Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mobilnøkkel og førerprofiler

Startet av gruffalo, torsdag 21. mars 2019, klokken 19:01

« forrige - neste »

gruffalo

Jeg og fruen bruker begge mobil som nøkkel, med hver vår bruker. (Jeg kontaktet tesla for å få de til å legge hennes bruker til bilen)

Dette fungerer som det skal.

Det som forundrer meg er at bilen ikke automatisk bytter til min profil når jeg setter meg inn. Fra kommunikasjon mellom mobil og vil burde den jo vite at det var meg. Når jeg setter meg inn etter at fruen har kjørt, er det fortsatt hennes profil som kommer opp, og seter kjøres helt fram, før jeg rekker å manuelt bytte til "meg".

Skal det være sånn?

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

Tom

Det første du gjør er å legge inn profilene på nytt..

RuneW

Sitat fra: Tom på torsdag 21. mars 2019, klokken 19:16
Det første du gjør er å legge inn profilene på nytt..

Hva mener du med dette, egentlig?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

mack_

Dette er faktisk ett av de største irritasjonsmomenter med min Model 3 Vs Model X. Håper dette kan fikses i en software update!

gruffalo

Så tesla har aldri tenkt på at brukerprofilen burde følge mobilen som låser opp bilen? Det tok jeg for gitt...
E-tron 55 sportback 2022

RuneW

Tror Tesla har tenkt på det siden det øyensynlig virker på S og X. Men latterlig at det ikke allerede er implementert på 3. Skulle nesten tro det var gjort med overlegg for å differensiere.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Autowinder

Det hender jeg sitter på med kona et stykke på veien til hennes arbeidssted, og som kvinner flest bruker hun litt lenger tid enn meg om morgenen. Når jeg setter meg i bilen et par minutter før henne, og jeg hopper av på veien, er jeg glad bilen ikke er «låst» til min mobil når hun kjører videre. Er bilen derimot «walk away låst» med hennes profil, ønsker du kanskje at bilen skifter til din kjørerprofil og innstillinger når du låser opp med mobilen?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

Sitat fra: mack_ på torsdag 21. mars 2019, klokken 20:06
Dette er faktisk ett av de største irritasjonsmomenter med min Model 3 Vs Model X. Håper dette kan fikses i en software update!
Enig, en merkelig mangel på funkjon.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tellus

Sitat fra: Handyman på torsdag 21. mars 2019, klokken 22:46
Sitat fra: mack_ på torsdag 21. mars 2019, klokken 20:06
Dette er faktisk ett av de største irritasjonsmomenter med min Model 3 Vs Model X. Håper dette kan fikses i en software update!
Enig, en merkelig mangel på funkjon.

Hmm,

Har Tesla ansatt en programmerer fra Jaguar ? Samme bug i min I-Pace.
Så lenge konemor holder seg unna går det greit, men så fort hun har lånt bilen så må jeg smyge meg inn i forsetet, starte opp og manuelt velge min profil.

Håper på snarlig fiks for dette nå som programereren forhåpentligvis har sluttet hos JLR  :)

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Handyman

Sitat fra: geirci2 på torsdag 21. mars 2019, klokken 23:56
Bruk Easy Entry!
Jeg har brukt det hele tiden, men det endrer jo ikke profilen. Det kjører bare ratt og sete slik at det blir enklere å stige ut og inn.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

tut

Ingen automatisk tilpasning til kona og min sin profil her nei når vi bytter på å bruke bilen. Kanskje feilen er at hun bruker min innlogging på sin Tesla app?
Bør man ordne hver sin brukerkonto?
Bilen burde jo klare å skille på to telefoner akkurat som andre biler klarer å knytte forskjellige profiler til ulike nøkler.

haavares


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA