Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kollektivfeltet innstrammes - 2+ Holmen-Asker

Startet av Leaf_2014, onsdag 20. mars 2019, klokken 19:40

« forrige - neste »

Leaf_2014

Hardt presset kollektivfelt får krav om samkjøring etter påsken i morgenrushet 7-9. Ganske stappa på denne strekningen.

https://www.dinside.no/motor/strammer-inn-for-elbilene-pa-e18/70892804
Leaf 2014

Thomas Parsli

Og det minst ett år for sent!

Jeg fatter ikke at #SVV klarer å bruke så lang tid på enkle tiltak?

Med avlesing av bombrikken ser man både forsinkelser og fordeling på kjøretøygrupper.
Det er innlysende at elbiler skulle vært kastet ut derfra for lenge siden.

Nå er det like før samkjøring blir attraktivt.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

arthur

Tja. Når man kommer fra Asker og ligger i kollektivfeltet så er det et problem at så mange skal kjøre av ved Nesøya og av den grunn står det stille i kollektivfeltet. Man opplever også at mange skal fra Nesøya og ut på E-18, men kommer ikke inn i de vanlige filene og blir derfor stående å stenge kollektivfeltet. Disse problemene løses vel ikke av dette tiltaket?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Leaf_2014

Sitat fra: arthur på onsdag 20. mars 2019, klokken 20:15
Tja. Når man kommer fra Asker og ligger i kollektivfeltet så er det et problem at så mange skal kjøre av ved Nesøya og av den grunn står det stille i kollektivfeltet. Man opplever også at mange skal fra Nesøya og ut på E-18, men kommer ikke inn i de vanlige filene og blir derfor stående å stenge kollektivfeltet. Disse problemene løses vel ikke av dette tiltaket?

Det vil nok gå betydelig raskere for bussene uansett med færre biler i kollektivfeltet, selv om det fremdeles vil stoppe opp den korte strekningen hvor kollektivfeltet er opphevet. Nå er det jo kø langt før kollektivfeltet opphører for avkjøringen til Nesøya.
Leaf 2014

Myrvang

Dette er bra. Burde vært hele døgnet, er så tullete med de som ligger i bussfila når det går i 80-100 km/t i de to andre filene.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

arthur

Tullete, javel, men hindrer da ingen så hva er problemet?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Myrvang

Sitat fra: arthur på torsdag 21. mars 2019, klokken 19:18
Tullete, javel, men hindrer da ingen så hva er problemet?

Er til hinder når man skal svinge av og det ligger en Leaf i samme hastighet som midtre felt og blokkerer avkjøring.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Wibla

Sitat fra: Myrvang på torsdag 21. mars 2019, klokken 22:17
Sitat fra: arthur på torsdag 21. mars 2019, klokken 19:18
Tullete, javel, men hindrer da ingen så hva er problemet?

Er til hinder når man skal svinge av og det ligger en Leaf i samme hastighet som midtre felt og blokkerer avkjøring.

Dette!

Lov å tenke litt lenger enn til nesetippen :)
2018 Tesla Model S 75D

Ferry

Sitat fra: Myrvang på torsdag 21. mars 2019, klokken 22:17
Er til hinder når man skal svinge av og det ligger en Leaf i samme hastighet som midtre felt og blokkerer avkjøring.

Gå av gassen litt? Eller gi på litt ekstra? Bare en tanke..

Trekkoppbil

Sitat fra: Myrvang på torsdag 21. mars 2019, klokken 18:36
Dette er bra. Burde vært hele døgnet, er så tullete med de som ligger i bussfila når det går i 80-100 km/t i de to andre filene.
Hvorfor er det tullete?
Er det ikke bra for alle parter når det er flyt i trafikken?

arthur

Sitat fra: Myrvang på torsdag 21. mars 2019, klokken 22:17
Sitat fra: arthur på torsdag 21. mars 2019, klokken 19:18
Tullete, javel, men hindrer da ingen så hva er problemet?

Er til hinder når man skal svinge av og det ligger en Leaf i samme hastighet som midtre felt og blokkerer avkjøring.

Så når denne tullete elbilen, eller sjåføren av denne, ligger i 80-100 km/t i kollektivfeltet så klarer du/man ikke å justere hastigheten litt for å kommer over i dette feltet før en avkjøring? Seriøst?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Rollep

Sitat fra: Myrvang på torsdag 21. mars 2019, klokken 22:17
Sitat fra: arthur på torsdag 21. mars 2019, klokken 19:18
Tullete, javel, men hindrer da ingen så hva er problemet?

Er til hinder når man skal svinge av og det ligger en Leaf i samme hastighet som midtre felt og blokkerer avkjøring.
Når man leser slikt må man jo lure på hvordan du klarerer å skifte fil i det hele tatt. I dette tilfellet er det jo bare å lette bittelite på gasspedalen, alternativt øke farten vis der er nok avstand til bilen foran.

Myrvang

Sitat fra: Ferry på torsdag 21. mars 2019, klokken 23:03
Sitat fra: Myrvang på torsdag 21. mars 2019, klokken 22:17
Er til hinder når man skal svinge av og det ligger en Leaf i samme hastighet som midtre felt og blokkerer avkjøring.

Gå av gassen litt? Eller gi på litt ekstra? Bare en tanke..

Selvsagt klarer jeg å avlaste farten slik at jeg får byttet til. Jeg bruker bussfila selv når det er kø i de andre feltene, men når det er lite trafikk forstår jeg ikke hvorfor noen på liv og død skal ligge i bussfila å trøkke. Er det bare fordi det er lov?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

arthur

Sitat fra: Myrvang på fredag 22. mars 2019, klokken 15:15
Sitat fra: Ferry på torsdag 21. mars 2019, klokken 23:03
Sitat fra: Myrvang på torsdag 21. mars 2019, klokken 22:17
Er til hinder når man skal svinge av og det ligger en Leaf i samme hastighet som midtre felt og blokkerer avkjøring.

Gå av gassen litt? Eller gi på litt ekstra? Bare en tanke..

Selvsagt klarer jeg å avlaste farten slik at jeg får byttet til. Jeg bruker bussfila selv når det er kø i de andre feltene, men når det er lite trafikk forstår jeg ikke hvorfor noen på liv og død skal ligge i bussfila å trøkke. Er det bare fordi det er lov?

For noen er det kanskje gammel vane, for andre fordi det er lov, for noen fordi de snart skal ta av. Ja i det hele tatt tror jeg det finnes flere grunner enkeltvis eller i kombinasjon, men vanskelig å svare for "alle" og synes heller ikke det er så veldig interessant dette "problemet" ditt som du ikke synes å få så stor forståelse for her.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Myrvang

Har ikke bedt om sympati eller forståelse for noen verdens ting, men synes det er tullete når det ligger elbiler i bussfila når det ikke er tett trafikk og de ligger i samme hastighet som øvrig trafikk. Selvsagt klarer jeg å avpasse farten slik at jeg får byttet fil. Ser også at det er frustrerende for taxier som må veksle mellom felter fordi det ligger noen å hypermiler i 60 i bussfila, men har man elbil eier man jo tross alt verden og alle andre skal ta hensyn.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA