Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 på vinter - erfahrungen?

Startet av Electricity, lørdag 04. november 2017, klokken 13:12

« forrige - neste »

02jan

Å sammenligne 4x4 bil med i3 blir helt feil.

Jeg opplever god framkommelighet med min i3 hvor diverse andre 2wd står fast/sliter. Har også eksempler på at også 4x4 har kjørt seg fast både før og etter med min i3, hvordan man kjører har også noe å si.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

rth

Tja, om det er feil veit jeg ikke. Var litt for å definere hva jeg synes er bra egenskaper på framkommelighet.

Jeg har en kollega som har en E-Golf som helt klart sliter med framkommelighet opp bakker vinterstid. I så måte er i3 god. Men sammenlignet med andre biler jeg kjører/har kjørt så skjønner jeg ikke at den er spesielt god. Helt normal er vel det jeg tenker. Og for oss duger det greit.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA