Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Billig Model 3

Startet av Roy Aasen, tirsdag 19. mars 2019, klokken 13:19

« forrige - neste »

GL1




Hm. Usikker på om jeg ble klokere?
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

offpist1

Den vil IKKE fungere på hurtigladerne i Norge, garantert.

Husk at dette er MR modeller, ikke LR.
Så den har ikke 4 hjulstrekk, og mindre batteri enn LR.

USA modellene har ikke Spotify og det forundrer meg ikke om den heller ikke har internet forbindelse så app ikke virker uten WIFI. Kanskje ikke DAB+ heller? (?)

429 000 kr er IKKE billig.

jorgror

Også verdt å merke at denne bilen ikke er online, så maps, navigasjon, streaming radio, spotify etc ikke fungerer. Bilen har heller ikke DAB+, så eneste mulighet er streaming via BT.

Tesla vil mest sannsynlig ikke ta i bilen, og garantisaker kan du glemme.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

jorgror

Sitat fra: offpist1 på tirsdag 19. mars 2019, klokken 17:58
Den vil IKKE fungere på hurtigladerne i Norge, garantert.

Husk at dette er MR modeller, ikke LR.
Så den har ikke 4 hjulstrekk, og mindre batteri enn LR.

USA modellene har ikke Spotify og det forundrer meg ikke om den heller ikke har internet forbindelse så app ikke virker uten WIFI. Kanskje ikke DAB+ heller? (?)

429 000 kr er IKKE billig.

Det er en long range RWD.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

offpist1

Er du sikker?

Det er den nest nederste... (MR).


Handyman

#20
Sitat fra: Amoss på tirsdag 19. mars 2019, klokken 16:49
Sitat fra: GL1 på tirsdag 19. mars 2019, klokken 16:26
Bryr det at man kan lade på "standard" SC sammen med S og X? Ellers burde det vel stått "supercharger ikke mulig i Norge"

Det står det ingen ting om. Siden de sier den vil fungere fra "Semihurtiglading på stolper som forsyner inntil 22kwt" så må de nødvendigvis har gjort om ladeporten til Type2 fra Tesla's egen ladeport. Teoretisk kan de vel kanskje ha klart å gjøre den kompatibel med S og X?

Men ja, jeg *tror* du har helt rett, at den rett og slett ikke kan hurtiglades uten å bli ytterligere ombygget. Og at det i så fall burde vært spesifisert. Men på den annen side bør en hver oppmerksom kjøper få med seg ordlyden jeg nevnte over, og derved være våken nok til å stille det spørsmålet du stilte her.
Tipper de bare bruker det medfølgende J1772 adapteret og en overgang til Type 2 som denne:
https://www.aliexpress.com/item/Duosida-ZENCAR-EVSE-EV-adapter-SAE-J1772-type-1-to-type-2-16A-32A-plug-electric/32855521243.html
Eller så har de fått laget en overgang fra Type 2 som passer direkte i bilen.

Originaladapter:
https://www.teslarati.com/using-public-ev-charging-stations-tesla-model-s/
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jorgror

2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

noGas

Jeg hadde ikke betalt over 100k for den.

olavxxx

Sitat fra: noGas på tirsdag 19. mars 2019, klokken 18:52
Jeg hadde ikke betalt over 100k for den.
200-250 ish er den vel verdt tenker jeg.

OlaM

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 19. mars 2019, klokken 16:42
Dette er en bilforhandler, og i annonsen tilbyr han også innbytte og finansiering.

Men han er smart nok til å selge bilen som en privatperson slik at han kommer seg unna forbrukerkjøpsloven.

Det er vel eventuelt dette man kan ta ham på når man rapporterer. Ser ut som fyren driver med import som næringsvei: https://www.proff.no/rolle/tor-magne-fredriksen/mandal/472980/  Ingenting i veien for å selge gråmarkedsbiler på Finn, men de er litt strenge på privat eller næring:

Regel 8 herfra: https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/207288815-Spesifikke-regler-for-FINN-motor-

Sitat
Motors privatannonsering er kun for privatpersoner. Om selger er en bedrift eller ikke, er viktig informasjon for våre brukere. Det er andre lover og regler som gjelder ved kjøp fra bedrifter enn fra privatpersoner (kjøpsloven).

Du må annonsere via bedriftsløsningen hvis du er en forhandler/bedrift, eller fremstår som en forhandler/bedrift for våre brukere eller for oss. For å avgjøre om du fremstår som en forhandler/bedrift vurderer vi deg blant annet etter disse punktene:

    Du selger flere relativt like varer over en periode
    Du driver næring ved salg av biler
    Du henviser til en fysisk butikk, åpningstider, pris-info eller lignende.
    Du driver eget aksjeselskap eller enkeltpersonforetak som opererer innenfor de varegruppene du selger på FINN.no

Spørsmålet om det regnes som næring eller ei avgjøres av politiet. FINN.no vil ved tvilstilfeller sende informasjon til politiet slik at de kan avgjøre om det regnes som næringsvirksomhet.

Slik annonsen fremstår ser det ut som en privatperson som selger. Ingen må finne på å kjøpe denne bilen til denne prisen til noe som ligner på en privat avtale. 2-300 000 med full angre- og reklamasjonsrett er mer fornuftig.

Ser ut som annonsen forsvant mens jeg skrev. Bra. Håper sleipingen blir sittende med bilen.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA