Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fremkommelighet i snø - gadd

Startet av Toalmar, tirsdag 19. mars 2019, klokken 14:51

« forrige - neste »

Klykken

Det du mener er "tideler" på mekaniske systemer er hundredeler på elektrisk.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

torjze

#16
Er ikke Model 3 er satt opp 60% på bakhjulene og 40% på fremhjulene permanent med mulighet for å endre fordelingen ved hjulspinn og over-/understyring?

Bildet er fra Wikipedia - LR til venstre og P til høyre.



edit: presisering

Autowinder

Sitat fra: Klykken på torsdag 21. mars 2019, klokken 21:42
Det du mener er "tideler" på mekaniske systemer er hundredeler på elektrisk.
Jeg vet, men det føles likevel ikke slik IRL ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

DieselVegard

Sitat fra: Autowinder på torsdag 21. mars 2019, klokken 21:29
Jeg har 235mm dekkbredde på VAG 4Motion, den kommer jo motsatt som nevnt her, forhjulstrekk med grep og deretter på bakhjul ved slipp når haldexen slår inn etter et tidels sekund eller så. Slike systemer som må beregne litt før de slår seg på har aldri vært på høyde med permanent firehjulsdrift som jeg hadde i A6 quattro med langsgående plassert motor. Den kjenner du både drar og skyver på svingete tørre veier. Men de fleste moderne systemer er ikke langt etter, kun marginalt :)

Langt etter?? Du mener vel at alle andre er langt foran? Haldexen til VAG er seriøst triste greier.
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

hemi


PerBear

Sitat fra: DieselVegard på lørdag 23. mars 2019, klokken 21:32
Sitat fra: Autowinder på torsdag 21. mars 2019, klokken 21:29
Jeg har 235mm dekkbredde på VAG 4Motion, den kommer jo motsatt som nevnt her, forhjulstrekk med grep og deretter på bakhjul ved slipp når haldexen slår inn etter et tidels sekund eller så. Slike systemer som må beregne litt før de slår seg på har aldri vært på høyde med permanent firehjulsdrift som jeg hadde i A6 quattro med langsgående plassert motor. Den kjenner du både drar og skyver på svingete tørre veier. Men de fleste moderne systemer er ikke langt etter, kun marginalt :)

Langt etter?? Du mener vel at alle andre er langt foran? Haldexen til VAG er seriøst triste greier.
Jeg synes haldex er flott leamikk og langt fra trist. Derimot er den definitivt utkonkurrert på lik linje med feks ZF/Porsche sin 90 år gamle differensialbrems uten tannhjul brukt på autounion sine GP vogner & kübelwagen. Evig eies kun det tapte.
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA