Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får X nye 2170 celler i det stille?

Startet av Seigmann, søndag 17. mars 2019, klokken 16:52

« forrige - neste »

Seigmann

Kopierer inn innlegget jeg la ut som et svar på en tråd i S forumet.

Det kan tenkes at trådstarter er inne på en stor nyhet.
Amerikansk nettside oppgir at på 15 min så får bilene rekkevidde som følger:
Model X 150 miles (24mil)
Model S 170 miles (27mil)
Model 3 180 miles (29mil)

Jeg er tilbøyelig til å tro at det nå er snakk om nye batterier eller at det er mulig å lade meget raskere på eksisterende batterier. Det er isåfall en meget spennende nyhet.

Vhagar

#1
Har ikke Elon tilbakevist at S/X får de nye formatene flere ganger nå? Og gjelder ikke de tidene der "peak" altså beste ladefarten som er mulig å oppnå, altså ikke noe som forteller om hele ladetiden (fra 0 til 100 eller engang 20 til 80)?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Seigmann

Det som iallefall står på nettsiden deres nå er at X skal klare og lade opp 150miles på kun 15 minutter. Jeg tolker det som om at hvis du kommer til SC med gunstig SOC og riktig temperatur på batteriet så skal du oppleve å få 24 mil på kun 15 minutter.

Råde

24 mil er vel sånn ca 55 kWh med normalt forbruk ved forflytting over avstander som krever SuC, så 15 min er ønsketenking i min verden...
e-Golf | X75D

Seigmann

Nå er det plutselig endret fra 15 min til 30 min...

OhmPaPa

Sitat fra: Seigmann på mandag 18. mars 2019, klokken 09:23
Nå er det plutselig endret fra 15 min til 30 min...

Så det med 15 min var kanskje bare en copy-paste-tabbe fra webansvarlig i Tesla...

Øggen

Sitat fra: OhmPaPa på mandag 18. mars 2019, klokken 12:08
Sitat fra: Seigmann på mandag 18. mars 2019, klokken 09:23
Nå er det plutselig endret fra 15 min til 30 min...

Så det med 15 min var kanskje bare en copy-paste-tabbe fra webansvarlig i Tesla...

ELLER, det va en sånn "split second teaser" av Pick up som på Y eventen??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA