Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva skjer med bilene som blir returnert på angrerett?

Startet av Bjoris, søndag 17. mars 2019, klokken 09:49

« forrige - neste »

Bjoris

Er det noen som har blitt tilbydd en slik bil som ny eller er det garantert at disse går til demo, loaners mv?

En kan sjekke tidligere eiere hos Biltilsynet, men da må en bruke regnr, kan Tesla få nytt regnr slik at en ikke ser at bilen har vært registrert før?

Hilsen skeptisk gjerde-sitter som må bestemme seg før 18. mars!

trykkertor

Hadde ikke vært skeptisk. Bestiller du en ny bil, får du en ny bil.
Får du en "brukt" bil regner jeg med du enten merker det i form av lavere pris, mer utstyr enn du betalte for, eller noe slikt som gratis supercharging i bilens levetid.
Men regner med de gjør det oppmerksom på valgene, og at du kan be om en ny bil hvis du ønsker det.

Tror mange av returbilene kommer til Tesla Inventory senere. Da aktiverer sikkert Tesla alt av autopiloter og selvkjøring, og selger bilene ut igjen, men til redusert pris i forhold til spekket ny.

Bjoris

Regner med det er slik, men greit å fått det bekreftet. Det er ingenting som overrasker meg med Tesla, selv om de gjør så godt de kan!

Inop

Tro disse bilene blir brukt på Teslas demolition derby som de arrangerer hvert julebord :D

Har mest trua på at dette blir demo, loaner biler. Noen går kanskje til salg. Disse bilene har jo km stand og er registrert i listene til biltilsynet så de blir nok ikke levert som ny bil.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Elmo

#4
Sitat fra: Bjoris på søndag 17. mars 2019, klokken 09:49
En kan sjekke tidligere eiere hos Biltilsynet, men da må en bruke regnr, kan Tesla få nytt regnr slik at en ikke ser at bilen har vært registrert før?
For å få nytt regnr så må man melde skiltet stjålet, så det tviler jeg på at Tesla kan gjøre særlig mange ganger.

Hvis du søker i vegvesen.no på VIN så får du opp bare det nyeste regnr, men hvis du søker på det gamle regnr så kommer bilen også opp uten at du kan se at den nå har et annet regnr-
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

pwb

Sitat fra: Elmo på søndag 17. mars 2019, klokken 13:25
Sitat fra: Bjoris på søndag 17. mars 2019, klokken 09:49
En kan sjekke tidligere eiere hos Biltilsynet, men da må en bruke regnr, kan Tesla få nytt regnr slik at en ikke ser at bilen har vært registrert før?
For å få nytt regnr så må man melde skiltet stjålet, så det tviler jeg på at Tesla kan gjøre særlig mange ganger.

Hvis du søker i vegvesen.no på VIN så får du opp bare det nyeste regnr, men hvis du søker på det gamle regnr så kommer bilen også opp uten at du kan se at den nå har et annet regnr-

hm. når jeg søkte på reg nr på en bil jeg hadde som ble kondemnert men kjøpt opp av noen, reparert og solgt så ser jeg både det gamle og nye regnummeret. Men søker jeg da på det nye så kommer kun det nye opp.

Sverre Hasvold

Ser ut som de blir sendt til detailing (har fortsatt tilgang til min på appen) og tipper de da kommer ut som lett brukte eller demobiler etter hvert. Tesla sa de ikke kan selges som nye biler så jeg tror ikke det kommer til å være et problem hvis noen er redd for det..

hpe

Sitat fra: Sverre Hasvold på søndag 17. mars 2019, klokken 15:25
Ser ut som de blir sendt til detailing (har fortsatt tilgang til min på appen) og tipper de da kommer ut som lett brukte eller demobiler etter hvert. Tesla sa de ikke kan selges som nye biler så jeg tror ikke det kommer til å være et problem hvis noen er redd for det..
Har fortsatt tilgang jeg også, og ser at det som var bilen min nå står parkert på det som ser ut til å være et næringsområde i Åros.

Sverre Hasvold

Sitat fra: hpe på søndag 17. mars 2019, klokken 16:35
Sitat fra: Sverre Hasvold på søndag 17. mars 2019, klokken 15:25
Ser ut som de blir sendt til detailing (har fortsatt tilgang til min på appen) og tipper de da kommer ut som lett brukte eller demobiler etter hvert. Tesla sa de ikke kan selges som nye biler så jeg tror ikke det kommer til å være et problem hvis noen er redd for det..
Har fortsatt tilgang jeg også, og ser at det som var bilen min nå står parkert på det som ser ut til å være et næringsområde i Åros.

Da står vi sammen  :D

trykkertor

Hvis en søker opp på VIN/Chassisnummer, så viser jo vegvesenet:

(Eksempel på en bil som ikke er Tesla)
Sitat"Registrert første gang i Norge
25.02.2019
Registrert første gang på eier
06.03.2019"

Elmo

Sitat fra: pwb på søndag 17. mars 2019, klokken 14:42
hm. når jeg søkte på reg nr på en bil jeg hadde som ble kondemnert men kjøpt opp av noen, reparert og solgt så ser jeg både det gamle og nye regnummeret. Men søker jeg da på det nye så kommer kun det nye opp.
Ja du har rett. Når du søker på den gamle så vises det gamle fremdeles i søkefeltet men det nye vises i informasjonen under, tilsvarende som når man søker på VIN.
Her er eksempel på en bil som har fått nytt regnr for det gamle ble stjålet (søker på det gamle):
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EL13064
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA