Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stoffseter

Startet av Hyperstress, fredag 22. mars 2019, klokken 15:13

« forrige - neste »

Hyperstress

Noen som har prøvd standard stoffseter, eller har bilder?
Evt har erfaringer fra stoffseter i Q7/8 e.l som kanskje er sammenlignbare?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

koffa

Jeg har lest at setene er hentet fra A6 og at de også kan sammenlignes med A7 setene.

Om du bor i Oslo området kan du ta en tur og se på A7 med stoffseter hos Møller Oslo Vest:

https://www.finn.no/142380124

daktari

Sitat fra: koffa på fredag 22. mars 2019, klokken 20:08
Jeg har lest at setene er hentet fra A6 og at de også kan sammenlignes med A7 setene.

Om du bor i Oslo området kan du ta en tur og se på A7 med stoffseter hos Møller Oslo Vest:

https://www.finn.no/142380124
står at det er Valcona skinn? Men så ut som stoff og de var krøllete...De setene der får vi ikke i etron tror jeg, ser ut som en blanding av sport og multikontur.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Nei, jeg håper da at de ikke er lik de som var i A7. Tror det tryggeste er å vente til det kommer en kundebil med stoffseter til en forretning. Det er visst solgt en del biler med stoffseter. Hadde A4 og A6 med stoffseter for en del år siden, og kvalitet og komfort var veldig bra. Får tro de ikke er dårligere i nye modeller.

koffa

Sitat fra: daktari på fredag 22. mars 2019, klokken 20:32
står at det er Valcona skinn? Men så ut som stoff og de var krøllete...De setene der får vi ikke i etron tror jeg, ser ut som en blanding av sport og multikontur.

My bad. Leste ikke teksten, så bare på bildene.

Har stoff i GTE og er veldig fornøyd med de setene. Kan ikke tro at det blir noe dårligere kvalitet i e-tron.

Trond.m

#5
Jeg går ut fra at stoffsetene er både komfortable og slitesterke. Skulle gjerne valgt det selv, men dessverre tror jeg at det er veldig negativt for annenhåndsverdien. Det undrer meg at de fleste oppfatter syntetiske «skinn»seter som mer eksklusivt enn høykvalitets stoff, men jeg har gått på noen tap ved salg på grunn av stoffseter. Litt rart, for de fleste ville ikke hatt syntetisk skinn i sofaen i stuen. Skinn er pent når det er nytt, men etter 3 år ser man slitasje mye bedre på skinn enn på stoff. For de som fyller bilen med unger, bikkje og ofte spiser pølser og hamburgere i bilen ser jeg imidlertid  at skinn har noen fordeler.

Kåre Knatten

Stoffene er for de som velger Basic med vinterpakke, hengerfeste og kanskje metallik-lakk. En får da en veldig bra bil til under 700 tusen, men er sannsynligvis ikke en tidligere Audi-kjøper.

koffa

Sitat fra: Kåre Knatten på lørdag 23. mars 2019, klokken 09:31
Stoffene er for de som velger Basic med vinterpakke, hengerfeste og kanskje metallik-lakk. En får da en veldig bra bil til under 700 tusen, men er sannsynligvis ikke en tidligere Audi-kjøper.

Jeg blir stadig fasinert av hvordan medlemmer på forumet setter andre i grupper/bås, uten å ha noen forutsetninger til å kunne gjøre det.

Men ja, en god bil til 700K får man.

Kåre Knatten

Det er ikke for å sette i bås, men det er forskjellige kundegrupper. En vanlig Audi-kjøper er vane med å plusse på grunnprisen 150-200 tusen i ekstrautstyr, mens en Toyota-kunde kan velge mellom to forskjellige utstyrsvarianter. Ved å velge Basic,  får en større kundegruppe tilgang til en "godt" utstyrt elbil, for en "rimelig" penge. Så skal jeg sette disse i bås. Har behov for bil, men ikke spesielt interessert, men hørt fra en nabo at elbil nå kan kjøpes, vasker bilen sjeldent, bruker bilen til fremkomstmiddel. Hadde tidligere en nabo (50 år), han hadde aldri prøvekjørt en bil før han kjøpte og byttet ca hvert tredje år, kjekt med garanti.

Sulle

Kåre Knatten, det du sier er at Audiene som er levert med stoffsete, opp gjennom tidene, ikke er solgt til Audi-kjøpere, men noen andre?

Har hatt Ur-Quattro med stoffseter, sikkert en Toyota-fyr som kjøpte den ny...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Crown

Sitat fra: Sulle på lørdag 23. mars 2019, klokken 14:07
Kåre Knatten, det du sier er at Audiene som er levert med stoffsete, opp gjennom tidene, ikke er solgt til Audi-kjøpere, men noen andre?

Har hatt Ur-Quattro med stoffseter, sikkert en Toyota-fyr som kjøpte den ny...

Og jeg har hatt Toyota med skinnseter, sikkert en Audi-fyr som kjøpte. :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Kåre Knatten

Sitat fra: Sulle på lørdag 23. mars 2019, klokken 14:07
Kåre Knatten, det du sier er at Audiene som er levert med stoffsete, opp gjennom tidene, ikke er solgt til Audi-kjøpere, men noen andre?

Har hatt Ur-Quattro med stoffseter, sikkert en Toyota-fyr som kjøpte den ny...
Det er absolutt ikke det jeg sier, har selv hatt Audi med stoffseter. Jeg snakker om dagens bilkjøpere og hva det forventes av en Audi i dagens marked. Stoffseter er innstegsmodellen og sannsynligvis leveres på mindre enn 10 % av bilene, tilsvarende som å kjøpe en fossilbil med 6 sylinder og manuell girkasse.  Det er noen kombinasjoner som ikke passer og det vil den stakkars kjøperen oppdage den gangen bilen skal selges.

Hyperstress

Jeg er ikke i båsen til Kåre Knatten, men er åpen for stoffseter. Har vært skinntilhenger, men siste bilen til fruen hadde et skinn som jeg er veldig misfornøyd med (e-golf). Stivt og kaldt. Frykter at det rimeligste skinnet på e-tron er det samme, i alle fall føltes det slik på vareprøven. Og jeg orker ikke bruke 40000, eller hva det koster,  på det beste skinnet. Alcantara kan være en god option, men det kommer kanskje bare med sportsseter, og de var litt smale i rumpa :)

Jeg tror det blir lettere å selge basic elbil-Audi med stoffseter, enn vanlig Audi med stoffseter.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Trond.m

Hadde e-Golf 2018 med stoffseter. Syntes de var veldig bra. Jeg tror vel kanskje e-tron med stoffseter er kurant nok, forutsatt at man legger seg på et moderat nivå av tilleggsutstyr forøvrig.

stefse

Har inntrykk av at mange kjøpere av skinnseter, velger seter for den neste kjøperen av bilen.
Jeg vil egentlig ikke ha skinnseter, kanskje jeg likegreit burde kjøpe en totalt ribbet utgave, eller blir bilen da så kjip at den faller helt igjennom på alle områder?
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA