Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kollektivfeltet innstrammes - 2+ Holmen-Asker

Startet av Leaf_2014, onsdag 20. mars 2019, klokken 19:40

« forrige - neste »

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Rollep

Sitat fra: arthur på fredag 22. mars 2019, klokken 17:39
Huff ja, ikke lett denne verden vi lever i.
Det stemmer, er det ikke det ene så er det det andre, fornøyde blir vi nok aldrig ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Counterpointer

Hvorfor taxi i det hele tatt har tilgang til bussfila er et mysterium uten noen god forklaring. Taxi er så langt fra kollektivt som en kan komme! Skulle en tenkt at det var naturlig burde Limousin også få kjøre kollektivt, der er det ofte flere passasjerer i hvert fall.

Ingeniøren

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 26. mars 2019, klokken 18:06
Hvorfor taxi i det hele tatt har tilgang til bussfila er et mysterium uten noen god forklaring. Taxi er så langt fra kollektivt som en kan komme! Skulle en tenkt at det var naturlig burde Limousin også få kjøre kollektivt, der er det ofte flere passasjerer i hvert fall.

Godt poeng, med er vel gjerne 2 eller flere i bilen. Vet ikke om taxi uten kunder kan kjøre der..
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Counterpointer

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 26. mars 2019, klokken 18:08
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 26. mars 2019, klokken 18:06
Hvorfor taxi i det hele tatt har tilgang til bussfila er et mysterium uten noen god forklaring. Taxi er så langt fra kollektivt som en kan komme! Skulle en tenkt at det var naturlig burde Limousin også få kjøre kollektivt, der er det ofte flere passasjerer i hvert fall.

Godt poeng, med er vel gjerne 2 eller flere i bilen. Vet ikke om taxi uten kunder kan kjøre der..
Taxi uten kunde kjører i stort monn i kollektivfeltet, og dessverre har de nok lov til det. Det virker som de i dette henseendet er beskyttet.

Myrvang

Nå står det jo buss og taxi på skiltet. Noen steder står det kun buss, der kan ikke taxi kjøre. Uten underskilt kan el-biler kjøre der.

Nå kommer det nye skilt mellom Holmen og Blommenholm ila 2 uker som kaster ut elbiler uten passasjer i rushtiden.

https://www.budstikka.no/nyheter/ny-e18/kollektivfelt/sann-sa-det-ut-pa-e18-i-morges-men-na-kan-forbudsskiltet-komme-nar-som-helst/s/5-55-833139
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

arthur

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 26. mars 2019, klokken 18:06
Hvorfor taxi i det hele tatt har tilgang til bussfila er et mysterium uten noen god forklaring. Taxi er så langt fra kollektivt som en kan komme! Skulle en tenkt at det var naturlig burde Limousin også få kjøre kollektivt, der er det ofte flere passasjerer i hvert fall.

Taxi er definert som kollektivtrafikk og tilgjengelig for alle mot betaling i motsetning til privatbilismen.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Sitat fra: arthur på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:46
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 26. mars 2019, klokken 18:06
Hvorfor taxi i det hele tatt har tilgang til bussfila er et mysterium uten noen god forklaring. Taxi er så langt fra kollektivt som en kan komme! Skulle en tenkt at det var naturlig burde Limousin også få kjøre kollektivt, der er det ofte flere passasjerer i hvert fall.

Taxi er definert som kollektivtrafikk og tilgjengelig for alle mot betaling i motsetning til privatbilismen.
I våre Uber (og lignende) tider så er ikke privatbilismen det samme lengre.
Forøvrig er jeg ikke enig i at taxi er kollektivt. Det henger igjen fra når folk flest ikke hadde bil.

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 27. mars 2019, klokken 19:15
Forøvrig er jeg ikke enig i at taxi er kollektivt. Det henger igjen fra når folk flest ikke hadde bil.

... og ditt er det flere politiske miljøer som ønsker oss tilbake til.
Model S 85D

Ingeniøren

Sitat fra: Myrvang på tirsdag 26. mars 2019, klokken 19:34
Nå står det jo buss og taxi på skiltet. Noen steder står det kun buss, der kan ikke taxi kjøre. Uten underskilt kan el-biler kjøre der.

Nå kommer det nye skilt mellom Holmen og Blommenholm ila 2 uker som kaster ut elbiler uten passasjer i rushtiden.

https://www.budstikka.no/nyheter/ny-e18/kollektivfelt/sann-sa-det-ut-pa-e18-i-morges-men-na-kan-forbudsskiltet-komme-nar-som-helst/s/5-55-833139

Ikke sikker det hjelper da jeg ser 2 personer i bil 2,3,5... og så blir det for langt hold. Da kommer vel kravet om 3 som finnes enkelte steder ?? Og skiltene blir de samme - uleselige...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA