Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Modifisere felger til Kia Soul

Startet av Bromle, onsdag 20. mars 2019, klokken 09:46

« forrige - neste »

Bromle

Hei

Jeg har en sort Soul, og liker ikke de sølvblanke partiene på de originale sommerfelgene... Synes at bilen såg litt barskere ut med sorte vinterfelger!

Er det mulig å fjerne disse sølvblanke «spoilerene», evt er det noen som har prøvd å foliere de?

Bromle

Svarer meg selv... ::) har kikket på felgene, og det ser ut som de må folieres rund baut. Det gidder jeg ikke, sikkert smartere å kjøpe dekk&felgpakke neste sesong!

Roy Aasen

Skru de av og plastidippe eller lakkere?
Førstnevnte gjorde jeg på mine. Om det ble penere med svart enn hvit/sølv er jeg ikke sikker på ;)

Bromle

Takk for tips! Googlet plastikkdippe og kom over en teknikk som kalles hydrografikk - er dette det samme? Det ser ut som det gir mange muligheter :-) Men tror jeg slår meg til ro med felgene som de er.


Helix

Sitat fra: Bromle på onsdag 20. mars 2019, klokken 09:46
Hei

Jeg har en sort Soul, og liker ikke de sølvblanke partiene på de originale sommerfelgene... Synes at bilen såg litt barskere ut med sorte vinterfelger!

Er det mulig å fjerne disse sølvblanke «spoilerene», evt er det noen som har prøvd å foliere de?

Jeg har prøvd å foliere dem og det var veldig knotete. Det var vanskelig å få folien til å legge seg pent i alle "rillene" som er i plasten. Er gjerne en smal sak for dem som kan foliere, men jeg gav opp etter 2 slike "propeller". Disse plastbitene er bare skrudd fra baksiden så de er lett å ta av. Bare pass på og ikke miste noen da de er svindyr. Tror plasti dip er veien å gå om du ønsker et reverserbart fargeskifte  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA