Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor hinsides kommer salgstall for tesla Norge til å bli i 2020?

Startet av Vaduz, søndag 17. mars 2019, klokken 21:28

« forrige - neste »

Vhagar

Gigafactory i Hokksund betyr at selv ikke nordmenn har hatt råd til å kjøpe Tesla.
Atomkraftverk er ikke nødvendig for å gi strøm til alle elbiler i hele Norge.
Fotgjengerulykker skyldes nok fortsatt fører/fotgjenger. (kanskje man må ta lappen for å bli fotgjenger?)
Kø på avkjøringsramper vil nok skyldes andre ting enn teslabiler. (havarerte ICE biler?)
Tror ikke VW får historisk salg av boble i 2020 nei.

Spøk til sides, det vil nok selges mye, men bobla solgte 16699 eksemplarer i 1969 så vidt jeg vet, det skal noe til å overgå? Nå kommer det jo store lass med model 3 til landet, men etterhvert vil jo markedet spre seg utover på flere merker/modeller også. Så om Tesla får et toppår på rundt 20 tusen biler i 2020 vil jeg bli imponert.

Men, om de 1800 bilene som kom nå er representativt for snittet hver måned fremover så blir jo min kommentar gjort til skamme rimelig fort! Selv har jeg ikke troa på det, dette er nok bare noen store lass i starten for å tilfredstille den massen som har stått i kø lenge. Deretter dabber det av til "normale" tall.

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

alda

Tror 2019 kan bli Telsas överlägsna rekordår, från och med nästa år blir nog konkurrensen från andra bilmärken  större...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Roy Aasen

Men, får ikke Tesla kontroll på byggekvaliteten så kan det jo muligens bli noe mindre salg i stedet for mer etterhvert som hardcore kjøperne har fått sitt og "normalkjøperen", som kommer fra andre merker faktisk tar skrekken.
Ja, jeg vet at det ikke gjelder alle bilene, men slike feil er bare ikke godt nok. Nå er det vel muligens slik at Tesla fikser alt dette etterhvert, men det tar tid og koster irritasjon osv.

Jeg er ikke fremmed for en selv, men da må bilen faktisk være ferdig når den forlater fabrikken og ikke som en del har opplevd; delvis lakkert, skjevt tak osv.
Vi får håpe på bedring.

Grunnen til å kjøpe en slik bil som ikke helt ferdig, vil rett og slett være det eminente ladenettverket til Tesla. Der er det ingen over og ingen ved siden på mange år enda.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA