Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i Audi e-tron 55 quattro

Startet av SurSnasen, mandag 18. mars 2019, klokken 12:25

« forrige - neste »

daktari

4 mm tykke foran og bak, med doble glass foran på HSE. Ser litt smalere ut også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Imagine

#16
Fått kjørt den litt skikkelig på favorittveiene og stilt bilen i dynamic og kjørt på litt ordentlig. Bilen er ekstremt god og den samler seg og den har nydelig balanse. Man kan faktisk kjøre veldig fort med den om man ønsker det til tross for vekten.
E-tron er tydeligvis en bil som kan det meste. Blir mer og mer imponert jo mere kjent jeg blir med bilen. Og forbruket er ganske lavt nå i plussgrader. Puslet fra Oslo til Drøbak fulgte trafikken og fikk forbruk på ca 19-20.

AJ82

Sitat fra: daktari på mandag 25. mars 2019, klokken 19:12
4 mm tykke foran og bak, med doble glass foran på HSE. Ser litt smalere ut også.

Tror 4mm er standard tykkelse. Målte ihvertfall det på min A5.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

daktari

Sitat fra: AJ82 på tirsdag 26. mars 2019, klokken 08:43
Sitat fra: daktari på mandag 25. mars 2019, klokken 19:12
4 mm tykke foran og bak, med doble glass foran på HSE. Ser litt smalere ut også.

Tror 4mm er standard tykkelse. Målte ihvertfall det på min A5.

A.J.
Antagelig, og da bekrefter det mistanken min om at e-tron sine akustikk-vinduer er tykkere og noe annet en Jaguar sine. Det forklarer kanskje de 3 dB lavere støy som TeslaBjørn målte.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chimp

Strange.
https://www.jaguar.no/i-pace/features/interior

"AKUSTISK LAMINERT FRONTRUTE
I-PACE leverer raffinert og stillegående kjøring. For å holde lydnivået på et minimum
er I-PACE utstyrt med akustisk laminert frontrute og sidevinduer."

Kanskje tykkere enn standard da, men at audien er enda mer isolert.

olemartin

Tror ikke det er støyisoleringen i vinduene som utgjør den største forskjellen. Tror isolering fra hjulstøy i skjermene og lignende betyr mer.

Joachimgr

Dere som har fått bilen, hvilket kønummer hadde dere? Jeg har bestilt bilen, men mistenker at det kan ta litt tid, siden kønummeret er litt høyt. 3.700+

Leafy

Sitat fra: Joachimgr på tirsdag 26. mars 2019, klokken 21:29
Dere som har fått bilen, hvilket kønummer hadde dere? Jeg har bestilt bilen, men mistenker at det kan ta litt tid, siden kønummeret er litt høyt. 3.700+

Kønummer <50. Hentet ut bilen forrige mandag.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Imagine

Hadde nr ca 200 og hentet forrige mandag. Det avgjørende var å gå for lanseringsmodell.

forzaman

Når det er spørsmål om kønummer og uthenting av bil, så er det viktig at man presiserer om man har fått en lanseringsmodell eller har egenspec. Da unngår man at folk blir usikre eller forvirret. Noen er interessert i å vite hvor fort man har fått lanseringsmodeller, mens de aller fleste er interessert i å vite når man begynner å levere ut egenspec biler.

Det er p.t. INGEN med egenspec som har fått bilen sin. Det er p.t. bare lanseringsmodeller (ED1, Limited, API eller Fast track) som er levert ut.

De tidligste med egenspec fikk oppgitt uke 10 som produksjonsuke, men faktum er at de bilene også fortsatt står i status "i produksjon". Så det er p.t. veldig stor usikkerhet rundt hva reell status er på egenspec, eller hva forsinkelsen skyldes, samt når de første egenspec bilene ankommer Norge.

Imagine

Tror ikke advanced pluss intro eller fast track er levert ut enda. De begynner neste uke og utover. Kun limited (svart og grå) og edition one (blå) disse to ukene i mars.

daktari

Sitat fra: olemartin på tirsdag 26. mars 2019, klokken 14:36
Tror ikke det er støyisoleringen i vinduene som utgjør den største forskjellen. Tror isolering fra hjulstøy i skjermene og lignende betyr mer.
Tviler jeg på, da jeg prøvekjørte var det ingen forskjell i hjul- eller vindstøy på min I-pace og e-tron, heller tvert om - Jaguaren var stillere, med skiboks. Den e-tron jeg kjørte hadde ikke like tykke vinduer som på bildet over.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: Imagine på onsdag 27. mars 2019, klokken 08:20
Tror ikke advanced pluss intro eller fast track er levert ut enda. De begynner neste uke og utover. Kun limited (svart og grå) og edition one (blå) disse to ukene i mars.
Jeg vet sikkert at fasttrack er utlevert allerede.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Crown

Det finnes en egen tråd, "levering av bil" for dette, denne tråden er ment å være mye hyggeligere :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

ApeX

Er det virkelig bare fem stykker her som har mottatt bilen og som gidder å skrive noen ord om den, ingen flere som har noen positive/negative erfaringer å komme med? Hadde vært interessant å lese enda noen flere erfaringer/evt. enda noen detaljer fra de som allerede har kommentert i tråden.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA