang - Shell Alvdal - Coop Marked Kvikne. Ladet fra 25 til 40 minutter opp til 78 yil 92% får jeg høre. Han merket ikke noe til at det gikk seinere etter hvert, men han hadde ikke dårlig tid uansett.. Bare veier fra Oslo til TRD og forbruk rundt 1.4 i snitt på turen. Nå skal bilen på toget og kjøre uten lading til Bodø der ny eier tar over. Personlig har jeg akkurat fått meg en Model 3. :)

steffeo

Gjorde nettopp Oslo Trondheim, over dovre til, og Østerdalen tilbake.

Til Trondheim :
Tangen (innlandsporten)(15 min) - Ringebu(35 min) - Folldal(30 min) - Berkåk(20min)

Til Oslo :
Kvikne (35 min) - Koppang (35 min) - Tangen (innlandsporten)(40min).

Lengste strekket var vel Koppang-Tangen på rundt 14 mil.

Ankom både Trondheim og oslo med rundt 20 %; laveste start-hastighet på lading var 35 kw på tangen hjemover.

ThomasEL

Sitat fra: steffeo på torsdag 11. april 2019, klokken 11:20
Gjorde nettopp Oslo Trondheim, over dovre til, og Østerdalen tilbake.

Til Trondheim :
Tangen (innlandsporten)(15 min) - Ringebu(35 min) - Folldal(30 min) - Berkåk(20min)

Til Oslo :
Kvikne (35 min) - Koppang (35 min) - Tangen (innlandsporten)(40min).

Lengste strekket var vel Koppang-Tangen på rundt 14 mil.

Ankom både Trondheim og oslo med rundt 20 %; laveste start-hastighet på lading var 35 kw på tangen hjemover.

Positivt å se at med den nyeste softwaren ("Rapidgatefix"), så kan man kjøre en såpass lang strekning som Oslo-Trondheim nesten uten å møte på ladestruping.
(Nå ser det riktignok ut som du har ladet før du nærmet deg veldig lav SOC. Og vet jo heller ikke noe om farten du holdt).
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

steffeo

Jeg holdt meg over 10%; men sjelden over 20%, man ville jo aldri kjørt lenge på reservetanken uansett...

Holdt for det meste 90-100 så godt det lar seg gjøre på trange norske landeveier, og kjørte somregel forbi det jeg kunne, ett par audi'er og bmw'er ble rikignok fornærmet og kjørte forbi meg igjen etterpå.

Det største virkelige problemet er jo at alle steder jeg ladet er det kun 2 ladere; det er jo helt håpløst når det er 20 tesla ladere i bakgården...

Tempraturen på batteriet var høyt på slutten, men bilen fungerer helt utmerket på norsk landeveier; men motorvei blir slitsomt/kjedelig hvis du skal mer enn 300km tenker jeg.

Leaftekna2018

Sitat fra: rogersen på søndag 24. mars 2019, klokken 13:23
Takk for tips og liste med ladeplasser! Sjåføren får låne min ladebrikke fra Elbilforeningen ja. Jeg prøver å sette opp en plan til han, så får han heller avvike dersom nødvendig. :)


Hvordan gikk det?
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Joltus


Leaftekna2018


Når jeg kjørte den strekningen sist helg ( startet på 75%) så stoppet jeg først ved innlandsporten for Cirkle K kaffekoppen var tom og ladet i mellomtiden.
Neste var ved Ringebu for å lade og fylle kaffekoppen.
Så ladet jeg litt på Dombås før turen gikk over Dovre.
Ladet så på berkåk,kunne kanskje strukket meg til Støren..det gikk tross alt mye nedover..

Hjem så ble det Berkåk, Alvdal, så Løten

Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

hemi

denne turen gikk vel uten lading i flere nye elbiler nå?  mener jeg at det var oppslag om? :D

Leaftekna2018

Sitat fra: hemi på onsdag 26. juni 2019, klokken 18:45
denne turen gikk vel uten lading i flere nye elbiler nå?  mener jeg at det var oppslag om? :D

Har bare hørt om en tesla 3 som kjørte uten å lade..må uansett ha kjørt pent..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA