Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

HVilke biler har aktiv batterikjøling/varming?

Startet av elbil-1, mandag 18. mars 2019, klokken 08:21

« forrige - neste »

minibiti

Sitat fra: Matheus på onsdag 15. januar 2020, klokken 07:19
Den nye Renault Zoe ZE50. Har aktiv kjøling (vann?). Kan forvarmes med app og fra timer (må ha soc>50%) uten kabel.

The battery pack temperature is controlled by air flow.
You need 40% of SoC to pre-condition the car.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Pg

#46
Sorry - trykkfeil -  du har rett RJK - selfølgelig oppvarming av kupe ved strøm tilkoblet ;-)

Oppdatert:
Årsmodell: -> 2014 - 2019
Batterikjøling: Ja (ref testvideo Bjørn Nyland)
Batterivarming: Ja (ref testvideo Bjørn Nyland)
Kupéklimatisering før avreise med/uten tilkoblet strøm: Ja/Nei
Batteriklimatisering før avreise med/uten tilkoblet strøm: usikker/usikker
Appstyring varme: nei
Varmepumpe: Ja

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Mateusz

Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Nitrius

Noen som vet hva Peugeot e-208 har her? Mener jeg har hørt noe om både kjøling og oppvarming for batteriet, men usikker på om dette stemmer. Finner ihvertfall ingen innstillinger i bilen for det, så må isåfall være skjult og automatisk.

Orbit

#50
Denne informasjonen oppdateres nå i WLTP/EPA-rekkeviddetråden.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Sitat fra: Captain Chaos på tirsdag 19. mars 2019, klokken 15:24
Audi e-tron har også varming og kjøling av batteripakke. Kan aktiveres via app på forhånd. Restvarme fra oppvarming av batteripakke brukes til oppvarming innvendig i bilen.
Det er en egen tråd om dette i Audi delforum. Det viser seg at Audi e-tron ikke har mulighet for batterivarme gjennom app eller ved innstilt avreistid i bil.

Vurderer en elbil

Sitat fra: Orbit på mandag 18. mars 2019, klokken 09:20
:+1: så oppdaterer jeg fortløpende her på toppen av tråden.

Hei, du.

Skal du fylle ut tabellen først i tråden med info på de nyeste bilene også? Som f.eks. Enyaq?
Fossilbil

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#53
Sitat fra: Espen med elbil i tankene på mandag 26. april 2021, klokken 08:16
Sitat fra: Orbit på mandag 18. mars 2019, klokken 09:20
:+1: så oppdaterer jeg fortløpende her på toppen av tråden.

Hei, du.

Skal du fylle ut tabellen først i tråden med info på de nyeste bilene også? Som f.eks. Enyaq?

Du bør også få med denne:
Sitat fra: Orbit på tirsdag 28. juli 2020, klokken 09:48
Denne informasjonen er oppdaterres nå i WLTP/EPA-rekkeviddetråden.

Etter avtale med bruker @Orbit, så oppdateres det informasjon om hvilke biler som har aktiv batterivarming/-kjøling mv. i denne tråden med WLTP/EPA rekkevidder m.m.:
https://elbilforum.no/index.php?topic=34844.0

Se Google dokumentet med "Alfabetisk realistisk + EPA + WLTP oversikt" og i kolonner til høyre i denne oversikten finner informasjon om aktiv batterivarmin/-kjøling og varmepumpe. Enyaq er selvfølgelig med.

Vurderer en elbil

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på mandag 26. april 2021, klokken 08:46
Du bør også få med denne:

Hei.

Jeg så denne tråden, men jeg åpnet bare den realistiske linken, for jeg tenkte at det var det som var viktigst for meg da det er den realistiske lengden jeg synes er relevant for meg og min jobb.

I denne: Alfabetisk realistisk + EPA + WLTP oversikt, så er det mange forkortelser som jeg ikke aner hva betyr. Det er selvsagt fordi jeg er helt nybegynner i dette med elbil.

Etter å ha åpnet noen faner o.l. så ser det ut til at det ble litt lettere med forklaringene på fanen med kommentarer.

Takk for info.
Fossilbil

HeavyDude

Jeg er helt fersk mht elbil. Jeg har bestilt en Q4 etron 2024, og har fått opplyst at den kun har varming av kupe hjemme, ikke batteri, mens oversikten her sier etron har varming av batteri hjemme ? Mulig det krever varmepumpe ( som jeg ikke har bestilt, tilleggsutstyr) ?

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA