Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken ladeboks bør jeg velge?

Startet av HeltElektrisk, mandag 18. mars 2019, klokken 22:56

« forrige - neste »

elektrolux

Om HeltElektrisk ønsker ladeløsning han rutinemessig kan kjøre over kan vår Zencar kabel kanskje være beste løsning. Kommer med 32A Cee støpsel klar for "plugg and drive over"


https://www.youtube.com/watch?v=KXkoQJgVfYI
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Den er nok produsert som en mode 2 ladeboks og kan lovlig omsettes.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

HeltElektrisk

Sitat fra: nofuelno på onsdag 20. mars 2019, klokken 02:04
Denne go-eCharger HOME+ 22kW kan du skru opp på veggen selv og koble til med rett adapter:
http://www.nofuel.no/Produkt/go-echarger-22kw#product

Denne kan være interessant, - men så vidt jeg kan se leveres den kun opp til 16 amp enfase lading? Eller kan dere sette på 32A blå, trepin CEE og lade med opp til 25A på denne?
2021 - Tesla model Y
Hyundai Kona 2019 - 64 kw
Kia Soul EV 2016 - Titanium Silver
C-Zero 2011 - black

HeltElektrisk

Sitat fra: elektrolux på onsdag 20. mars 2019, klokken 08:51
Om HeltElektrisk ønsker ladeløsning han rutinemessig kan kjøre over kan vår Zencar kabel kanskje være beste løsning. Kommer med 32A Cee støpsel klar for "plugg and drive over"

Kjøres over?? Jeg har da ikke tenkt å kjøre over verken kabel eller, pistol, lader eller noe annet? Det er vel ikke noe krav til at dette utstyret skal tåle overkjøring?
2021 - Tesla model Y
Hyundai Kona 2019 - 64 kw
Kia Soul EV 2016 - Titanium Silver
C-Zero 2011 - black

Orbit

Sitat fra: HeltElektrisk på onsdag 20. mars 2019, klokken 19:07
Sitat fra: nofuelno på onsdag 20. mars 2019, klokken 02:04
Denne go-eCharger HOME+ 22kW kan du skru opp på veggen selv og koble til med rett adapter:
http://www.nofuel.no/Produkt/go-echarger-22kw#product

Denne kan være interessant, - men så vidt jeg kan se leveres den kun opp til 16 amp enfase lading? Eller kan dere sette på 32A blå, trepin CEE og lade med opp til 25A på denne?

De leveres også adaptere. Men da har du en boks tilkoblet med skjøteledning (ikke tillatt for annet enn nødladning), satt opp som mode 2 som angivelig krever krav til at du skal kunne kjøre over hele sulamitten.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

KjellG

Sitat fra: nofuelno på onsdag 20. mars 2019, klokken 02:04
Denne go-eCharger HOME+ 22kW kan du skru opp på veggen selv og koble til med rett adapter:
http://www.nofuel.no/Produkt/go-echarger-22kw#product

22kW kan jo være greit, men trådstarter nevner Kona. Den synes å svelge kun en-fase, 7,4kW?

nofuelno

Sitat fra: HeltElektrisk på onsdag 20. mars 2019, klokken 19:07
Sitat fra: nofuelno på onsdag 20. mars 2019, klokken 02:04
Denne go-eCharger HOME+ 22kW kan du skru opp på veggen selv og koble til med rett adapter:
http://www.nofuel.no/Produkt/go-echarger-22kw#product

Denne kan være interessant, - men så vidt jeg kan se leveres den kun opp til 16 amp enfase lading? Eller kan dere sette på 32A blå, trepin CEE og lade med opp til 25A på denne?
25A 1 fas er ikke noe problem for denne.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Rav4_EV

Sitat fra: HeltElektrisk på onsdag 20. mars 2019, klokken 19:10
Sitat fra: elektrolux på onsdag 20. mars 2019, klokken 08:51
Om HeltElektrisk ønsker ladeløsning han rutinemessig kan kjøre over kan vår Zencar kabel kanskje være beste løsning. Kommer med 32A Cee støpsel klar for "plugg and drive over"

Kjøres over?? Jeg har da ikke tenkt å kjøre over verken kabel eller, pistol, lader eller noe annet? Det er vel ikke noe krav til at dette utstyret skal tåle overkjøring?

Jo, faktisk.
Produsenter av ladeutstyr oppgir om deres produkt er utviklet for fast montasje (mode 3) eller som en portabel ladeenhet (mode 2). Om enheten har et støpsel vil den være mode 2 og dermed skal den tåle overkjøring ved et uhell.
Man kan ikke selge mode 3 utstyr, montere støpsel på det og selge det som mode 2 uten at produsent har gått god for at produktet kan bygges om slikt.
Jeg er redd det finnes flere distributører som gjør slike ombygginger uten å ha greie på det.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

eisa01

Foreldrene mine har en lignende problemstilling. De hadde elektriker til å legge ut et slik 32A stikk i forbindelse med noe annet elektrisk arbeid før de fikk elbil.

Kan elektriker ta ned stikket og forlenge til en ladeboks for fast montasje, eller må de trekke helt ny kabel?

elektrolux

De kan montere en ladeboks i stedet for stikket. Har boksen eget jordfeilvern tilsvarende kravene for Type B slipper dere å montere dette i sikringskapet.

Dermed bør monteringen bli rimelig forutsatt at dette er en egen kurs.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA