Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe x100d?

Startet av tesla123, onsdag 20. mars 2019, klokken 16:00

« forrige - neste »

tesla123

Kjøpte og fikk utlevert tesla x75  05.12.18. Kjøpte med alt tilgjengelig utstyr da og betale 820000kr. Ser at man nå for 100d for nesten d samme prisen. Er det noe i samme situasjon som har bestilt 100d og solgt den gammle, eller er det noe som tenker det samme. Hva ville folk gjort og hvor mye tror dere man får igjen hos tesla om man bytter inn bilen der. Litt info om bil: 75d, perlehvit 5 seter, autopilot, skinn, premium, Vinterpakke og ikke minst 0,75% nominell rente på lånet. Bilen har rullet 6000km. Ringt og sendt Mail til tesla uten svar. Prisen settes opp ved midnatt.

JorEl

#1
Om du tror at prisen går opp ved midnatt, så kjøp den nye før og sell den "gamle" etter ;)
Når prispolitikken svinger, så tør ikke jeg gi noen råd...men vi kan jo "kosepreike" litt :)
Jeg kjøpte en inventory S75D ett par måneder før deg. Er kjempefornøyd.

Men når man kjøper en hightech-bil så lurer man fort på det man ikke har. Jeg har ikke Premium og Skinnseter. Vet jeg mangler en subwoofer og jeg er glad i lyd.. ::)
Men du har jo alt, og da er det vel et større batteri du er ute etter? Pass på at det ikke er "oppdaterings-spøkelset" som er kommet på besøk hos deg. Det bør være at du virkelig trenger bedre rekkevidde. Er det en lader du vet du ikke kommer frem til, eller er det bare godt og vite at du har et 100-batteri du har? Du har fått en god renteavtale, og det må du ha en gang til, går jeg ut i fra?
Under inventory ligger det en X100D, med svarte felger. Kankje du kan få bytte de ut i standard om du vil spare litt? Jeg synes svarte felger på en svart bil, blir litt mye svart. Kanskje har Tesla noen biler som vi ikke kan se på teslasiden? Du kan jo ringe og spørre. Kjekt å sjekke opp renten også.
Klarer du deg meg den gode bilen du allerede har sparer du tid og penger, og det blir mindre stress.

Edit; Glemte å sjekke Design/Ny bil ??? Ser en ny kan være fristende. Bare husk at det blir en annen %
DobbelEdit; har vært inne på samme tanke, opp til flere ganger, men det som stopper meg er at jeg er for usikker på hva jeg får for bruktbilen min..

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Joachim@sancon.no

Mitt soleklare råd er å selge før du kjøper ny.

Jeg Er også opptatt av lyd og fikk høre at standard anlegget var ok, og kjøpte derfor en inventory s75d uten premium.. makan til skuffelse. Bilen ble solgt etter noen måneder med ca 70 lakser i tap.

Idag hentet jeg ut en 5 seter X100D med sort skinn og oppgraderte Sonic Carbon felger. Demo bil gått 5100km og nette sum av 827000. Veldig fornøyd mtp at jeg fikk kampanje rente på 1.49%.  Jeg regnet på det og det er ingen x100d brukte på finn.no med lav km som kan matche min månedskost om jeg skal ha vanlig bilrente (3,5-3,7%) på den.

Om 3 år har jeg nok solgt bilen og kjøpt en ny, så renta blir lav i hele min periode.

morpheos

Sitat fra: Joachim@sancon.no på onsdag 20. mars 2019, klokken 20:35
Mitt soleklare råd er å selge før du kjøper ny.

Jeg Er også opptatt av lyd og fikk høre at standard anlegget var ok, og kjøpte derfor en inventory s75d uten premium.. makan til skuffelse. Bilen ble solgt etter noen måneder med ca 70 lakser i tap.

Idag hentet jeg ut en 5 seter X100D med sort skinn og oppgraderte Sonic Carbon felger. Demo bil gått 5100km og nette sum av 827000. Veldig fornøyd mtp at jeg fikk kampanje rente på 1.49%.  Jeg regnet på det og det er ingen x100d brukte på finn.no med lav km som kan matche min månedskost om jeg skal ha vanlig bilrente (3,5-3,7%) på den.

Om 3 år har jeg nok solgt bilen og kjøpt en ny, så renta blir lav i hele min periode.
Om du selger biler etter noen mnd med 70k i tap og planlegger å selge bil du nå har betalt 800k for om tre år så ville jeg ikke vært bekymret for at det er renten som gjør bilholdet dyrt.

Råde

Ditt spørsmål om hva du får for bilen din står ubesvart. Jeg har spurt meg selv det samme. X75D er mer enn nok stort sett, men som i dag hvor jeg kjørte 45 mil, hadde det vært greit med litt raskere lading. Andre ganger gjør det utslag i 1 til 0 ladestopp. I sum, over hele året så er det ikke mange timene det dreier seg om for meg, men der og da er det litt ergerlig. Da jeg kjøpte bilen (ekstremt fornøyd ellers) var det en differanse på 160k. Ikke verdt det. Men nå er det annerledes. Rent bortsett fra det ukjente verditapet. Hvordan er Tesla på innbytte?
e-Golf | X75D

Sjøhyene

Kanskje du får 700k privat og 650k av tesla?
Wild/best guess, men blir overrasket om du får noe særlig mer enn 700k av noen.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Joachim@sancon.no

#6
700 privat er veldig god pris. Jeg hadde selv valgt en ny inventory med samme spec for 714. Ny bil er ny bil.

Sjøhyene

Oops, hadde ikke sjekket tesla-info på en stund etter 75D. 650k er nok mer max da ja, privat.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

ultra

Sitat fra: Råde på onsdag 20. mars 2019, klokken 22:52
Ditt spørsmål om hva du får for bilen din står ubesvart. Jeg har spurt meg selv det samme. X75D er mer enn nok stort sett, men som i dag hvor jeg kjørte 45 mil, hadde det vært greit med litt raskere lading. Andre ganger gjør det utslag i 1 til 0 ladestopp. I sum, over hele året så er det ikke mange timene det dreier seg om for meg, men der og da er det litt ergerlig. Da jeg kjøpte bilen (ekstremt fornøyd ellers) var det en differanse på 160k. Ikke verdt det. Men nå er det annerledes. Rent bortsett fra det ukjente verditapet. Hvordan er Tesla på innbytte?
Er det egentlig så annerledes nå? Vi kjøpte en X75D rett over jul til 808 lapper, med 7 seter, oppgradert autopilot (som idag er blitt full FSD) og grå lakk. Samme konfigurasjon i dag med Long range modellen ender på 946 000. Så jeg vil jo ikke si at det er et paradigmeskifte....

Råde

Nei, men jeg har eldre bil enn deg og betalte mer (premium pakke 50k, 6 og 7 seter 50k)

Spørsmål: noen som har erfaring med innbytte ift hvordan tesla ligger an der kontra privat salgspris (Dvs ikke Finn-fantasipris)?
e-Golf | X75D

morpheos

Ikke på Model X, men når jeg kjøpte X fikk jeg omtrent 20k mindre enn realistisk Finn-pris for min P85+. Uten at jeg vet om det er representativt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA