Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Liten felle for deg som har finansiering i Santander....

Startet av hgs, mandag 18. mars 2019, klokken 11:04

« forrige - neste »

hgs

Sitter og venter på utlevering nå, og det tar mer tid en planlagt.....Salgspant hos Santander kan ikke signeres med Bank ID på mobil, og brikka med koden har jeg ikke brukt på årevis. Merk deg denne koden før du henter ut bilen, så slipper du masse styr. Papirsignatur var ikke mulig da kona ikke kunne være med på utlevering, og begge måtte signert på papir om det skulle være gyldig....Fullmakt holder ikke.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Krizz

What?

Brikka aner jeg jo ikke hvor er engang, har vel ikke brukt den på 5 år.


ElFinn

Høres ut som jeg kommer til å havne i akkurat samme situasjon som deg, hvordan løste du dette?
Jeg har ikke fått utleveringsdato, men har fått estimat om at det skal skje i neste uke.

Er det kanskje mulig å signere salgspanten med penn og papir på forhånd?

Motorwatt

Hør med dem, men hvis du har VIN skal det ikke normalt være noe problem.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Autowinder

Sitat fra: Krizz på mandag 18. mars 2019, klokken 11:54
What?

Brikka aner jeg jo ikke hvor er engang, har vel ikke brukt den på 5 år.


Vær obs på at du får spørsmål etter noen år om at Bank-ID må fornyes. Det eneste som du kan bruke da er Brikken. 
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Toalmar

Solgte min I3 for en tid siden til noen som hadde finansiering via Santander.
kjøper og hans samboer/kone måtte begge signere noen dokumenter.
Alt dette ble gjort elektronisk på mitt kjøkken en lørdag.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Krizz

Sitat fra: Autowinder på mandag 18. mars 2019, klokken 12:49
Sitat fra: Krizz på mandag 18. mars 2019, klokken 11:54
What?

Brikka aner jeg jo ikke hvor er engang, har vel ikke brukt den på 5 år.


Vær obs på at du får spørsmål etter noen år om at Bank-ID må fornyes. Det eneste som du kan bruke da er Brikken.

Den ligger nok i en skuff et sted.
Får finne frem den for sikkerhets skyld :)

Wibla

Sitat fra: Toalmar på mandag 18. mars 2019, klokken 12:52
Solgte min I3 for en tid siden til noen som hadde finansiering via Santander.
kjøper og hans samboer/kone måtte begge signere noen dokumenter.
Alt dette ble gjort elektronisk på mitt kjøkken en lørdag.

Men brukte de BankID på mobil?
2018 Tesla Model S 75D

Toalmar

Ja det gjorde de. Gikk veldig fint. Tok litt tid bare


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021


hgs

Det Santander krevde var en slags 'hybrid' mellom BankID på mobil og BankID. Man må oppgi Id- pin som ved BankID på mobil, og deretter det gamle passordet man brukte med brikka. Engangskoden fra brikka var derimot ikke nødvendig. Siden både  jeg og kona hadde glemt koden måtte vi ringe hver vår bank og få de til å resette passordet og sende nytt på sms. Konas bank nekta først å gjøre dette, men det var nok basert på en misforståelse. Det gikk til slutt etter et par ekstra telefoner, men temmelig upraktisk da ho stod på hull 17 på en golfbane et sted i syden og jeg var 'gissel' i varemessa. Trikset er uansett å få nytt passord av banken din på forhånd om du har mistet det, og deretter angi nytt passord for BankID. Uansett, klønete av Santander at man må signere på den måten. Tok alt i alt 1.5 t ekstra. Men herlig  bil da  :+1: Savner ikke S'en lengre.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Tom

Skal låne noen kr av Santander selv. skal hente bil på lørdag
Var den på Santander sine sider du måtte ligge inn på(Signér lån og leasing)
Fikk loggga inn der nå men der va det ikkenoe lån.

Toalmar

Som selger så gjorde jeg først kjøpekontrakten og eierskifte på nett.
Santander krevde kopi av dette i prosessen som kjøper måtte igjennom.
Ettersom jeg var litt skeptisk til å gi fra meg salgsmelding uten å ha fått en bekreftelse så ringe kjøper Santander. De sendte meg en bekreftelse som avtalt. Mandag på dagen var oppgjør inne på konto


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

stranger1891

Jeg brukte Santander også og signert pant med BankID på mobil, enkelt og greit. Hele greie tok mindre enn 5 min etter at jeg gjennom bilen.

P85TMS

Trippelsjekk beløpene ved lån hos Santander. Så ett tilfelle hvor gebyrene ble endret fra ca 700,- i tilbudt lån til langt over 3000,- i ferdige lånepapirer fra Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA