Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gunstig å bestille Model Y før 18. mars eller betyr det ikke noe?

Startet av Bjoris, søndag 17. mars 2019, klokken 11:59

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Sitat fra: el-sprell på onsdag 20. mars 2019, klokken 09:49
Sitat fra: Kenneth Mokkelbost på onsdag 20. mars 2019, klokken 09:21
Jeg avventer. Veldig mye som kan skje på valutamarkedet innen 2021.

Er det noe å tjene på det? Hvis valutaen går ned, så setter Tesla prisen ned. De møter seg selv i døra hvis de ikke gjør dette med tanke på avbestilling- og returordningen de har. Setter de ikke prisen ned så er det bare å avbestille, eller returnere bilen etter at den er tatt ut. For så å bestille ny bil, til ny pris.
Går kursen opp fra du har lagt inn bestilling, så har de vel bundet seg til den prisen du har bestilt bilen for...?

Det er nettopp slik det ser ut. Tesla tar all valutarisiko. Sånn sett er en  bestlling en  fin forsikring i forhold til svekket krone

creal

Jepp, en bestilling kan økonomisk anses som en opsjon basert på dagens valuta, og priser forøvrig. Billig opsjon spør du meg.

PionerThink

Klarer ikke å se at prisene har endret seg på Model Y i løpet av natta? ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Magnus Hansen

Sitat fra: PionerThink på torsdag 21. mars 2019, klokken 08:56
Klarer ikke å se at prisene har endret seg på Model Y i løpet av natta? ???

Niks. Litt snodig at det nå bare er 5% forskjell mellom en lr+AWD Model Y og 3. Det er vel ikke utenkelig at prisen på 3 blir justert gjentatte ganger i løpet av de årene det går før Y kommer. Litt spesielt om da prisen på Y er helt stabil..

tugit


Bjoris

Begynner å fundere på om prisen på Y faktisk er låst eller ikke... Det var nå min motivasjon for å sende over 15.000, men om dette er avkreftet så ber jeg om pengene tilbake, har gitt Tesla nok penger opp igjennom på slike løsninger...

Magnus Hansen

Sitat fra: Bjoris på torsdag 21. mars 2019, klokken 14:56
Begynner å fundere på om prisen på Y faktisk er låst eller ikke... Det var nå min motivasjon for å sende over 15.000, men om dette er avkreftet så ber jeg om pengene tilbake, har gitt Tesla nok penger opp igjennom på slike løsninger...

Hvor skulle det være avkreftet? Jeg synes kontrakten er ganske klar. Uten at jeg er en advokat

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA