Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvor mange M3 har de på lager?

Startet av Stikkkontakt, onsdag 20. mars 2019, klokken 08:31

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Ser at uansett Model eller farge så får jeg opp levering i mars ved umiddelbar bestilling.
Betyr dette at Tesla allerede har bygget opp et stort lager der alle konfigurasjoner finnes?
Eller er det feil i Design Studio?

offpist1

"Estimert levering i mars" er nok bare en fast tekst som står på siden. Den endrer seg ikke dynamisk i forhold til hva du legger inn som konfig opp i mot hva som er tilgjengelig.

Det avbestilles biler daglig, så det er nok de bilene som deles ut for nye bestillinger.
Kanskje har de et overskudd av biler på vei inn som ikke er tildelt kunder enda, ingen som veit.
Men det virker som om det går fort nå. Naboen bestilte bil forrige uke, og skal hente bil nå til helgen.

Pepsipepsi

Jeg bestilte Midnight silver den 14. mars. Fikk telefon i går. Henting i løpet av måneden. De sender sms om nærmere tidspunkt.

Mippen

#3
Jeg pratet med Tesla i går på samme tid som jeg leverte bilen min. Det står en haug med ferdige biler i Europa som venter på nye eiere. Når en eier bestiller bil finner de en som står på kaien i for eksempel Nederland, også blir båten fullt opp og sendt avgårde når de har nok ordrer. I noen tilfeller kan det ta lengre tid. Det er fordi de er tom for aktuell konfigurasjon og må bestille ny fra USA, men i utgangspunktet har de alle på lager i Europa. Det er ikke slik det var med med Model S of X, at du kan følge produksjonen via nettet. Husker jeg kunne se at deler plukkes, bilen lakkeres osv. Her er 99 % av alle bilen laget på forhånd og venter på nye eiere. Kjekt for de som bestille ny bil, kjipt for de som har ventet i 3 år. Kjipere for de som har bestilt bil og hadde håpet å tjene penger på videresalg på grunn av lang venteliste.

De sa også at de kunne klare levering i mars ennå hvis man bestilte ny bil, men at det var mer realistisk med begynnelsen av april. At konfig snart vil bytte til april.
Fremtiden er elektrisk.

lerkarls

Mippen, ser du skriver du har levert tilbake Model 3. Kan jeg spørre hva som gjorde at du valgte dette?

Stikkkontakt

Sitat fra: Mippen på onsdag 20. mars 2019, klokken 08:54
Kjekt for de som bestille ny bil, kjipt for de som har ventet i 3 år. Kjipere for de som har bestilt bil og hadde håpet å tjene penger på videresalg på grunn av lang venteliste.

Ja, må være litt surt å vente 3 år og så bestiller naboen og får levert i løpet av 2 uker samtidig med deg.
De som bestilte for videresalg ofrer jeg ikke en tanke.  8)

Mippen

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 20. mars 2019, klokken 09:15
Sitat fra: Mippen på onsdag 20. mars 2019, klokken 08:54
Kjekt for de som bestille ny bil, kjipt for de som har ventet i 3 år. Kjipere for de som har bestilt bil og hadde håpet å tjene penger på videresalg på grunn av lang venteliste.
De som bestilte for videresalg ofrer jeg ikke en tanke.  8)

Sant nok
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

lerkarls

Takk for svar. Jeg er i den situasjon at jeg skal få en helt lik blå m3 awd som nå er på kokstad.
Kan jeg spørre om VIN nummeret på bilen du returnerte slik at jeg er sikker på at jeg ikke får din bil "i fanget" neste uke?

P85TMS

Burde vært en sticky tråd her hvor de som har levert tilbake bil kan opplyse om VIN og årsak for tilbakelevering eller hvorfor de motsatte seg utlevering.

frankofobia

Enig, men en tilbakelevert bil blir neppe utlevert som nybil da den ikke lenger er ny. Ett forsøk på utlevering vil være svindel og det tror jeg ikke Tesla driver med.

Sitat fra: P85TMS på onsdag 20. mars 2019, klokken 10:14
Burde vært en sticky tråd her hvor de som har levert tilbake bil kan opplyse om VIN og årsak for tilbakelevering eller hvorfor de motsatte seg utlevering.
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

noto

Sitat fra: Mippen på onsdag 20. mars 2019, klokken 10:33
Kan de tilbakestille odometeret tro?

Nei. Regner med de blir brukt som demobiler og lånebiler, og evt overskudd selges som inventory.

Mippen

Sitat fra: lerkarls på onsdag 20. mars 2019, klokken 09:33
Takk for svar. Jeg er i den situasjon at jeg skal få en helt lik blå m3 awd som nå er på kokstad.
Kan jeg spørre om VIN nummeret på bilen du returnerte slik at jeg er sikker på at jeg ikke får din bil "i fanget" neste uke?

Siste nummer i vin 202203
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA