Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Akkurat sjekket S3X

Startet av Roy Aasen, lørdag 23. mars 2019, klokken 17:16

« forrige - neste »

Roy Aasen

Var akkurat på besøk hos Tesla Brumunddal for å titte på en Modell 3 for å se om dette kunne vært en bil for oss. Personlig var jeg rimelig trygg på at  dette blir bra..

Etter prøving både fra kona og meg var det bare å fastslå at det ikke kommer noen Modeller 3 i heimen. Bilen er rett og slett for liten og trang og "gir" ikke det vi ønsker. Må nevne for den som lurer, inn og utstig fra bilen var null problem for oss gamlingene, jeg er 62' år kona er 72, det er faktisk akkurat det jeg trodde skulle bli ett problem. Bilen så forøvrig så hel og pen ut.

Fabelaktig pen bil (Sort/Sort P modell). Design mye bedre i real lite er dermed som er og så bilde og video. Virkelig tommen opp der!

Tittet på en X. Også uinteressant, kona mente at skulle vi ha minibuss, så finnes det bedre

fnatiC

Ser ikke poenget med denne tråden i det heletatt...

Roy Aasen

Har jeg sagt et det er ett poeng? Ellers så kunne du jo drite i å svare!

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

OhmPaPa


ohowl

Sitat fra: Roy Aasen på lørdag 23. mars 2019, klokken 17:51
Har jeg sagt et det er ett poeng? Ellers så kunne du jo drite i å svare!

Jeg blir trist av at en i pensjonsalder oppfører seg som en fjortenåring.
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

Bjoris

#6
Det finnes ingen bil som passer for alle. S har dessverre ikke bedre opplevd kvalitet enn 3, men for en del så blir nok 3 for minimalistisk og S fremstår nok mer som en vanlig bil... Det er ikke noe mer opplevd kvalitet i seter, skjerm, ratt, dører etc i en S enn i 3... Same shit for å si det slik, jeg er fornøyd, gidder ikke å betale en masse for bedre opplevd kvalitet enn på en Tesla

fnatiC

#7
Sitat fra: Roy Aasen på lørdag 23. mars 2019, klokken 17:51
Har jeg sagt et det er ett poeng? Ellers så kunne du jo drite i å svare!

Når man lager en tråd så forventer andre brukere at den gir ett inntrykk av informasjon eller ihvertfall sprer et budskap som er til nytte for andre brukere. Er det så vanskelig å forstå?

Din tråd: hei, har sett på tesla, likte ikke model 3, for liten, kona likte X for hun vil ha minibuss, men den likte ikke jeg. Vi likte begge S men den er dyr.... Ser du ikke hvor latterlig dette er?


Vanskelig å tåle litt kritikk skjønner jeg.

pberg

Sitat fra: fnatiC på lørdag 23. mars 2019, klokken 17:26
Ser ikke poenget med denne tråden i det heletatt...

Men svare, det måtte du?
;D
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

fnatiC

#9
Sitat fra: pberg på lørdag 23. mars 2019, klokken 20:02
Sitat fra: fnatiC på lørdag 23. mars 2019, klokken 17:26
Ser ikke poenget med denne tråden i det heletatt...

Men svare, det måtte du?
;D

Lider av sterk OCD desverre.

Kristian O

Sitat fra: fnatiC på lørdag 23. mars 2019, klokken 17:26
Ser ikke poenget med denne tråden i det heletatt...
Å veie S, X og M3 opp mot kvarandre er vel langt innafor? Sjøl vil vi meget snart bytte fra S til 3.
Vår vurdering er at S er større, men M3 er stor nok no når vår familie på 4 er ferdig med barnevogn og bakovervendt bilstol. I tillegg er den betydelig billigere, har 4WD og adaptiv cruise (dei to siste mangler på vår veteran-S).
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

olavxxx

Morsomt at en fra Kia snakker om opplevd kvalitet...

samotholt

Jada, vi har alle våre problemer...

Personlig så kan jeg vel si at trådstarter mer eller mindre deler vårt synspunkt (er dog ikke enig at opplevd kvalitet på 3 virker særlig forskjellig fra S/X).

Selvsagt kan en slik tråd også være av interesse for andre som vurderer disse bilene. De som ikke liker den kan lese noe annet (FB?!).
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

olavxxx

Sitat fra: samotholt på mandag 25. mars 2019, klokken 00:09
Jada, vi har alle våre problemer...

Personlig så kan jeg vel si at trådstarter mer eller mindre deler vårt synspunkt (er dog ikke enig at opplevd kvalitet på 3 virker særlig forskjellig fra S/X).

Selvsagt kan en slik tråd også være av interesse for andre som vurderer disse bilene. De som ikke liker den kan lese noe annet (FB?!).
Jeg synes kvalitet på 3 virker bedre, hadde late 17 X og har nå 3P. Har montert dashcam i begge, så jeg har tatt av litt paneler osv. Har kjent på og betraktet detaljer. I tillegg har jeg kjørt begge bilene.

Klart at S og X ligner mer på vanlige biler, der 3 får ekstrem minimalisme. Men selve byggkvalitet føler jeg er høyere på 3. Driveunit i 3 er også designet for å gå "uendelig", batteriteknologi er mye bedre osv. Er mye nytt der. Designet er jo det fineste av Tesla hittil, med assosiasjoner til Porsche 911 lykter over panseret, buede former som trer frem og gir en spektakulær og sportslig følelse når man sitter i bilen.

Klart at for noen vil det være for minimalistisk, for andre er det midt i blinken. Men uansett er det en vinner på kjøredynamikk, det er ingen andre elbiler som kan måle seg på det området.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA