Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TOCN tilbud på Tesla's CCS adapter

Startet av mr.rs4, tirsdag 19. mars 2019, klokken 22:40

« forrige - neste »

mr.rs4

Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

geear

Meldte meg inn i TOCN kun for å få være med på tilbudsrunden på chademo-adapter, men det var ikke akkurat noen suksess. Bare kaos og feilinformasjon. "Venter" fortsatt på andre runde som de lovet for 1,5 år siden, så jeg måtte kjøpe det utenom TOCN. Med andre ord, ikke vent på det...

VigdisA

CCS adapter er ikke på markedet enda. Jeg vet det er under testing i disse dager.
Prisen på CCS er sagt at skal være omtrent som for CHAdeMO, men det sies at et slikt adapter ikke trenger å være så avansert som et CHAdeMO, så godt mulig det kan bli billigere.

Når det gjelder gruppekjøp av CCS adapter tviler jeg litt på det dessverre. Men jeg har bedt om å få vite noe så fort de vet noe mer om når det kommer.

CHAdeMO- kjøpet med rabatt gikk i orden etter avtale med daværende globale salgssjef, men det fulgte ikke med noen enkel måte å få ut disse til alle som hadde bestilt på.
Vi trodde egentlig vi skulle få mulighet til å la alle hentet sine adapter hos sitt lokale Tesla servicesenter, men det ble ikke slik.
Vi fikk en samlet utlevering av totalt 32 paller med utstyr, både TWC og  CHAdeMO adapter - direkte fra lageret på Tesla Rud. Det tok dermed mye lenger tid å få ut enn først antatt.

Vi sendte noen med posten, noen med fraktebil, noen få ble hentet direkte på Rud, men mest av alt ble 30 paller hentet med privatbil og fordelt derfra. Man får ca plass til en pall i en Tesla, så det ble noen turer.
En person hentet samlet for Mjøsregionen, en for Sørlandet og Stavanger, mens en i styret kjørte egen tur til Trøndelag og leverte ut på en av superladerne der. Mange av oss på Østlandet hadde adapter og ladebokser stappet inn i skap og garasjer hjemme i en del uker før de fleste var hentet ut.

De enhetene som ble uavhentet valgte vi å legge inn i ladefondet slik at så mange som mulig kan ha glede av dem.
Det har så langt ført til nye ladere på Brønnøysund flyplass
https://www.tocn.no/2018/12/tocn-ladefond-ladere-pa-bronnoysund-flyplass/
Og på Sommarøy https://www.tocn.no/2019/04/sommaroy-tromso/
I tillegg har CHAdeMO adapter blitt utplassert på følgende lokasjoner(noen sikkert glemt):

-Mo i Rana,
-Lier
-Sandnessjøen
- Seljord
-Åmli
-Beitostølen
-Gardermoen
-Namsos
-Volda
- Bergen
Full liste her:
https://www.tocn.no/chademoutlan/

I mellomtiden har en mengde av de i Tesla som den gang ga «et go» for gruppekjøpet sluttet i Tesla. Og Tesla gir vanligvis ikke rabatter til noen...


Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

nimrooz

#3
Sitat fra: VigdisA på onsdag 17. april 2019, klokken 00:51

Vi trodde egentlig vi skulle få mulighet til å la alle hentet sine adapter hos sitt lokale Tesla servicesenter, men det ble ikke slik.
De enhetene som ble uavhentet valgte vi å legge inn i ladefondet slik at så mange som mulig kan ha glede av dem.

Det har så langt ført til nye ladere på Brønnøysund flyplass
https://www.tocn.no/2018/12/tocn-ladefond-ladere-pa-bronnoysund-flyplass/
Og på Sommarøy https://www.tocn.no/2019/04/sommaroy-tromso/


I mellomtiden har en mengde av de i Tesla som den gang ga «et go» for gruppekjøpet sluttet i Tesla. Og Tesla gir vanligvis ikke rabatter til noen...

Dette er rart, jeg venter fortsatt på å få kjøpe TWC gjennom dere etter den runden dere rota skikkelig til.
Jeg bestilte, men dere hadde rotet bort og fikk ikke ordnet før det var forsent.
Hvorfor fikk ikke vi, og jeg vet vi er flere, som dere rotet det til for, muligheten til å kjøpe disse twc som ble uavhentet?
Og hvor blir det av neste runde som dere har lovet ett par år nå?
Også, angående denne lovnaden, er dette bare tull, når du nå skriver at de personene fra sist runde har sluttet og at de vanligvis ikke gir rabatter til noen, har dere bare tulla når dere har lovt at vi som bestilte og dere klundra ikke fikk, at vi skulle få på neste runde?

Du kan si hva du vil, men tocn er den mest rotete klubben jeg har vært borti, vet egentlig ikke om mitt signatur medlemskap der har gitt meg noe noengang, annet enn at jeg har vært med å støttet ladere som jeg aldri har brukt.
Hvilket er bra det, håper noen andre har hatt glede av de og at jeg kanskje får bruk får de en gang selv.
Men lovnader og "bra rabatter" har hittil bare vært tull.
AP2, rød multicoat.
TESLA Owners Club Norway - signature medlem

o.b.lix

Sitat fra: nimrooz på onsdag 05. august 2020, klokken 12:02
Du kan si hva du vil, men tocn er den mest rotete klubben jeg har vært borti, vet egentlig ikke om mitt signatur medlemskap der har gitt meg noe noengang, annet enn at jeg har vært med å støttet ladere som jeg aldri har brukt.

Sikkert heldig du, siden ingen av de andre klubbene du har vært borti, har gjort feil.

Siden du er så erfaren på hvordan det skal gjøres, kan du pm meg ditt navn og nr, så skal jeg få overbakt det til nominasjonskomiteen slik at du kan stille på valg til styret på neste valg.

Merk med "enorme mengder gratisarbeid med bare kjeft til belønning", så kommer det rett fram!
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Vidar1979

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 05. august 2020, klokken 13:22
Sitat fra: nimrooz på onsdag 05. august 2020, klokken 12:02
Du kan si hva du vil, men tocn er den mest rotete klubben jeg har vært borti, vet egentlig ikke om mitt signatur medlemskap der har gitt meg noe noengang, annet enn at jeg har vært med å støttet ladere som jeg aldri har brukt.

Sikkert heldig du, siden ingen av de andre klubbene du har vært borti, har gjort feil.

Siden du er så erfaren på hvordan det skal gjøres, kan du pm meg ditt navn og nr, så skal jeg få overbakt det til nominasjonskomiteen slik at du kan stille på valg til styret på neste valg.

Merk med "enorme mengder gratisarbeid med bare kjeft til belønning", så kommer det rett fram!
Jeg fikk faktisk refundert medlemskapsutgiften så jeg skal ikke klage men nimrooz er etter min mening så spot on man kan komme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA