Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ok å kjøpe demo-bil?

Startet av kodax, fredag 22. mars 2019, klokken 20:42

« forrige - neste »

kodax

Jeg ser at Tesla selger demo-biler. Dette er vel da biler som har vært prøvekjørt av alle mulige folk, som gjerne vil teste hva bilen er god for.
All hard bruk/akselerasjon sliter på en bil, noe Tesla også skriver om sine.
Kjøper man en demo-bil, så risikerer man vel da å få en bil som er en god del mer slitt enn normalt for samme kilometerstand?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Joachim@sancon.no

Jeg har akkurat kjøpt en demo bil x100d. Innvendig så bilen 100% ny ut. Utvendig fant jeg en 1 cm liten stripe ved skiltet fremme.

Ellers ser jeg at GPS bommer med noen meter. Kjører ofte ved siden av veien. Og ser noen grønne striper når ryggekamera er aktiv. Dette kan nok være både software eller en hardware feil. Vi får se på neste oppgradering.

Bilen min var registrert 28 Jan 2019, og kjørt 5100km. Fikk solide 125000 i avslag mot liste pris i januar. Tesla har rotet bort mine orginale Sonic Carbon felger, så nå har jeg noen brukte demo dekk. Stresser ikke med å få mine felger dekk så lenge Jeg kan slite på Tesla sine. :)

Er alle demo like bra som min, så er det bare å slå til.

geear

Varierer nok veldig. 2 mnd gammel bil er neppe noe å bekymre seg over, men andre som har vært lenger i tjeneste, med 100%-lading, er nok mer grunn å tenke over.

kodax

Det står "Tidligere service- eller demonstrasjonskjøretøy", hva menes med "servicekjøretøy"?

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Joachim@sancon.no

Sitat fra: kodax på fredag 22. mars 2019, klokken 21:49
Det står "Tidligere service- eller demonstrasjonskjøretøy", hva menes med "servicekjøretøy"?

Det står det vel på alle inventory biler?

Råde

Det er vel tidligere mobile service de tenker på kanskje.
e-Golf | X75D

kodax

Sitat fra: Råde på fredag 22. mars 2019, klokken 23:13
Det er vel tidligere mobile service de tenker på kanskje.
Og det betyr?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Råde

Bilene teknikere bruker til å kjøre hjem til folk for å fikse ting. Altså, isteden for å måtte ta bilen på verksted så kommer de hjem til deg.
e-Golf | X75D

Joachim@sancon.no

De bildene jeg har sett av mobile service bilene har vært eldre modeller og gjerne foliert med Tesla logo. Mtp at Tesla har et stort berg med innbyttebiler så virker det unaturlig at de begynner å bruke nye biler til mobile service.

Tipper heller at det er loaners og demo biler brukt i butikk.

Men kun gjetning fra min side. :)

creal

Jeg ville vært skeptisk til alt av brukt performance - enten demo eller privatsalg. Demo alminnelig bil derimot tenker jeg må være utmerket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA