Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CircleK hjemmeladestasjoner

Startet av Lars C. Krogenæs, fredag 22. mars 2019, klokken 22:33

« forrige - neste »

Schled

Bestilt og fått Tibber sin men kan fortsatt returnere den og gå for Circle K sin.
Skal få et tilbud på montering fra elektrikker på onsdag.

Er veldig spent på hva som kommer billigst ut.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

Balaklava

Vi får se da. Ved bestilling fikk jeg beskjed om at levering ville skje medio mai. Purret litt i forkant av det, fikk beskjed om at montør kom til å kontakte meg i løpet av forrige uke, som da ikke skjedde.

Så vi går nå inn i uke 2 på overtid ifht lovet leveranse. Har ikke hørt noe fra de med mindre jeg selv har purret.

Lover dårlig i grunnen.

sveander

Fikk den mail i dag etter å ha purret ; "de vil kontakte deg innen kort tid for å avtale installasjonstidspunkt."
Da er det bare å holde pusten

Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Schled

Da har jeg hatt elektrikker på besøk.
Jeg sparer ca. 2200kr på å velge Tibber sitt tilbud hvor jeg betaler for monteringen selv kontra å velge Circle K sitt tilbud som inkluderer montering.

Anbefaler derfor at dere ber om et uforpliktende tilbud fra elektrikker før dere eventuelt velger Circle K hvis dere vil spare penger.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

Cral

Og Cirkle K sitt tilbud har jo masse begrensinger:

SitatInkludert i standardinstallasjon

• Automatsikring - 32-40A 3-fase
• Inntil 15 meter kabel fra ladeboks til sikringsskap
• Inntil 2 gjennomboringer i trevegg
• Inntil 4 timer arbeid på plassen
• Montering og tilkobling av ladeboksen
• Inntil 25 km kjøring fra nærmeste installasjonspartners kontor (kontakt Circle K kundeservice om du ønsker mer informasjon)
• Søknad til netteier (i de områder der dette er påkrevd)
• Samsvarserklæring på installasjonen

Installasjon av jordfeilvern type B er ikke nødvendig, ettersom dette er
integrert i ladeboksen.

Dersom du ikke ønsker en 32A 3-fase installasjon, men heller en mindre
installasjon (f .eks 16-20A), kan dette avtales direkte med installatør. Prisen er
den samme for alle installasjonsalternativer.

Mange nettselskaper krever at det søkes om installasjoner som overgår 20A.
Dette gjør vi automatisk på vegne av kunden, og avventer svar på søknad før
installasjonen gjennomføres. Dersom søknaden skulle bli avslått, anbefaler vi å
gjøre en installasjon på 20A istedenfor 32A. Det gis ikke avslag i pris ved slike
tilfeller.

Jeg vil tro at i 9 av 10 tilfeller vil det bli rimeligere med installasjon av lokal installatør. Det gjelder også i de tilfellene der du må ut over pakken fra Cirkle K, feks de må gjennom en betong vegg mot garasjen...
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA