Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zaptec Home

Startet av FrodeKrs, tirsdag 19. mars 2019, klokken 15:17

« forrige - neste »

FrodeKrs

Hei, noen her som har erfaring med Zaptec Home? Funksjonalitet, kvalitet.
https://zaptec.com/ladestasjon-zaptec-home/

Ser det er forskjellige montører/aktører som tilbyr denne til ca 18500,- inkl montering.

Hva tror man?



elektrolux

#1
Kvaliteten er nok i topp klasse. Dette er jo tross alt et mer eller mindre identisk produkt som Zapcharger Pro.

Funksjonalitet er omtrent ubegrenset all den tid den er koblet opp mot Internet. En spesiell egenskap er at den på lik linje med Pro kan faseballansere og på den måten utligne skjevlast i boligen.

Vi liker design og funksjon, men ikke brukeravgiften som kreves for at lastballanseringen skal fungere. Vi venter Zapcharger Home inn på lager i april og tar imot forhåndsreserveringer.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

bjornb

Forstår jeg riktig at lastbalansering mellom to ladestasjoner er gratis, mens lastbalansering mot hovedsikring koster 39kr pr mnd?
Tesla Model YP - tidl.: Model Y LR, Model S 90D

Rav4_EV

Man får vel 2 stk Easee til samme prisen og mulighet til balansering?
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

elektrolux

Sitat fra: bjornb på onsdag 20. mars 2019, klokken 13:27
Forstår jeg riktig at lastbalansering mellom to ladestasjoner er gratis, mens lastbalansering mot hovedsikring koster 39kr pr mnd?

Stemmer det.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 20. mars 2019, klokken 15:26
Man får vel 2 stk Easee til samme prisen og mulighet til balansering?

Helt riktig.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Hansi

Se der ja, der kom abonnementsløsningen som fryktet.. Da får vi se om det er måten å få kunder på og om flere leverandører prøver seg med samme modellen, jeg håper ikke det.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

E_S

Det blir ganske håpløst når man først skal bruke ganske store summer på en ladestasjon og så etterpå må betale for at den skal fungere som tiltenkt. Abonnementsløsninger er for min del *helt* uaktuelle, jeg vil kjøpe, eie og forvalte selv.
:)

Rollep

Sitat fra: E_S på fredag 22. mars 2019, klokken 14:28
Det blir ganske håpløst når man først skal bruke ganske store summer på en ladestasjon og så etterpå må betale for at den skal fungere som tiltenkt. Abonnementsløsninger er for min del *helt* uaktuelle, jeg vil kjøpe, eie og forvalte selv.
Hvis jeg hadde hatt valget hadde jeg aldri gått for noe som har med abonnement å gjøre.

Regner med at abonnements greiene er en av grunnene for at jeg må betale 70% mer for strømmen jeg bruker fra Zaptec anlegget i sameie garasjen, enn det jeg betaler for strømmen i leiligheten.

Legger jeg i tillegg inn prisen for Zapcharger Pro boksen + installasjonen blir kWh prisen helt vanvittig.

2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

jkirkebo

Sitat fra: Rollep på fredag 22. mars 2019, klokken 17:34
Regner med at abonnements greiene er en av grunnene for at jeg må betale 70% mer for strømmen jeg bruker fra Zaptec anlegget i sameie garasjen, enn det jeg betaler for strømmen i leiligheten.

Da har sameiet gått for en dårlig avtale. F.eks Charge365 tar 15% av beløpet om de skal håndtere innkreving av betaling for ladingen. Kun 15%, ingen faste avgifter. Dvs. at om sameiet vil ha inn hele beløpet for strømmen må de legge på prisen drøye 17%. 70% er ganske drøyt...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Har dere et Zapcharger pro anlegg kan dere utnevne en administrator som via gratis tilgang til den enkeltes forbruk kan sende ut strømregning basert på reell strømpris. Slik har vi ordnet oss i vårt sameie der jeg tar meg av kostfordelingen uten noe form for påslag.

Det er kun Home ( Av Zaptec sine produkter)  som har brukeravgift, og kun om en ønsker dynamisk lastballansering mot bolig.

Såvidt meg bekjent er det kun Zappi som tilbyr dynamisk lastballansering som en del av pakken og uten brukeravgift. På andre systemer må en til med ekstrautstyr, og/eller betalingsløsninger.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Erik Ola Ulvestad

Sitat fra: E_S på fredag 22. mars 2019, klokken 14:28
Det blir ganske håpløst når man først skal bruke ganske store summer på en ladestasjon og så etterpå må betale for at den skal fungere som tiltenkt. Abonnementsløsninger er for min del *helt* uaktuelle, jeg vil kjøpe, eie og forvalte selv.
:Egenreklame:
Derfor prøvar vi oss med konsept "Malthe Winje CHARGING MASTER" uten abbonement, påslag, skyløsning avhengighet, osv. Lokalt styresystem med lang livstid (20 år?). 1 - 250 ladestasjoner pr system. Install & forget - nok snakka.

(Årlig tilsyn er sjølvsagt eit anna tema.)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA