Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vær obs på parallellimporterte Kona-er

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 21. mars 2019, klokken 08:34

« forrige - neste »

indianrunner70

vi har nettopp kjøpt en spansk importert kona... har ALT av utstyr utenom takluke (takk og pris for det).

tuono

Gratulerer med bil.
Kanskje denne tråden og endel andre som omtaler emnet har vært med på (og vil være med på) å bidra til at folk er i stand til å forsikre seg om at de får hva de forventer/ønsker. Gudene skal vite at enkelte selgere og annonsører ikke bidrar til noe særlig mer enn forsøk på å tåkelegge bilenes "opphav".

Roy Aasen

Har selv en gråimport Kona. Kjøpt fra Molde Bil, (er det lov å skryte av ett bilfirma?). Annonsen på Finn var helt i orden. Ett par mail frem og tilbake og alt var i boks. "Alt" utenom takluke. + Lysegrått skinn interiør. Kom fra Tyskland. Skal inn til Hyundai forhandler på onsdag for 30000km service. Første service ble gjort på Meca.

Men som nevnt tidlgere...det er en del selgere som avgjort skulle hatt smekk på lanken pga dårlige eller feilaktige annonser.

Roy Aasen

Service utført.
Fikk samtidig  innkalling til bytte av vannpumpe og montering av pakninger til ladeluke.
De rakk ikke dette idag så det blir først neste torsdag.

_OE_

Jøzz så ingen ulempe med å kjøpe "Gråimport"

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Roy Aasen

Den lokale Hyundai-forhandleren visste ikke hva problemet eventuelt skulle være..

_OE_

Veldig bra da gjelder vel dette for Kia eSoul oxo...ser de ligger på Finn for rundt 380000 om dagen

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Roy Aasen

Hadde en Soul (også en slik grå en☺). Var en garantisak på den som min lokale forhandler fikset prompte.

(Nå kan de jo selvafg hende at jeg er ekstremt heldig med forhandlerne da😏)

borge

Dette bare viser igjen trådstarter og moderator bør fjerne eller kraftig endre innlegget sitt som i all hovedsak har feil opplysninger som herved er avkreftet.

EV-FTW

Lokal Hyundai forhandler sa dette når jeg vurderte å kjøpe en bil som var gråimport.

« Det går bra, garantier er like så lenge bilen er fra Europa. Det negative er at ved feil på bil, er det du som må betale for feilsøking.hadde bilen vært kjøpt hos oss, hadde vi gjort feilsøking uten kostnad».

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Roy Aasen

Har akkurat hatt vogna på 45000km service. De måtte lete litt da jeg hadde en lukelås som kranglete (ved forrige besøk.) Byttet komplett idag. Alt i alt 1400kr for service. Lukelås selvsagt garantiarbeide.
Sulland Kongsvinger kan jeg så langt bare anbefale.

Tormod Beck

Er det noen som har erfaring med import av Kona Trend fra Sverige ?
Er det store forskjeller på Norsk og Svensk bil?

Tormod Beck

Da var Kona'n ferdig Registert på norske skilter med svak kronekurs,

Powerflux

Sitat fra: Tormod Beck på onsdag 20. mai 2020, klokken 16:57
Da var Kona'n ferdig Registert på norske skilter med svak kronekurs,
Var det noe å hente prismessig eller kun for raskere levering?
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Tormod Beck

Sparte noen tusenlapper ja, men hadde jo regnet med omvendt kurs i tillegg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA