Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vestfold - Bergen

Startet av Myrknir, tirsdag 19. mars 2019, klokken 15:41

« forrige - neste »

Myrknir

Hei.

Vi er en gjeng som skal til Bergen i sommer og vi vurderer å prøve å kjøre over med Ioniqen. Er det noen som har tatt denne turen og og har en pekepin på hvor ofte vi må lade med hurtiglader og ca pris? Har ikke lyst til å stå fast på fjellet da jeg prøver å selge ideen med å kjøre elbil fremfor dieseldyr.

Tips og ideer om rute osv. tas imot med stor takk.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Skeptikeren

Det er hvert fall ikke noe problem. Skal kjøre Elverum - Kristiansand - Bergen pluss retur til sommeren. Kan vel regne med å kjøre 15-18 mil på en etappe.  :+1:

Orbit

#2
Grovestimat fra ABRP: https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=e20c870b-68dd-4b54-87c2-62d1932527ac

83 min lading underveis, i tillegg trenger du 30-40 min for å lade opp igjen etter ankomst Bergen dersom du ikke har annen lademulighet der. Ladekostnad for en vei blir 2-300 kr (kr 2,50/min), dyrest dersom du også må hurtiglade ved ankomst.

PS: Den er beregnet med litt motvind og regn i 10 grader, bare for å være litt pessimistisk på en første langtur.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Myrknir

Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA