Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forbedret autopilot?

Startet av Vaduz, søndag 17. mars 2019, klokken 20:53

« forrige - neste »

Vaduz

Siste ukene har AP vært svært mye bedre enn tidligere, trekker ikke lenger mot av/på ramper, ikke opplevd bråstopp, kjører også bedre generelt er mitt inntrykk. Har sen 2018 MS75D 2.5. Ikke fått noen oppdateri g siden bilen ble kjøpt i desember. Noen som vet om dette er reelt eller bare innbilning?

Med overnevnte spesifikasjon, hva blir status med neste oppdatering mtp avansert summon, kjøre etter navigasjon etc? Er dette noe som må kjøpes eller vil det være inkludert i gamle AP ordningen? Det fantes ikke FSD da jeg kjøpte og det kostet 40k så tilsvarende «nye» FSD i pris. Blir litt forvirret av alle endringene.

Motorwatt

#1
Jeg har 2019.5.15 som er den absolutt værste versjonen jeg har hatt. Siste tur jeg hadde på 220 km., endte jeg med å slå den helt av. Merkelig at det skal bli dårligere med nye versjon. Har lest på TMC at det ikke bare er min bil som har problemer med denne versjonen. Men en ting er nytt. Mye bedre på filskifte, for nå er det bare å gi blinklyset en liten vipp, så skifter den fil, og holder blinklyset på til filskiftet er gjennomført.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jkirkebo

Sitat fra: Motorwatt på søndag 17. mars 2019, klokken 20:58
Jeg har 2019.5.15 som er den absolutt værste versjonen jeg har hatt. Siste tur jeg hadde på 220 km., endte jeg med å slå den helt av. Merkelig at det skal bli dårligere med nye versjon. Har lest på TMC at det ikke bare er min bil som har problemer med denne versjonen. Men en ting er nytt. Mye bedre på filskifte, for nå er det bare å gi blinklyset en liten vipp, så skifter den fil, og holder blinklyset på til filskiftet er gjennomført.

Det var jo en stor forbedring. Venter egentlig på at den skal klare filskifte helt selv etterhvert. Bør jo komme snart synes jeg.

Har bare 2018.50.6 selv så det blir vel en stund til jeg får testet dette...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Motorwatt

Problemet jeg har med nevnte versjon er bl.a, mange fantombremser. Vanligvis 2-3 på denne strekningen, men nå tror jeg at jeg hadde minst 15. Veldig rykkete TACC som gjorde den nesten umulig å bruke.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA