Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CircleK hjemmeladestasjoner

Startet av Lars C. Krogenæs, fredag 22. mars 2019, klokken 22:33

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Da har CircleK lettet litt på sløret rundt sin satsing på hjemmelademarkedet:
circlekcharge.no

Easee ladestasjoner for privatboliger og Zaptec for større installasjoner i borettslag og sameier.

Easee tilbyr de ferdig montert 3-fas 22kW for 13990,- med EXTRA Club-rabatt som introduksjonstilbud. Det er en meget hyggelig pris.

Appen lar foreløpig vente på seg...
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

elektrolux

#1
Et fantastisk tilbud, men leser følgende:


LADEABONNEMENT

Ladeabonnementet koster Kr 29,-/mnd per lader og inkluderer:

• Tilkobling til internett med 4G – garantert på nett uten behov for wifidekning
• Automatiske programvareoppdateringer - alltid oppdatert med den siste
teknologien
• Fjernstyrt og proaktivt vedlikehold av ladeboksen for maksimal oppetid
• Circle K sin beste rabatt på hurtiglading
Abonnementet følger med kjøpet, men har ingen bindingstid og 30 dagers
oppsigelsestid. Ved oppsigelse frafaller 4G, og den frakobles Circle K sin
programvare. Vi kan dermed ikke gjøre proaktivt vedlikehold, fjernstyring eller
oppdatering av ny programvare.


Dermed slutter ikke utgiftene når ladestasjonen er betalt...

Her er mer om temaet "Lommetyvene"
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

"Abonnementet følger med kjøpet, men har ingen bindingstid og 30 dagers
oppsigelsestid".

Dette er helt fair synes jeg, så lenge abonnementsdelen er frivillig. Her er det fullt mulig å stoppe abonnementet, eller ha et abonnement med tilleggstjenester. 4G har nok en kostnad som må dekkes inn.

Forøvrig veldig positivt med full 3-fas kabling.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Balaklava

#3
Har egentlig bestemt meg for å gå for dette tilbudet. Ville gjerne hatt den boksen som kan gi mest strøm, også i fremtiden, men den Eeaasesasee boksen høres ut som trøbbel lang vei med oppkoblinger til nett/4G, oppdateringer osv, osv. Så det vil jeg helst slippe.

Den andre boksen de tilbyr, Mennekes, ser enkel og grei ut men da med redusert effekt, og det er jo dumt. 
---
En annen sak, jeg klarer ikke å lese noe sted om den "smarte" Easeaseaea boksen kan gjøre noe bra for meg? Kan jeg sjekke hvor mye bilen er ladet, starte- stoppe lading, stenge ladeuttaket osv? Da vil jeg gjerne ha det.

Litt dumt den ser ut som en billig støvsuger fra Europris, men ser at den kan leveres i farge som matcher veggen så da forsvinner den muligens litt....

Fortsetter dette så blir det snart et marked for bokser som kan dekke over stygge ladestasjoner ;-)



Radiobil1

En oppkoblet (4G/WiFi) hjemmelader som bare blir smartere med tiden står det i annonsen.

En slash betyr vel enten eller. Den trenger nettlilgang så du skal få data til enten tibber eller easee app. Men du må ikke ha mobiltilknytning hvis laderen får wifi tilgang fra hjemmenettet ditt.

Balaklava

Den vil være innen wifidekning fra huset. Blir vel supersmart til slutt da :-) Men hva gjør en smartlader for meg?

Må nesten velge den pga mulighet for mer strøm og også muligheten til å utvide med en ekstra lader.
--
"Smart" i en liten boks med app og oppkobling til nett høres ut som knot for meg. Jeg vil egentlig bare ha strøm ;-)

Cral

Da ville jeg sett etter et annet produkt enn easee.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Thomas Parsli

Sitat fra: Sutalaus på onsdag 27. mars 2019, klokken 01:12
Den vil være innen wifidekning fra huset. Blir vel supersmart til slutt da :-) Men hva gjør en smartlader for meg?

Må nesten velge den pga mulighet for mer strøm og også muligheten til å utvide med en ekstra lader.
--
"Smart" i en liten boks med app og oppkobling til nett høres ut som knot for meg. Jeg vil egentlig bare ha strøm ;-)

Smartlading lar deg først og fremst lade bilen når strømmen er billigst, slik at du sparer penger.
Med Tibber kan du gjøre det i dag både med Easee og TWC (hvis du er Tesla-kunde), de mener du sparer rundt 20% på smartlading.

Jeg antar CircleK kan tilby "nabolading" ol. hvor du får betalt for at andre lader hos deg (mulig via en app), men jeg kan ikke helt se oppsiden som vanlig kunde.

For sameie/borettslag og bedrifter er nok CircleK langt mer interessant.

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Helge Hasund

Da har Circle K endelig åpnet opp for bestilling. Løp og kjøp :)

tilfELdig

Enten er det "alltid" noe uklar (eller usagt), eller jeg ikke finner det ! :)

Jeg har forstått at Easee er knyttet mot Tibber, men siden CircleK nå tilbyr Easee så finner jeg ingen steder at om jeg ønsker Easee så må jeg velge Tibber også. Så enten er det ikke nevnt, eller at jeg kan bestille Easee og fortsatt beholde min strømleverandør ?

4G/WiFi - enig at "/" skal bety "enten-eller", men der står det faktisk om vi velger bort 4G abbon (29 kr. ut året, og så 39 kr. fra neste år, og så 49 kr. osv... i bompenge-tempoen) så kan vi ikke oppdatere boksen, eller noe det boksen er ment til, til tross for at WiFi er tilstede ?!?
Kan noen lime en link for en smart-boks, som jeg kan lese, forstå, bestille, og være happy, uten at jeg må stille 1001 spørsmål som jeg får delvis svar på ?

Lars C. Krogenæs

Kan dessverre ikke gi deg noen link til en boks, som du ikke kan finne på å stille et spørsmål til.

Easee utvikler, produserer og selger ladebokser til sine partnere.

Tibber, Flowee og CircleK er noen av partnerne som selger easee ladebokser til sluttkunder.  På samme måte som Schneider selger sine bokser gjennom elektrikere og Grønn kontakt.

Tibber har valgt å legge på sine tjenester i/på boksen. CircleK legger på sine tjenester i boksen. Tibber og CircleK har således ikke noe med hverandre å gjøre, utover at de selger de samme boksene.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Joltus

Som han over sier: tibber er ikke easee. Misforståelse som oppstod grunnet samarbeidet i starten.

Easee utvikler også helt standalone løsninger som ikke krever noe abb. Blir spennende når tid dette kommer.

elektrolux

#12
Sitat fra: tilfELdig på mandag 01. april 2019, klokken 14:55
Kan noen lime en link for en smart-boks, som jeg kan lese, forstå, bestille, og være happy, uten at jeg må stille 1001 spørsmål som jeg får delvis svar på ?

Her er linken du ønsker:

Zappi er Smart og rimelig, og tilbyr dynamisk lastballansert lading "ut av esken" uten bruksavgift eller behov for ekstrautstyr.

Bygget av entusiaster med fokus på kostnad for kundene og solgt av firma med samme holdning.  ;)

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Schled

Men hvor bra er tilbudet fra Circle K til 13990,- inkludert montering kontra Tibber sitt tilbud til 6995,- uten montering?
Det er vel samme boksen (Easee)?
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

sveander

Tilbudet er godt, ferdig installert.
Selvsagt kan man finne lader og bestille montør og spare et par tusen. Jeg foretrekker å kjøpe pakka og nå kommer de snart og montere en rød fin lader.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA