Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke årlig serviceintervall lenger?

Startet av Hyperstress, fredag 22. mars 2019, klokken 09:30

« forrige - neste »

Hyperstress


https://www.teslarati.com/tesla-car-maintenance-plan-service/

Tesla will no longer be offering an extended maintenance plan in favor of specific service recommendations on an as-needed basis.

Having analyzed billions of miles of real-world driving data from its worldwide fleet of vehicles, combined with internal engineering studies on vehicle reliability, durability, and safety, the electric carmaker found that there was less of a need for customers to bring their vehicles in for annual service when, in many instances, the vehicle did not require maintenance like a traditional gasoline car would.

In place of an annual maintenance checklist, Tesla owners will only need to bring their cars in for service when there's a service need on a specific component at a specific interval. This will enable cars to stay on roads for longer periods of time.

Along with reducing servicing requirements for Model S, Model 3, and Model X vehicles, this change will effectively end the purchase of optional 3 and 4-year Maintenance Plans.

Does my car require an annual maintenance service?
Your Tesla does not require annual maintenance and regular fluid changes. Please check your Owner's Manual for latest maintenance recommendations for your Tesla.


Hva innebærer dette i praksis? Annethvert år? Det står fortsatt i manualen på "my Tesla" at det er årlig/20 000km intervall på min Model S i alle fall.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

MyMuffin

Det er iallefall mange som har hoppet greit over de 20k km som har vært anbefalt.

Personlig har jeg siktet meg inn på 40k km/ 2 år (er jo det som model 3 har frem til nå hatt som anbefalt intervall).

Men ja, det er jo ikke rare greiene de gjør på disse servicene, synes dette var en fornuftig tilnærming av Tesla. Samtidig så kan det jo være ett strategisk trekk for å få unna mye av verkstedkøene, det er sikkert mange i kø for service som strengt talt ikke er nødvendig.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Hyperstress

Jeg har gjort det samme, helt unødvendig med årlig service. Dette måtte nesten presse seg frem med de utfordringene de har på verkstedene.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

krister461


OhmPaPa

Model S var og er det store lokomotivet i Tesla- og resten av elbilverden - og i starten var det nesten bare den.

Men nå er vi mange som har TMX og TM3. Så slike emner som gjelder alle Tesla-modellene kan med fordel postes i "Tesla" og ikke bare i "Tesla/Model S". Så slipper vi tre tråder om samme tema i hvert underforum?

Hyperstress

Sitat fra: OhmPaPa på fredag 22. mars 2019, klokken 13:31
Model S var og er det store lokomotivet i Tesla- og resten av elbilverden - og i starten var det nesten bare den.

Men nå er vi mange som har TMX og TM3. Så slike emner som gjelder alle Tesla-modellene kan med fordel postes i "Tesla" og ikke bare i "Tesla/Model S". Så slipper vi tre tråder om samme tema i hvert underforum?

TM3 har jo ikke årlige serviceintervaller i utgangspunktet, og TMX har litt andre servicekrav enn Model S. Jeg var interessert i hva som var gjeldende for Model S, derfor post her.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

OhmPaPa

Sitat fra: Hyperstress på fredag 22. mars 2019, klokken 14:17
TM3 har jo ikke årlige serviceintervaller i utgangspunktet, og TMX har litt andre servicekrav enn Model S. Jeg var interessert i hva som var gjeldende for Model S, derfor post her.

OK. Skjønner.

samotholt

#7
Sitat fra: MyMuffin på fredag 22. mars 2019, klokken 10:12
Det er iallefall mange som har hoppet greit over de 20k km som har vært anbefalt.

Personlig har jeg siktet meg inn på 40k km/ 2 år (er jo det som model 3 har frem til nå hatt som anbefalt intervall).

Men ja, det er jo ikke rare greiene de gjør på disse servicene, synes dette var en fornuftig tilnærming av Tesla. Samtidig så kan det jo være ett strategisk trekk for å få unna mye av verkstedkøene, det er sikkert mange i kø for service som strengt talt ikke er nødvendig.
Her kjører vi 4 år og 65' km til første service.
Har før dette fått gjort følgende på garanti: skifte av 12V batteri , skifte av parkeringsbrems (kaliper) og justert noe for autopilot.

Edit: Det kan selvsagt være greit å gjøre noe selv da, som f.eks. å skifte vindusviskere, kupefilter og batteri i fob.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Newbee

Har kun kjørt 40k og 80k servicer på mine mod s.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

LASOL

Hvordan skal en praktisere servicebesøk nå? Har en bil som har rundet 100 000 og som jeg har vært innom til 20 000 service fra den var ny og opp til 80 000 høsten 2019. Hadde den på NAF til garantiutløpstest hvor de fant ubetydelige feil. Prøvde å bestille 100 000 service i appen nå men det er jo ikke noe alternativ å velge årlig/km service.. I dag er det ingen feil med bil da den fikk ny MCU for et par uker siden.. Skal jeg bare vente til det oppstår en eller annen feil før jeg bestiller ny service? :-\
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Klykken

De har vel et opplegg for årlig service, uavhengig av kilometerstand. Anbefales i det minste bremseservice, men det trengs ikke tas av Tesla. Kabinfilter likeså.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA