Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enda et spørsmål rundt angre og returrett.

Startet av anorway, tirsdag 19. mars 2019, klokken 17:53

« forrige - neste »

anorway

Hei alle sammen!

Jeg er fullt klar over at det fins flust av tråder rundt angrerett og erfaringer rundt dette. Men har et spørsmål jeg ikke har klart å finne svar på.

Jeg har lagt inn en bestilling, og den er nok kommet et godt stykke inn i prosessen. Har riktignok ikke fått hentedato enda.

Saken er at jeg er litt usikker på om jeg skal gå for den "rimeligere" Model 3 når den kommer. Så vurderer derfor å angre min bestilling.
Har ikke prøvekjørt Model 3, så vet jeg kan hente den ut og levere tilbake å få pengene igjen.

Men det jeg lurer på er om er det mulig å "avbestille" / ikke hente bilen når man har fått VIN og cirka dato for levering? Er det noen som har gjort dette? Og selvfølgelig få refundert alt sammen.

jorgror

Jeg tror det skal la seg gjøre, men det definitive svaret får du ved å kontakte Tesla.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Magnus Hansen

Sitat fra: jorgror på tirsdag 19. mars 2019, klokken 17:57
Jeg tror det skal la seg gjøre, men det definitive svaret får du ved å kontakte Tesla.

Hvis du får de i tale.. jeg har fått inntrykk av at det lar seg gjøre i Norge, men på internasjonale forum så blir det sagt at du ikke får igjen bestillingsgebyret. Så du trenger en skriftlig bekreftelse..

anorway

Sitat fra: jorgror på tirsdag 19. mars 2019, klokken 17:57
Jeg tror det skal la seg gjøre, men det definitive svaret får du ved å kontakte Tesla.

Takk for tilbakemelding. Grunnet for at jeg tok det opp her, er fordi jeg regner med noen på forumet her kanskje har vært i samme situasjon..

Magnus Hansen

Jeg bestemte meg i siste liten å avvente kjøpet. Ikke veldig behov for ny bil akkurat nå, så kan like gjerne avvente noen måneder til ting roer seg litt. Tesla bekreftet at alt blir tilbakebetalt uten å måtte ta i mot bil og så levere tilbake.

anorway

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 20. mars 2019, klokken 09:51
Jeg bestemte meg i siste liten å avvente kjøpet. Ikke veldig behov for ny bil akkurat nå, så kan like gjerne avvente noen måneder til ting roer seg litt. Tesla bekreftet at alt blir tilbakebetalt uten å måtte ta i mot bil og så levere tilbake.

Hadde du da fått sluttfaktura osv. når de valgte å avbestille?

Magnus Hansen

Sitat fra: anorway på onsdag 20. mars 2019, klokken 13:31
Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 20. mars 2019, klokken 09:51
Jeg bestemte meg i siste liten å avvente kjøpet. Ikke veldig behov for ny bil akkurat nå, så kan like gjerne avvente noen måneder til ting roer seg litt. Tesla bekreftet at alt blir tilbakebetalt uten å måtte ta i mot bil og så levere tilbake.

Hadde du da fått sluttfaktura osv. når de valgte å avbestille?

Ja. Og utleveringstidspunkt. Jeg spurte om jeg måtte ta i mot bilen og så levere tilbake. Og det var unødvendig for å få igjen pengene

Bushy

Prøve å bruke en gammel tråd..

Noen som har avbestilt bil i det siste? Fremgangsmåte? Trøbbel?

Skal få en model 3 den 30 desember nå. Men vil avbestille den. Få tak i noen er ikke lett.
S75D sept. 17

nivve

#8
Sitat fra: Bushy på mandag 21. desember 2020, klokken 21:14
Prøve å bruke en gammel tråd..

Noen som har avbestilt bil i det siste? Fremgangsmåte? Trøbbel?

Skal få en model 3 den 30 desember nå. Men vil avbestille den. Få tak i noen er ikke lett.

Hva med angreskjemaet nederst i bestillingsavtalen?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

SurSnasen

Sitat fra: Bushy på mandag 21. desember 2020, klokken 21:14
Noen som har avbestilt bil i det siste? Fremgangsmåte? Trøbbel?

Skal få en model 3 den 30 desember nå. Men vil avbestille den. Få tak i noen er ikke lett.

Har en kamerat som avbestilte sin Model 3 i slutten av november. Han tok kontakt med de per telefon. Gikk da greit å avbestille, men bestillingsgebyret på 1000 kroner ble beholdt av Tesla.

Bushy

Takk alle👍
Fælt å si jeg ikke har lest kontrakten engang.... Men uansett der måtte man sende inn pr post. Så prøver å ringe inn isteden først. Takk motorwatt👍
S75D sept. 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA