Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Renault Zoe 2020

Startet av Lyse Tanker, torsdag 21. mars 2019, klokken 15:55

« forrige - neste »

askekladden

Da har jeg fått beskjed fra forhandler om at min nye flammerøde Zoe Intens 2020 har ankommet butikken og klargjøes for snarlig utlevering.  :)

Roy Aasen

Grattis med ny vogn. Måtte elektronene følge deg.  :)

ladov

Kult! Er du en av de første som får Ze50?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

askekladden

Sitat fra: ladov på onsdag 13. november 2019, klokken 22:52
Kult! Er du en av de første som får Ze50?

Det vet jeg ikke, men kan kanskje tyde på det ut fra hva som er skrevet i denne tråden. Blir min første elbil. 🙂

hsa77

Prøvekjørte nye ZOE forleden, virkelig en oppgradering fra min ikke engang to år gamle bil! Litt kraftigere motor, litt større batteri, led lys, mye finere interiør og en stor infotainment skjerm med høy oppløsning.  Fornuften sier at jeg bør beholde min bil et par år til, men.....

Demobilen var tatt ut på "disp", da det fortsatt mangler noen programvareoppdateringer av infotainment og ny app, forhandler fortalte at kundebilene ikke vil leveres før det er på plass.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

HCO

Er det noen her som har fått sin 2020-modell, som kan avkrefte (eller bekrefte) det motor.no-journalisten her skriver om manglende varme under lading?

Er det ikke bare å trykke på midten av "vifte-bryteren" for å starte klimaanlegget? Alternativt stille forvarming til nærmeste kvarter?

https://www.motor.no/tester/biltester/renault-zoe-2020/
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

hsa77

Sitat fra: HCO på torsdag 21. november 2019, klokken 16:02
Er det noen her som har fått sin 2020-modell, som kan avkrefte (eller bekrefte) det motor.no-journalisten her skriver om manglende varme under lading?

Er det ikke bare å trykke på midten av "vifte-bryteren" for å starte klimaanlegget? Alternativt stille forvarming til nærmeste kvarter?

https://www.motor.no/tester/biltester/renault-zoe-2020/
Kan jo bare svare for hvordan det funker på den gamle ZOE. Men der vil  "midten av vifte bryteren" bare gi ventilasjon og ingen varme. Trikset er da, som du nevner, å programmere forvarming 15min frem i tid og så låse bilen - da kommer det varme. MEN er batteriet under 25% varmer ikke bilen! Dersom batteriet er kaldt og ikke klarer å ta imot all strøm ladestasjonen jan levere er jo denne begrensningen komplett idiotisk. Manglende varming under lading kan lett løses med software endring, håpløst at det ikke er gjort!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

HCO

Skulle rydde i bagasjerommet på ZE50 i dag, men fant ut at det ikke var noen lastekroker bakerst (i kjøreretningen - altså nærmest bakluka). Skal det være slik? Zoe har alltid hatt kroker der.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

minibiti

You mean the ones built in the side of the trunk, at the level of the back lights?
I have those still :)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

HCO

Nei, jeg mener de D-ringene av metall rett bak terskelen på henholdsvis høyre og venstre side.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

minibiti

Oh I see...
I don't think I have those anymore indeed... I'll check later today! :)

If you look at this video, at 09:00, there are no hooks either.
https://www.youtube.com/watch?v=W1xw3fGdd-I
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

HCO

Det er jo en enkel sak å fikse selv, men litt rart at Renault velger å spare på slike ting. Dersom man f.eks. har slått ned baksetet og har tunge ting i bagasjerommet, vil det være viktig å kunne sikre lasten.

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/transport/lastsikring/lastesikringsutstyr/surringsbeslag-619005/
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

iDriver

Jeg leser i Easy Connect dokumentasjonen om diverse eco driving og annen statistikk som forbruk osv, men klarer ikke å finne dette i menyene i bilen. Er dette virkelig utelatt?

Tenker på noe av dette som står i nedre del av denne siden: https://no.e-guide.renault.com/nor/easy-link/ELBIL

Under «Info» - «Bil» har jeg ingen ytterligere valg...  ???

minibiti

Nothing for me either...
And it is dearly missed!!
It is there on the previous models... :(
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

iDriver

Sliter med at skiltgjenkjenningen på vår nye Zoe ikke klarer å fange opp dette skiltet:


Dette gjelder kun "Slutt på 70km/t". Uansett vær, lyst eller mørkt, så misser den alltid dette skiltet.
Øvrige "Slutt på xxkm/t" gjenkjenner den opp greit.
Noen andre som har tilsvarende erfaringer?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA