Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjon for to elbiler i garasjen

Startet av Sverre Følstad, torsdag 23. mai 2019, klokken 18:02

« forrige - neste »

Sverre Følstad

Er nå lykkelig eier av to elbiler - Citroen Z-cero og Opel Ampera-e. Disse trenger strøm. For tiden har jeg 16 A og alminnelig stikkontakt (for Citroenen), men jeg må oppgradere til en ladestasjon. Noen tips?
Citroën C-Zero 2011
Opel Ampera-e 2017

elektrolux

Har du frittliggende garasje med egen strømkurs kan du få en ferdig montert ladestasjon som denne: for kun kr 7990.- inkl. mva.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

PalEngh

Sitat fra: Sverre Følstad på torsdag 23. mai 2019, klokken 18:02
Er nå lykkelig eier av to elbiler - Citroen Z-cero og Opel Ampera-e. Disse trenger strøm. For tiden har jeg 16 A og alminnelig stikkontakt (for Citroenen), men jeg må oppgradere til en ladestasjon. Noen tips?
Gratulerer med ny (-e) bil (-er).
Jeg ville sjekket nøye hva slags strømtilførsel du har/kan få til garasjen din. Og så er det lurt å sjekke om du virkelig vil ha behov for to ladere, eller om du kan lade hver bil annenhver gang/natt.
Selv har jeg nettopp lagt ny 10 kvadrat strømkabel til garasjen, som sikrer 4x32 ah og 22 kWh ladeeffekt.
Norskproduserte Easee kaller seg verdens smarteste elbillader. Den justerer ladestyrken automatisk mellom tre ladere fra en enkelt tilførsel.
http://www.easee.no


Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

Trekkoppbil

Hva med å gi prioritet til Citroen, så den får 16A når den trenger, og la Ampera-E få lade når det er ledig.

Jeg veit ikke om den første veggboksen til Charge-amp støtter noe sånt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA